کد خبر 1398940
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه «آندره کلین» سفیر روسیه را احضار کرد تا نگرانی خود را درباره مرگ یک تبعه انگلیسی، که ادعا می‌شود توسط نیروهای جداطلب طرفدار روسیه در «دونتسک» اسیر بود، ابراز کند.

به گزارش مشرق از تارنمای دولت انگلیس، «تیم بارو» معاون وزیر امور خارجه انگلیس در جلسه با سفیر روسیه خواستار روشن شدن وضعیت «پل اوری» شد. 

گفته می‌شود «پل اوری» ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت) توسط نیروهای جدایی‌طلب طرفدار روسیه در «دونتسک» به دلیل ارتکاب "فعالیت های مزدورانه" دستگیر شد. وزارت امور خارجه انگلیس به خانواده او اطلاع داده که نامبرده پنج روز پیش "به دلیل بیماری" از دنیا رفته است.

لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس می‌گوید که از شنیدن خبر مرگ «پل اوری» شوکه شده و «روسیه باید مسئولیت کامل این موضوع را بپذیرد.»

وی با بیان این ادعا که «پل اوری» هنگام انجام کارهای بشردوستانه دستگیر شد افزود: او در اوکراین بود تا سعی کند به مردم اوکراین در مواجهه با تهاجم بی‌دلیل روسیه کمک کند. وزیر خارجه انگلیس اضافه کرد: دولت روسیه و نیروهای نیابتی آن به جنایات خود ادامه می دهند و آن‌ها باید پاسخگو باشند.

این درحالیست که سفیر روسیه دیروز در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای به دولت لندن توصیه کرد که در قبال جنگ در اوکراین واقع‌بینانه رفتار کند و با ارسال تسلیحات به کی‌یف آتش درگیری‌ها را شعله‌ور نکند. وی خاطر نشان کرد که امکان پیروزی در برابر روسیه امری محال است.

آندره کلین وی پاسخ به این سووال که اگر روسیه دونباس را تصرف کند آیا به این جنگ پایان می‌دهد گفت: اگر بخواهم صریح صحبت کنم، نمی دانم. ما بارها پیشنهاد مذاکرات را مطرح کرده‌ایم و اگر اوکراین درگیری‌ها (در دونباس) را خاتمه دهد، می‌تواند را جنگ پایان دهد.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    4 2
    عجب این انگلیسی مزدور رفته وسط میدان جنگ حالا سقط شده روسیه باید جواب بده ،از قدیم گفتن وسط دعوا حلوا پخش نمیکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس