واکنش حماس و جهاد اسلامی به عملیات مقاومتی در قدس اشغالی

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین عملیات مقاومتی بامداد یکشنبه در قدس اشغالی را واکنش طبیعی به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها برشمرد.

به گزارش مشرق، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به عملیات مقاومت بامداد یکشنبه در قدس اشغالی واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس عملیات قهرمانانه قدس را واکنش طبیعی به عربده کشی نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینی ها برشمرد.

برهوم تاکید کرد: عملیات شجاعانه و قهرمانانه قدس واکنش طبیعی به عربده کشی نظامیان اشغالگر و شهرک نشیان صهیونیست و جنایات روزانه آنها علیه ملت و سرزمین ما و مقدسات اسلامی مسیحی و تعرض مداوم آنان به مسجدالاقصی است.

وی افزود: این عملیات قهرمانانه و منحصربفرد نشان می دهد که اقدامات مقاومتی در قدس ادامه دارد و ملت ما خوب می داند که مقاومت تنها راه حفاظت از سرزمین و مقدسات است و قادر است هزینه های اشغالگران را افزایش داده و ناکام نماید.

برهوم تصریح کرد: اقدامات سرکوبگرانه تل آویو علیه اهالی قدس عزم و اراده آنها را تضعیف نخواهد کرد بلکه انگیزه بزرگی برای رزمندگان جهت تشدید مقاومت خواهد بود.

«طارق عزالدین» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری هم با تبریک این عملیات مقاومتی، گفت: ما در جهاد اسلامی عملیات قهرمانانه قدس را تبریک می گوییم و تاکید می کنیم که این عملیات در راستای ادامه مقاومت در مقابل رژیم اشغالگر صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: عملیات قدس نشان می دهد که اشغالگران جایی در سرزمین ما ندارند و تا زمانی که مقاومت ادامه دارد احساس امنیت نخواهند کرد. رژیم اشغالگر هر روز دست به کشتار ملت ما می زند و باید بهای جنایات مداوم خود علیه ملت ما از غزه تا جنین و نابلس را بپردازد.

عزالدین تصریح کرد: محل این عملیات قهرمانانه در قلب شهر قدس اشغالی دلیل بزرگی است که نشان می دهد این شهر اسلامی، عربی و فلسطینی باقی خواهد ماند و تمام تلاش ها برای یهودی سازی و جنایات رژیم صهیونیستی در حقیقت تعلق آن به فلسطینی ها تغییری ایجاد نخواهد کرد.

سخنگوی جهاد اسلامی در کرانه باختری ادامه داد: این عملیات در زمان و مکان مناسب و پس از تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه روی داد و واکنش اولیه ملت ما در کرانه باختری و قدس در چارچوب معادله «وحدت جبهه ها و میادین» بشمار می رود.

عزالدین همچنین تداوم عملیات شهادت طلبانه را نشانگر پویایی و آمادگی فلسطینی ها برای مقابله با اشغالگران و پاسخ به تجاوزات مداوم آنها در هر مکانی دانست.

این در حالی است که «محمد البریم» رئیس دفتر رسانه ای کمیته های مقاومت هم با تبریک این عملیات قهرمانانه در قدس اشغالی، آن را واکنش مستقیم به جنایات دشمن صهیونیستی و جنایاتش در نوار غزه، نابلس، جنین و هر وجب از خاک فلسطین برشمرد. وی همچنین این عملیات را ضربه به تشکیلات امنیتی نظامی رژیم صهیونیستی دانست.

سخنگوی کمیته های مقاومت همچنین تاکید کرد: عملیات قهرمانانه قدس پیامی به دشمن مبنی بر این است که ملت و مقاومت فلسطین در مسیر مبارزه کوتاه نخواهند آمد.
منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس