کد خبر 1407335
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
زلنسکی

رئیس جمهور اوکراین از مقامات این کشورخواست تا با صحبت با رسانه ها، برنامه های کی یف در میدان نبرد را لو ندهند.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور اوکراین نگران افشای تاکتیک های این کشور در میدان نبرد با روسیه است.

«ولودیمیر زلنسکی» اواخر روز پنج شنبه در اظهاراتی از مقامات این کشور خواست تا صحبت با خبرنگاران درباره تاکتیک‌های نظامی کی‌یف علیه روسیه را متوقف کنند.

رئیس جمهور اوکراین چنین اظهاراتی را مصداق صریح بی مسئولیتی توصیف کرد.

در پی انفجارهایی روز سه شنبه در یک پایگاه هوایی روسیه در کریمه، روزنامه های نیویورک تایمز و واشنگتن پست به نقل از مقامات ناشناس اعلام کردند که نیروهای اوکراینی مسئول این انفجار هستند.

در پی آن رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی شبانه خود تصریح کرد که جنگ قطعاً زمان بیانیه های بلند بالا و بیهوده نیست. هر چه جزئیات کمتری در مورد برنامه های دفاعی اوکراین فاش شود، اجرای این برنامه های دفاعی بهتر خواهد بود.

زلنسکی در ادامه تاکید کرد که اگر به دنبال ایجاد تیترهای پر سر و صدا و جنجالی هستید، این یک مسئله است که صریحاً اقدامی غیرمسئولانه است. اگر خواهان پیروزی برای اوکراین هستید این چیز موضوع دیگر است و بنا براین باید از مسئولیت خود در قبال هر کلمه ای که در مورد برنامه های دفاعی یا مقابله ای دولت اوکراین به زبان می آورید، آگاه باشید.

رئیس جمهور اوکراین در سخنان خود خطاب به مقامات ایالتی، محلی و نظامی یادآور شد که ماه گذشته او یکی از دوستان قدیمی خود را که رئیس سرویس امنیتی و یکی دیگر از متحدانش را که رئیس دادستانی ارشد بوده را در زمان جنگ کنار گذاشته و دلیل برکناری این دو تن ناکامی آنها در ریشه کن کردن جاسوسان روسی اعلام شد.

در همین راستا، «هانا مالیار» معاون وزیر دفاع اوکراین در اظهاراتی عنوان کرد که سرویس های امنیتی اوکراین، تحقیقاتی را در مورد یکی از مواردی که مقامات این کشور با روزنامه ها صحبت کرده اند، آغاز کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    2 18
    ذرت های اوکراین در راه ایران. پهبادهای ایران در راه روسیه.
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      3 0
      خوبه .اگه اینطور باشه نشان از سیاست هوشمندانه ایران داره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس