والیبال نوجوانان آسیا| پیروزی قاطع پسران ایران در گام نخست/ رونمایی از نسلی جدید

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران که بازیکنانش نسل جدید این رشته محسوب می‌شوند، در نخستین نمایش خود در مسابقات قهرمانی زیر ۱۸ سال آسیا بر تیم چین غلبه کرد.

به گزارش مشرق، مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۸ سال مردان آسیا امروز (سه‌شنبه ۲۵ مرداد) با انجام سه دیدار در سالن فدراسیون والیبال پیگیری شد و در آخرین دیدار، تیم ایران به مصاف چین رفت و با نتیجه ۳ بر صفر برنده شد.

محمد وکیلی سرمربی تیم نوجوانان ایران برای شروع بازی از طاها بهبودنیا، عمران گوگجلی، محمد مانی علیخانی، محمدرضا آل جلیل، سید متین حسینی، آرمین قلیچ نیازی و سید مرتضی طباطبایی (لیبرو) استفاده کرد.

تیم ایران در ست نخست با سرویس‌های قدرتمند خود ۲۵ بر ۲۱ پیروز شد. چینی‌ها در ست دوم نیز در مقابل حملات شاگردان وکیلی ناتوان بودند و ۱۷ بر ۲۵ شکست خوردند.

بازیکنان چین که چیزی برای از دست دادن نداشتند در ست سوم،‌ مقاومت خوبی از خود نشان دادند و پا به پای تیم ایران، امتیاز گرفتند ولی در نهایت ۲۵ بر ۲۲ مغلوب شدند.

محمدرضا داورزنی رئیس و میلاد تقوی دبیرکل فدراسیون والیبال، دیدار تیم‌های ایران و چین را از جایگاه ویژه تماشا کردند.

تیم والیبال نوجوانان ایران در دومین بازی خود از ساعت ۱۷ فردا چهارشنبه ۲۶ مرداد به مصاف کویت می‌رود.

بازیکنان و کادر فنی تیم‌های نوجوانان کویت و کره‌جنوبی، ست نخست این بازی را از نزدیک تماشا کردند.

چهاردهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر ۱۸ سال آسیا که از روز دوشنبه ۲۴ مرداد در سالن والیبال آزادی آغاز شده است تا روز دوشنبه ۳۱ مرداد ادامه خواهد داشت. ۴ تیم برتر این رقابت‌ها، جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب خواهند کرد.

همزمان با دیدار تیم‌های ایران و چین، در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی مردان زیر ۱۸ سال آسیا از نسل جدید والیبال ایران رونمایی شد، نسلی که از نظر تکنیک‌های این رشته ورزشی و میانگین قدی متفاوت است. مهمترین تفاوت این نسل را می توان در سرویس پرشی و میانگین قدی آن‌ها دانست.

۱۲ بازیکن تیم ملی والیبال نوجوانان فعلی ایران از بین یک هزار و ۴۰۷ بازیکن که برای حضور در این تیم در ابتدای سال ۱۴۰۰ ثبت نام کردند، گزینش شدند.

در مسیر عضویت نخبه‌ها در تیم ملی نوجوانان ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰، تست‌گیری (صحت‌سنجی) از ۱۴۰۷ متقاضی در ۳۰ استان کشور به پایان رسید و ۲۰۴ جوان نخبه و برتر استان‌ها در پست‌های مختلف انتخاب شدند و به دو اردوی گزینشی دعوت شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SE ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    0 0
    این داورزنی و تقوی آیا لازمه در همه مسابقات والیبال اعم از نوجوانان جوانان و بزرگسالان و حتی زنان حضور داشته باشند؟ کلی هزینه بلیط و هواپیما و هتل و غیره رو دست ورزش کشور نمیگذارد؟ همزمان شنیده میشه که وضعیت اردوهای تیم ملی اسفناکی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس