کد خبر 1411274
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
کاشت ناخن

این روزها کاشت ناخن تبدیل به یک روتین زیبایی شده است و هر سالن آرایشی یک ناخن‌کار دارد که به دلیل تقاضا برای کاشت یا ریمو (حذف ناخن قبلی) و کاشت ناخن با طرح جدید، وقت ندارد سرش را بخاراند.

به گزارش مشرق، شاید در نگاه اول این کاشت‌ها زیبایی ناخن را دوچندان کند اما این کار باعث شده صدای پزشکان و عوامل بیمارستانی هم دربیاید. کاشت ناخن باعث اختلال در اندازه‌گیری اکسیژن خون(پالس اوکسی‌متر) می‌شود و از طرفی در شرایط جراحی اورژانسی و نبود وقت برای حذف ناخن‌ها ممکن است بیمار تاوان سنگینی بپردازد. در این مطلب بیشتر درباره این مشکلات و عوارض کاشت ناخن نوشتیم. مانع اندازه‌گیری اکسیژن لاک ناخن را می‌توان با استن یا پد پاک کرد، اما کاشت ناخن را فقط ناخن‌کارها باید بردارند.

چند روز پیش یک پزشک متخصص نوشته بود: «خانم جوانی برای یک عمل اورژانسی در بیمارستان بستری شد. دستگاه اوکسی‌متر باید به انگشت بیمار وصل می‌شد اما ناخن‌های کاشت‌ شده روند اندازه‌گیری اکسیژن را در او مختل کرده بود.

خانواده بیمار یک ناخن‌کار را به بیمارستان آوردند تا ناخن‌ها را ریمو (حذف) کند. این زمان می‌ توانست صرف سلامتی بیمار شود».

پزشکان معتقدند اگر فردی اصرار به کاشت ناخن دارد حداقل باید دو انگشت دست و پای خود را برای مواقع اضطراری آزاد بگذارد. عوض شدن محور ناخن از بین رفتن صفحه اصلی ناخن از عوارض دیگر کاشت ناخن است.

چنان‌چه جزو مشتریان پروپا قرص کاشت ناخن و استفاده از ناخن‌های مصنوعی برای زمان طولانی هستید باید بدانید که به مرور زمان ناخن‌های طبیعی نازک‌ و مات‌ می‌شود و در مواردی منجر به عوض شدن جهت و محور ناخن‌ها خواهد شد.

اگر اصراری برای استفاده از کاشت وجود دارد، این ناخن‌ها باید هر سه ماه یک بار برداشته شوند تا اجازه داده شود ناخن‌های طبیعی استراحت کنند. تغذیه‌ و رژیم‌ غذایی‌ صحیح‌ در رشد و سلامت‌ ناخن‌ها نقش‌ مهمی‌ دارد.

خطر طبیعی‌تر کاشتن جدا از هزینه بالا و شارژ هرباره آن،کاشت ناخن عوارض جدی را به دنبال دارد. برای کاشت، سطح هر ناخن به وسیله سوهان برقی آن‌قدر تراشیده می‌شود تا لایه نازکی از ناخن روی آن باقی بماند.

بعضی وقت‌ها نازکی بیش از حد این لایه اجازه نمی‌دهد از ناخن طبیعی شناخته شود. این کاشت‌ها خطرناک‌ترند چون در صورت شکستن ناگهانی، آسیب جدی‌تری را برای فرد به دنبال دارد. عفونت‌های قارچی دردناک در کاشت، با خالی شدن تدریجی زیر ناخن، مکان مناسبی برای رشد و نمو عفونت‌های قارچی مهیا می‌شود.

محلول‌های ضدعفونی و قارچ‌کش که بعضی از ناخن‌کارها هنگام کاشت ناخن روی استفاده از آن تاکید دارند اثر موقتی و لحظه‌ای دارد و نمی‌تواند از بروز قارچ به صورت دایمی پیشگیری کند. عفونت قارچی بیشتر با درد و تورم گوشه ناخن‌ها یا برآمده شدن ناخن‌ها همراه است.

اگر چنین علایمی داشتید باید ناخن کاشت ‌شده را به سرعت حذف و اقدامات درمانی ضد قارچی مناسب را زیر نظر متخصص پوست شروع کنید. مشکلات ادامه‌دار کاشت مشکلات کاشت ناخن حتی بعد از برداشتن آن، دست از سر فرد برنمی‌دارد چون برای برگشتن ناخن‌ها به حالت طبیعی باید مدت زمان زیادی بگذرد.

برای مثال، در انگشت شست دست، دوره رشد کامل شش ماه و در انگشت شست پا این زمان ۱۲ ماه است که این مدت زمان، برای فردی که وضعیت سلامت او در حالت عادی و طبیعی باشد در نظر گرفته می‌شود و در دیگر افراد می‌تواند بسیار طولانی‌تر باشد. پس از برداشتن ناخن مصنوعی، باز هم شانس ابتلای مجدد به عفونت‌های گوناگون همچنان بالاست. درتهیه این مطلب از« مجله پزشکی مادر» کمک گرفتیم.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    29 7
    کو گوش شنوا ارایشگاه های زنونه رو نظارت کنیین درشون رو تخته کنین. شدن ام الفساد. خیلیاشون حتی کارای خطرناک زیبایی که فقط پزشک باید انجام بده انجام میدن و کاملا غیر بهداشتی و غیر استاندارد و هزار عارضه میذارن برا ملت.
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    40 8
    متاسفانه خیلی از خانمهای امروزی به جای پرداختن به شوهرداری و بچه داری و توجه به بالا بردن مکارم اخلاقی فقط چسبیدن به ساختن ظاهر. ظاهر زیبا بدون سیرت زیبا پشیزی نمی ازرد
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    31 4
    یعنی ابلهانی پیدامیشن که ساخته دست بشر رابه ساخته خداوندترجیح دهند؟؟؟
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      9 2
      اگر عقل داشتن حساب می کردن که توی دنیا اگر کل زنان را حساب کنیم 4 میلیارد زن کاشت ناخن کنن چه فاجعه ای در انتظار محیط زیست است 4000000000 ضربدر 10 ناخن ضربدر حداقل 12 بار در سال : چه رقمی می شود؟ اینها را اضافه کنید به رقم میلیاردها تن . حالا 4000000000 ضربدر تعداد رژ لب و ریمل و لاک و کرم و رنگ مو و مداد ابرو و .... بعلاوه میلیونها مترمکعب ابهای آلوده شده به مواد شیمیایی مذکور هنگام شستن انها بعلاوه هوای الوده شده توسط کارخانجات ساخت مواد ارایشی . بعد همینها مدعی روشن فکر!!!!ی هستند
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    35 5
    پول های حرام وبادآورده بالاخره باید یک جای بیهوده خرج بشه!
    • توان IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      5 24
      .... نزن بابا
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    22 2
    ۲تا دختر ۱۸ و ۱۵ ساله دیدم ناخن کاشتن محصل هم هستن فقط نمیدونم مدرسه چطور اجازه میده البته غیر انتفاعی هستن
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      7 3
      مدرسه كه ديگر زورش نميرسه اما براي من عجيب حكم شرعي اين كار است هميشه برايم سوال بود كه اگر لاك ناخن مانع غسل و وضو است پس با ناخن مصنوعي تكليف چيست كه با كمال تعجب ديدم حكم برخي مراجع بر وضوي جييره است!!!! از همين جهت خيلي از خانمهاي مقيد به فرايض هم كه شايد براي نماز و وضو از اين كار خودداري ميكردند ترغيب شدند !!!!
    • میتی IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      18 3
      در پاسخ عزیزمون 15:57 - کدوم مرجع حکم به جبیره داده؟ گفتن اگر کاشته شده و نمیشه برداشتش یا مشقت داره اون موقع جبیره- تا وقتی هنوز نکاشتن و حکم رو میدونن که نباید بکارن - بازم هرکی زنگ بزنه مرجعش بپرسه - من حتی شنیدم اگه تا نماز بعدی میشه برداشت باید برطرف بشه!(خدا هدایتشون کنه:))
  • کد ۷۲۰ IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    7 33
    چه بهونه هایی دارید واسه محدود کردن مردم
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      25 4
      وقتی دورازجون تو برزخ رفتی میفهمی
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      16 4
      چه نفهمی تو!!
    • RO ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      3 20
      الان یعمی مشکل نظام ناخون مردمه ؟ مثلا مردم ناخون نکارن مشکل حل شده؟ خه یعنی چه می خواهید مردم را محدود این کار مثل سیگار کشیدن است
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    14 3
    اینا کاری به این دستورات پزشکی ندارن فقط میگن بکش خوشگلم کن تو خود جامعه پزشکی کم نیستن چه پرستار چه دندانپزشک وغیره
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    5 4
    اینایی که ناخن بلند میکارن همش فکر میکنم چنگال مرغه/خخخخ.حداقل یه کم کوتاه تر بذارین خوشکل تره
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    11 2
    اینم از عوارض تبلیغات بیهوده برای زیبایی‌ست! واقعا چه لزومی داره روی ناخن سالم و طبیعی ناخن کاشت!؟ مگه چند درصد از مردم ناخن‌هاشون چنان آسیب دیده که مجبورن ناخن بکارن
  • محمد IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    8 4
    به جهنم بزار باکارن ... وقتی خودشون دچار اسیب بسن عقل شون سر جاش میاد... گپش شنوا ندارن
  • ناشناس IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    2 2
    بابا اینا کم دارن فک میکنن ناخن کاشتن دیگه تکمیلن یک حجب حیا داشته باش کافیه
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      2 1
      دقیقا کاشت ناخن اونم مثل بقیه ناخن های طبیعی برای امثال شماست نه برای ناخن های سالم ، برید ناخن پاتون رو پیش یک پزشک درست کنید نه آرایشگاه چون هر ماه ترمیم میکنن ولی پزشک یکدفعه و دائمی براتون درست میکند
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    4 0
    من ناخن پام مشکل داره شکسته هرکاری هم میکنم درست نمیشه وقتی میبینمش اعصابم خورد میشه میخوام بدونم این سوهان برقی مثل همونه که دندون پزشکا استفاده میکنن تا حالا ناخن نکاشتم ولی میخوام ناخن پام رو درست کنم چون اعصاب خوردکن شده‌ برام. شاید ۲۰ سال هست که اینجوریه دیگه تحملش سخته برام.
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      1 0
      پاسخ ۱۶:۱۵ ممنون دوست گرامی از راهنمایی تون. مشرق ایشون جواب رو با بالایی اشتباه نوشت
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    6 4
    واقعا سادیسم دارند
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    1 11
    من میخوام برم جهنم با‌ ناخن کاشتن میشه ،اخه از بهشت ایران که درست کردید خسته شدم ،همون جهنم کافران گوارای وجودم
  • سید فروزان CH ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    2 2
    آنوقت همه ملت از گرانی و وضع اقتصادی می نالند ایران جز پنج کشور جراحی پلاستیک و زیبایی در دنیا ، و اولین کشور در غر زدن و ناراضی بودن
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    2 1
    امان از هواپرستی
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    1 2
    کاش میشد به جای ناخن ، ذهن بکارن
  • فاطمه IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    1 1
    این های ناخن میکارن از وًضعیت جامعه سوال کنی میگن ما داریم از گرسنگی میمیریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس