شکست پروژه آلمان برای جایگزین کردن گاز روسیه با گاز قطر

یک روزنامه آلمانی گزارش کرد که این کشور نتوانسته برای جایگزین کردن واردات گاز روسیه، ال‌ان‌جی کافی از قطر وارد کند.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، روزنامه آلمانی گزارش داد که این کشور نتوانسته آنگونه که قرار بود از قطر ال‌ان‌جی وارد کند. 

براساس گزارش این روزنامه هیچ‌یک از شرکت‌های بزرگ آلمانی از جمله یونیپر، ای‌.آن و واتنفال نتوانسته‌اند با قطر برای واردات ال‌ان‌جی قرارداد ببندند. 

برخی از این شرکت‌ها فقط توانسته‌اند با آمریکا برای واردات بیشتر ال‌ان‌جی توافق کنند. 

روزنامه آلمانی می‌گوید، در عین حال اما شرکت انی ایتالیا توانسته در یکی از پروژه‌های گازی قطر به ارزش ۲۸ میلیارد دلار، سهام خریداری کرده و بعد از توتال انرژیز فرانسه بزرگترین سهامدار در این پروژه واقع در میدان گازی شمال یا همان پارس جنوبی در قلمرو قطر شود.

رابرت هابک وزیر اقتصاد آلمان در ماه مارس با هدف زمینه‌چینی برای واردات حجم قابل توجهی گاز از قطر برای جایگزین کردن واردات گاز از روسیه به دوحه سفر کرد و پس از این سفر قول داد که به زودی آلمان واردات گاز از قطر را آغاز کند. اما چند هفته بعد خبر رسید که دو طرف نتوانسته‌اند درباره زمان‌بندی قرارداد صادرات گاز قطر به آلمان توافق کنند. 

قطر گفته بود حداقل بازه زمانی برای بستن صادرات گاز ۲۰ ساله خواهد بود که طرف‌های آلمانی زیر بار این قضیه نرفته‌اند. از سوی دیگر طرف قطری شرط کرده بود که آلمان گاز وارداتی از قطر را به دیگر کشورها صادر نکند که پرونده این اختلاف هم همچنان بین دو طرف باز است.

رسانه‌ها می‌گویند، قرارداد امضا شده بین آلمان و قطر جنبه نمادین داشته چرا که نه حجم صادرات گاز و نه زمان‌بندی برای آن مشخص نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    16 6
    امیدوارم جنگ طول بکشه غرب که تا حالا کلی خسارت دیده روسیه هم که .. از هر دو سو به نفع کشور ما
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      2 0
      به امید خدا جنگ تا پایان این سال میلادی با آزادسازی کامل جمهوریهای دونتسک و لوهانسک و با پیروزی کامل روسیه تموم میشه و گاوچرونهای تروریست هم با بنزین گالنی ده دلار حال میکنن!!!!!
  • US ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    4 6
    شما چرا کیف می کنید
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      2 0
      به خاطر اینکه چهل ساله مارو تحریم کردن و کیف میکردن، حالا باید از دماغشون بیاد بیرون!!!! آخ جاااان من که شخصاً حال میکنم قندیل بستن این جونور ها رو ببینم!!!!
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      2 0
      چون چوب خدا گله ندارد و بر می گردد به خودتان
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    10 1
    ﻛﺸﻮﺭﻫﺎﻱ ﺣﻮﺯﻩ ﺧﻠﻴﺞ ﻓﺎﺭﺱ ﺗﺎ ﺗﻮاﻧﺴﺘﻨﺪ ﺩﺭ اﻳﻦ ﺳﺎﻟﻬﺎ اﺧﻴﺮ اﺯ ﺗﺤﺮﻳﻤﻬﺎﻱ اﻳﺮاﻥ ﺳﻮﺩ ﺑﺮﺩﻧﺪ ﻛﻞ ﺑﺎﺯاﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺭا ﻗﺒﻀﻪ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﺗﺎ ﺗﻮاﻧﺴﺘﻨﺪ ﻧﻔﺖ ﮔﺎﺯ ﺧﻮﺩ ﺭا ﻓﺮﻭﺧﺘﻨﺪ اﻳﻨﺠﺎ ﻓﻘﻄ اﻳﺮاﻥ ﺿﺮﺑﻪ ﺧﻮﺭﺩ ﻧﺘﻴﺠﻪ اﻥ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﻓﺮاﻭاﻥ ﺑﺮﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻮﺩ
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      1 1
      ولی این ربطی به قندیل بستن گاوچرون ها و نوکرهای اروپاییشون نداره!!!!
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 0
    ایران نباید بزار گازمون رو قطر بدزده شده سرش جنگ جهانی راه بندازیم
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 0
    بخدا دنیا و از جمله اروپا باید قدر آرامش منطقه غرب آسیا را بیشتر بدانند ، خودشان بیشتر و بهتر از دیگران میدانند در اینجا چگونه گذشته و این آرامش محصول چه فداکاری ها و جانفشانی هاست و این کشورهای عربی در آرامش اقدام به تجارت میکنند . برخی از همین دولتها در نقش پشتیبان برهم زنندگان آرامش و نظم بودند و در واقع مجرم و یا در کنار مجرم بودند
  • حسن IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 0
    باید بتوانیم از این فرصت برای صادرات پایدار به اروپا استفاده کنیم ولی افسوس که یه سریا فقط به اهداف و منافع خودشون فکر میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس