کد خبر 1410679
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
عشقی: تقویت بازار سرمایه در دستور کار است

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در حوزه عرضه خودرو در بورس با موانعی مواجه بودیم که مشکلات برطرف شد و موفق به عرضه برخی از خودروها در این بازار شدیم و ایران خودرو هم وارد تالار بورس کالا می‌شود.

به گزارش مشرق، «مجید عشقی» صبح امروز (دوشنبه) در نشست کمیسیون بازار پول و سرمایه اعلام کرد: بخش زیادی از مباحث مربوط به حوزه بازار سرمایه جزو بحث هایی است که نیاز به کارشناسی دارد و باید چکش‌ کاری هایی از طریق ٤ ارکان بورس صورت پذیرد و بعد از آن به سمت سازمان بورس ورود کند.

وی اظهار داشت: در دوره جدید مدیریت سازمان بورس، یکی از مسایل مطرح شده این بود که مباحث اجرایی به بورس ها تفویض شود و سازمان بورس دیگر در مقام اجرایی نباشد.

عشقی افزود: سازمان بورس اکنون به جای نظارت و مقررات گذاری در مقوله اجرا ظاهر شده است که این امر با آسیب هایی همراه شده است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: همین موضوع که بحث های بورس کالا از طرف اعضای اتاق بازرگانی و فعالان بازار سرمایه با جزییات مطرح می شود نشان دهنده این است که بورس کالا اکنون جایگاه خوبی را پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در مقایسه با مدت هفت سالی که در حال انجام فعالیت های مربوط به بورس کالا بودم اکنون شاهد رشد و توسعه محسوس این بازار هستم.

عشقی با تاکید بر اینکه اکنون بیش از ٩٠ درصد از محصولات پتروشیمی در بورس کالا در حال معامله است، اظهار داشت: در این بازار کمتر به بحث فلزات اساسی پرداخته شده است، اما اکنون این محصول نیز روند توسعه را در پیش گرفته است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: معاملات سیمان از سال گذشته در بورس کالا انجام شد و تاکنون بازخوردهای خوبی را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: درخصوص کالاهای مربوط به پتروشیمی مسایل متعددی را با انجمن‌ها و عرضه‌کنندگان داشتیم، اما بورس کالا روند خوبی را داشته و این روند هم با جدیت ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان بورس گفت: یکی از منافع اصلی این بازار، ایجاد شفافیت در بازار کالاها است که در کنار آن بازار سهام هم می‌تواند از این شفافیت بهره ببرد.

عشقی ادامه داد: در حوزه عرضه خودرو در بورس با موانعی مواجه بودیم که مشکلات برطرف شد و موفق به عرضه برخی از خودروها در این بازار شدیم و دو محصول ایران خودرو هم بزودی وارد تابلوی بورس کالا می شود.

رییس سازمان بورس تاکید کرد: یکی از بحث های اصلی که جای خالی آن در بازار به خوبی حس می شود، موضوع استفاده از قبض انبارها و سایر ابزارهایی است که می توان در این حوزه از آنها استفاده کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 1
    کمتر اظهار نظر کن به والله اگه قیامتی باشه اقای عشقی باید جوابگو باشی از زمان دولت اقای رییسی با مدیرین جنابعالی اکثر سهامداران بین ۳۰ تا ۴۰ درصد دیگه رفتن تو ضرر
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 0
    به عقل جن هم نمیرسید که قانونی ماشین ۲۰۰ میلیونی رو بندازین ۸۰۰ میلیون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس