کد خبر 1409032
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
تصادف

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: به صورت روزانه حدود ۱۷۰۰ خبر تصادف از طرف شهروندان با سامانه فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام می‌شود که همکارانم با حضور بر سر صحنه تصادف آن را بررسی می‌کنند.

به گزارش مشرق، در برنامه شهر امن کاری شبکه پنج سیما اعلام شد: در برنامه شهر امن کاری شبکه پنج سیما اعلام شد: وقوع ۱۷۰۰ تصادف روزانه در شهر تهران ۱۴۰۱/۰۵/۲۶- ۰۹:۱۴ چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴ رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: به صورت روزانه حدود ۱۷۰۰ خبر تصادف از طرف شهروندان با سامانه فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام می‌شود که همکارانم با حضور بر سر صحنه تصادف آن را بررسی می‌کنند.به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سرهنگ احسان مومنی، رئیس اداره تصادفات  پلیس راهور تهران بزرگ صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می‌شد حضور یافت و در خصوص  آمار  و میزان تصادفات در  سال ۱۴۰۱ توضیح داد .

سرهنگ مومنی گفت: به صورت روزانه حدود ۱۷۰۰ خبر تصادف از طرف شهروندان با سامانه فوریت های  پلیسی  ۱۱۰ اعلام می‌شود که همکاران بنده با حضور بر سر صحنه تصادف آن را بررسی  می‌کنند. 

وی افزود : از  این ۱۷۰۰ خبر  تصادف، حدود ۲۰۰ مورد آن موجب ترسیم کروکی خسارتی و حدود ۶۰ مورد آن منجر به ترسیم کروکی  جرحی  می  گردد .

سرهنگ مومنی افزود: روزانه بین ۶۵ تا ۷۰ نفر مصدوم حوادث رانندگی نیز در سطح معابر شهر تهران داریم و متاسفانه هر  دو روز  ۳ نفر  از شهروندان بر اثر  بی احتیاطی  و رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در سطح معابر  شهر  تهران جان می‌بازند. 

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : در سال جاری  حدود ۴۴ درصد متوفیان ما عابرین پیاده بوده است که نیمی از  تصادفات عابرین پیاده در  محورهای بزرگراهی و به دلیل عبور عرضی و غیرمجاز از عرض بزرگراه بوده است که به جای عبور از پل های عابر  پیاده از عرض بزرگراه رد شده اند .

وی  گفت : حدود ۴۳ درصد از متوفیان رانندگی نیز مربوط به رانندگان موتورسیکلت است که به دلیل شدت ضربه و استفاده نکردن از  کلاه ایمنی  در محل حادثه فوت کرده اند .

سرهنگ مومنی افزود: حدود ۱۳درصد از  تصادفات فوتی نیز مربوط به رانندگان خودرو و سرنشین خودرو بوده که غالبا در محورهای  بزرگراهی بوده و دلیل آن هم سرعت و سبقت غیر مجاز  بوده است.

وی  بیان داشت : بیشترین سهم متوفیان حوادث رانندگی ما در سال جاری در منطقه ۵ با ۱۲ درصد از  کل  تصادفات و بعد از  آن منطقه ۱۵ و منطقه ۱۸ بوده است که از  ۲۲ منطقه شهرداری ۳ منطقه ما که مناطق ۵، ۱۸ و ۱۵ است یک سوم متوفیان حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ مومنی گفت: بیشترین افزایش متوفیان در  سال جاری در محدوده منطقه ۵ و منطقه ۷ و ۱۲ بوده است که افزایش داشته ایم که  این یک تذکر  جدی  است و می  طلبد مسئولین شهری توجه بیشتری نسبت به اصلاحات هندسی ، آشکارسازی‌ها و هوشمند سازی  معابر  به ویژه نصب دوربین‌های کنترل سرعت و دوربین‌های کنترل تخلفات و دوربین‌های عبور از چراغ قرمز  داشته باشند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: پلیس  راهور تهران بزرگ هم به صورت ویژه و با افزایش تیم ها و برخورد با تخلفات سعی  دارد در ماه‌های آینده شاهد کاهش  حوادث در این مناطق  باشیم .

وی گفت : یکی از  عوامل حوادث رانندگی  سرعت غیر مجاز و سبقت غیر مجاز رانندگان است که اگر رانندگان سرعت مجاز  هر  محور را رعایت نمایند در صورتی  که تصادفی نیز  بوجود بیاید شدت حادثه بسیار کاهش خواهد یافت و تصادف بیشتر به صورت خسارتی  خواهد بود و جرحی و فوتی نخواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    خشم و خشونت عوامل القایی شیطان برای تخریب انسان و انسانیت است.... خشونت رانندگی زیاد است.
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    کاهش مهربانی و ترحم و گذشت در رانندگی و ارتکاب به تخلفات (خشونت رانندگی) عوامل مهم ایجاد مرگ و میر رانندگی هستند.... فرهنگ رانندگی نیازمند برنامه ریزی و مدیریت است.
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    رانندگان بیمار نیاز به پایش و غربالگری و درمان دارند...
  • شهروند تحول خواه IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    با روش های سنتی و کهنه نمی توان معضلات رانندگی را حل کرد نیروی انتطامی و راهنمایی رانندگی ما حرفه ایی و هوشمند نیست و نیاز جدی به تحول دارد. ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس