کد خبر 1409197
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
پرواز اسکادران «سوخو-30» و «جی-11» چین اطراف تایوان

وزارت دفاع تایوان از گشتزنی اسکادرانی از جنگنده‌های چین و کشتی‌های جنگی این کشور نزدیک جزیره تایوان خبر داد.

به گزارش مشرق، در ادامه نمایش قدرت ارتش چین به جزیره تایوان، وزارت دفاع تایوان از پرواز ۲۱ فروند جنگنده و گشتزنی ۵  فروند کشتی جنگی ارتش چین در اطراف جزیره تایوان خبر داد.

به گزارش وبگاه «تایوان نیوز» وزارت دفاع تایوان اعلام کرده که  ۲۱ هواپیمای جنگی نیروی هوایی  و  پنج فروند کشتی ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند. این هواپیماها شامل دو فروند دو جنگنده «سوخو-۳۰»، دو فروند جنگنده «شنیانگ جی-۱۱» یک هواپیمای ضد زیردریایی «وای-۸» بودند.

این وزارتخانه از رهگیری جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی چین و آماده باش قوای خود خبر داد.

نیروهای مسلح تایوان  درتقابل با چین از شروع  بازبینی رزمایش‌های دریایی و هوایی بی‌سابقه چین در اطراف تایوان خبر داده است.  یک منبع نظامی تایوان گفت که این بررسی بازخورد ضروری را برای تجزیه و تحلیل چگونگی عملکرد نیروهای چینی در یک حمله واقعی ارائه خواهد کرد.

این منبع تایوانی تاکید کرد هدف از بررسی «انتقاد از خود» نیست. نیروهای مسلح با وجود ادامه تمرینات رزمی گسترده ارتش چین در نزدیکی تایوان، این روند را ادامه می دهند. تهدید مداوم زور شامل پروازهای روزانه هواپیماهای جنگی به منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان و در سراسر خط میانی حساس تقسیم کننده تنگه تایوان است.

وزارت دفاع  تایوان اعلام کرده که همچنان به اجرای رزمایش های نظامی خود طبق برنامه در دریا و حریم هوایی خود ادامه خواهد داد. عملیات های برنامه ریزی شده شامل تمرین‌های تیراندازی است.

یک رسانه چینی نیز اخیرا در گزارشی تحلیلی نوشت که توانمندی تسلیحاتی و تجهیزات نظامی چین به قدری در یک دهه گذشته تقویت شده که ارتش این کشور را به یکی از مجهزترین ارتش‌های جهان تبدیل کرده است.

بر اساس اصل چین واحد، جزیره تایوان بخشی از چین به حساب می‌آید و مقامات پکن هرگز این احتمال که با توسل به قوه قهریه تایوان را مجددا تحت کنترل خود در آورند، رد نکرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    2 0
    چین باید استان جدا شده اش یعنی تایوان را یهو تصرف کنه یعنی ملحق کنه به چین و کار را تمام کنه این شل کن سفت کن ها چیه انجام میده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس