فراخوان نماینده جریان صدر برای تحصن و انحلال پارلمان عراق

چهره نزدیک به رهبر جریان صدر از حامیان این جریان خواست که بار دیگر تحصن کنند تا بتوانند پارلمان عراق را منحل کنند.

به گزارش مشرق، «صالح محمد العراقی» چهره نزدیک به سید «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر بعد از ظهر امروز پنجشنبه (۲۰ مرداد) از حامیان این جریان خواست که مجددا دست به تجمع بزنند.

پایگاه خبری موازین نیوز به نقل از العراقی گزارش داد، همه آشوبگران حامی جریان صدر از فردا جمعه، از ساعت پنج، در استانهای خود تجمع کنند و این مسئله تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

وی در توجیه تجمع آشوبگران حامی صدر، توجیهاتی مطرح کرد از جمله «خشمگین کردن افراد فاسد، پر کردن فرمهایی برای ارائه به دستگاه قضا به منظور انحلال پارلمان و ابراز همدردی با اهل بیت علیهم السلام در سومین روز [شهادت] امام [حسین (ع)]».

العراقی در پایان ادعا کرد که حامیان جریان صدر، به عشق اهل بیت و عشق اصلاحات صبور هستند و نباید در این زمینه کوتاهی کنند؛ لذا تحصن کنندگان باید به تحصن خود ادامه دهند.

پیش از این هم، گروه موسوم به «کمیته سازماندهی تظاهرات برای حمایت از مشروعیت و حفاظت از سازمان‌های دولتی» عراق امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، تظاهرات مردمی «الشعب یحمی الدولة» (ملت حامی دولت است) رأس ساعت ۱۷ (به وقت محلی) روز جمعه در کنار منطقه سبز بغداد برگزار خواهد شد(جزئیات بیشتر).

امیدها در کشور عراق پس از ۱۰ ماه با معرفی «محمد شیاع السودانی» به عنوان نامزد منصب نخست‌وزیری زنده شد و در حالی که پارلمان نیز خود را برای انتخاب رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس پارلمان آماده می‌کرد، تظاهرات حامیان جریان صدر برای مخالفت با روند سیاسی، شرایط عراق را پیچیده کرد.

آشوبگران حامی رهبر جریان صدر طی هفته گذشته چند بار پس از ورود غیرقانونی به «منطقه سبز» بغداد، وارد صحن پارلمان شدند و همچنان به تحصن خود در منطقه سبز ادامه می‌دهند.

«سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر، عصر چهارشنبه هفته جاری، در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر بیانیه‌ای در ارتباط با انحلال پارلمان عراق صادر کرد.

فراخوان نماینده جریان صدر برای تحصن و انحلال پارلمان عراق


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    2 0
    صدری های وحشی ومنافق راازعراق بیرون کنند
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    1 0
    یک مقامی که به صدرنزدیکه باهاش صحبت کنه این اقادست ازبی عقلیاش برداره!احتمالا افسردگی باعث پریشانی وتشویش ذهن صدرشده البته کسی که دائم برای خودش آرزوی مرگ وشهادت میکنه هنوزواقع حملات عصبی ناشی ازتروروشهادت ومفقودشدن پدروبرادران ونزدیکانش روازیادنبرده وباهاش بایدمداراکردتاسرعقل بیاد.
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    1 0
    خدایا بخاطر امام حسین ع شراین منافقان شرورراازسر ملت مظلوم عراق کم کن
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    0 0
    مقتدی صدر دارد نقش سمیر جعجع لبنان را در عراق بازی می کند باید تهدید جانانه ای او را بکنند همانطور که حزب الله گفت " ما را تهدید نکنید ما 100 هزار رزمنده داریم ما را و قدرت ما را امتحان نکنید"
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    0 0
    راه حل فشار بر مقتدی صدر حملات بیشتر به ارباب امریکایی او است باید با حملات مستمر به پایگاههای امریکایی و گرفتن تلفات از انان در عراق امید مقتدی صدر را به حمایت از سوی شیطان بزرگ ناامید کرد
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    0 0
    هر موقع حملات به شیطان بزرگ بیشتر می شود مثل حمله عین الاسد مقتدی بیشتر نرم می شود و هروقت ایران و حشد ترس از امریکا نشان می دهد این جریان پرروتر می شود
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    1 0
    همه ساله برای مقابله با زوار امام حسین در این ماه این تظاهرات شروع می شود هدفشان امنیتی کردن اوضاع و جلوگیری از راهپیمایی بزرگ اربعین است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس