اوکراین در حال آماده‌سازی ارتش یک میلیون نفری برای مقابله با روسیه است

الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین گفت که اوکراین در حال آماده‌سازی و آموزش ارتش یک میلیون نفری برای مقابله با حملات ارتش روسیه و بازپس گیری مناطق اشغال شده توسط ارتش این کشور است.

به گزارش مشرق از لندن تایمز، رزنیکوف در مصاحبه با این نشریه انگلیسی گفت که دولت اوکراین نگران مناطق ساحلی جنوب شرقی این کشور به دلیل اهمیت اقتصادی بالای این مناطق است. 

پیش از آغاز جنگ، اوکراین حدود ۲۰۰ هزار نیروی رسمی و حدود سه برابر این تعداد را در ذخیره داشت اما پنج ماه جنگ تاثیر خود را بر ارتش این کشور گذاشته است. 

تخمین‌ها نشان می‌دهد که اوکراین روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ نیروی خود را از دست می‌دهد. بر اساس این تخمین‌ها روزانه ۲۰۰ تا ۶۰۰ سرباز اوکراینی در جنگ مجروح می‌شوند. 

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که با بحران سیاسی مواجه شده و به زودی از سمت خود کناره گیری می‌کند به ولودیمیر زلنکسی رئیس جمهور اوکراین وعده آموزش ۱۰۰ هزار نیروی اوکراینی در هر ۱۲۰ روز را داده است. 

اولین گروه ۱۰ هزار نفری از نیروهای اوکراینی در حال حاضر وارد انگلیس شده و آموزش خود را آغاز کرده‌اند. بیش از یک هزار سرباز انگلیسی از تیپ یازدهم ارتش این کشور درحال آموزش نیروهای اوکراینی در سراسر این کشور هستند. 

به گزارش مشرق، زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی در خرداد ماه اعلام کرد که روزانه بین ۶۰ تا ۱۰۰ سرباز اوکراینی در جنگ کشته می‌شوند.

رئیس جمهور اوکراین همچنین گفت که روزانه ۵۰۰ سرباز اوکراینی در درگیری‌های مختلف مجروح می‌شوند. 

اوکراین تاکنون آمار دقیقی از تلفات نیروهای خود در جنگ با روسیه ارائه نکرده است اما سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا تخمین می‌زنند که بین ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار نیروی اوکراینی در جنگ کشته شده‌اند. 

ارتش اوکراین مدعی است که ۳۰ هزار و ۵۰۰ سرباز روسی تاکنون در جریان جنگ اوکراین کشته شده‌اند. روسیه این ادعای اوکراین را رد کرده است. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد. 

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    19 2
    یک میلیونفر پول میخاد غذا میخاد شجاعت برای مردن میخاد ...
  • IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 4
    کی می خواد پشتیبانی کند و غذا بده این همه آدم ؟
  • احسان معتمدی IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    2 5
    اکراین توان اینکه یک ارتش 1 میلیونی داشته باشد ندارد ممکن است مردم را به زور ببرد ولی این نیروها ارتش نیستند و یک سیاهی لشگر بی انگیزه که هر لحظه اماده کشته شدن و اسارت هستند . اکراین دارد با پول و اسلحه ناتو جنگ می کند و این منابع هر روز کم تر می شود و فشار زندگی بر اکراین افزایش پیدا میکند از طرفی مهمات انها توسط ماهواره های روسیه تحت نظر هستند و خیلی زود منهدم می شوند بنظر من زلنسکی رییس جمهور اکراین جاسوس سیا و امریکا است و ابدا در خدمت مردم اکراین نیست . به تنهایی ضربه ای به کشور اکراین زده که در تاریخ ان را بنویسند موجب کشته شدن هزاران نفر و تجزیه انجا شده بدون دستاورد اگر نیروهای اکراینی دفاع می کنند بیشتر پارتیزانی است که این نوع جنگ سخت است
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 6
    باشه بهش میگم، دلقک جان!!! خخخخخخخخ
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    2 6
    ۵ هزار تا فقط تو لوهاسنک 15 هزار تلفات داشت ارتش اوکراین واقعا این اوکراینی ها تعطیلا
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    2 5
    نتیجه خوش رقصی و اعتماد دلقک اوکراینی به آمریکا و ناتو همین است که کشور و مردمش را هدف تهاجم دشمنانش قرار داد حالا اگر زرنگ است باید همین تتمه نیروهایش را حفظ کرده و رویا پردازی نکند
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 4
    جنگ فرسایشی برای کشورهایی که درآمدی ندارند بسیار ضرر بارتر و سخت تر است اگرجنگ اوکراین چند سال طول بکشه برای اوکراین فاجعه است
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 6
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 5
    یک ملیون نفر سرباز ؟ نه بابا ؟ عمرا اگه بتونه . شاید منظورش یک ملیون داعشی است ؟ البته این .... بعید نیست . آمریکا و انگلیس و فرانسه را که داشته باشی یک ملیون داعشی که سهله برو بالاتر .
  • علی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 5
    این بدبخت فریب حامیان غربی ش خورد و کشورش را به ورطه نابودی کشاند اگر روسیه اینجا نیزهزینه وتلفات زیادی داد - اما از ویرانی زیر ساخت های عمده اکراین و تلفات انسانی و معلویت ها های فراوان نمی توان چشم پوشی کرد. قطعا در دراز مدت اکراین بازنده این فریب (حمایت)غربیها خواهد بود.
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 5
    روسیه برنده جنگ درتقابل با غرب خواهد بود وشکستی دیگر درپرونده آمریکا وناتو ثبت خواهد شد
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 5
    چیزی به نام ارتش اوکراین وجود ندارد ارتش روسیه فقط تروریست ها را در پیش رو دارد و می تواند براحتی شهرهای محاصره شده در شرق و جنوب اوکراین را دور زده و خود را به روخانه دنیپر برساند این شهرها با ادامه محاصره خودبخود سقوط خواهد کرد
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 4
    امریکا به هیچ کشوری تنهایی حمله نکرده است روسیه هم باید قزاقستان و ازبکستان قرقیزستان و تاجیکستان و بلاروس را که مجموعا 80 میلیون جمعیت و 1 میلیون سرباز رزمی دارند و عضو دفاع جمعی هستند پای کار بیارود اینها کافی است فقط نیروهای پیاده شان را به سمت کیف حرکت دهند تا جنوب اوکراین و شرق آن آزاد شود
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 5
    آرام آرام با نگاهی به متضرران جنگ اوکراین بتدریج آشکار می شود که هدف از جنگ اوکراین مهار اقتصاد 3 کشور بازنده جنگ دوم جهانی یا همان محور متحدین در برابر متفقین هستند یعنی هدف از جنگ نابودی اقتصادی المان ژاپن و ایتالیا است چون انگلیس نفت ارزان امریکا و چین نفت ارزان روسیه را دارد می خرد احزاب آلمانی ها و ژاپنی ها باید تظاهرات ضد اشغالگری باید برگزار کنند وگرنه نابودخواهند شد
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 4
    تلفات اوکراین حیلی بیشتر از این حرفاست. حدود ۵۰ تا ۷۰ هزاد نفر تاحالا از دست داده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس