جراحی

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: لایحه‌ای توسط سازمان نظام پزشکی به مجلس تقدیم شده تا در صورت تایید؛ مجازات متخلفان جراحی‌های زیبایی و ترمیمی به نحو قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.

به گزارش مشرق، محمدرضا خردمند معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با برنامه ی سعادت آباد رادیو تهران، درباره تخلفات مراکز مراقبت پوستی و زیبایی گفت : نظارت بر مراکز زیبایی و تمامی مراکز درمانی و تشخیصی در مراکز استان ها بر عهده معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی و در شهرستان ها بر عهده مراکز بهداشت است. برای مراکز زیبایی هم این امر مصداق دارد. معمولا در مراکز زیبایی و ترمیمی پزشکان متخصص و فوق تخصص جراحی پلاستیک و پوست و احیانا پزشکان عمومی به درمان اقدام می کنند. اگرچه برخی دندانپزشکان هم اعمال ترمیمی را انجام می دهند. در هر صورت نظارت بر عهده دانشگاه های علوم پزشکی است.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در خصوص مراکز زیبایی مثل آرایشگاه ها که تخصص ندارند گفت: این مسئله بسیار مهم است. آرایشگاه‌ها ، مراکز غیر قانونی هستند که به اقدامات درمانی؛ زیبایی و ترمیمی می پردازند. صلاحیت نظارت بر آرایشگاه ها بر عهده مراکز بهداشت است .در صورت مشاهده مداخله در امر طبابت، معاونت درمان ورود می‌کند و مرجع رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی و دادسرای جرایم پزشکی است.

وی متذکر شد: مردم در صورت مشاهده تخلف مراکز غیر تخصصی در شهر تهران باید به معاونت‌های دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهیدبهشتی و ایران در چهارراه جمهوری- حافظ مراجعه کنند. نشانی محل را بدهند تا بازرسان به محل مذکور بروند . مجازات در صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی و دادسرای جرایم پزشکی است که معمولا با سرعت به این موضوع ورود می کنند.

خردمند ضمن انتقاد از اصلاح قانون سازمان غذا و دارو در سال های ۷۴ و ۷۹ گفت: مجازات این قانون مصوبه سال ۳۴ حبس بوده اما وقتی در سال های ۷۴ و ۷۹ مورد تجدید نظر قرار گرفت این مجازات به ۵۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان تقلیل یافت که بازدارنده نیست.

وی با اشاره به تلاش‌های  رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: طرحی تهیه شده و با بهره‌مندی از حضور حقوقدان‌ها و قضا این مجازاتها تشدید شده و درجه بندی آن از درجه ۴ در نظر گرفته شده تا مجازات قابل تبدیل به جریمه نقدی نباشد و حتما حبس در آن وجود داشته باشد. این لایحه حدود ۳ هفته پیش به کمیسیون قضایی مجلس ارائه شده تا به صورت دوفوریتی در صحن مجلس مطرح و جایگزین قانون قبلی شود و مجازات هایی اعمال شود که بازدارنده باشد.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در پاسخ به اینکه برای افرادی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام آگهی می دهند و در صورت شکایت صفحه خود را بسته و صفحه جدیدی باز می کنند چه اقداماتی انجام می شود گفت: سازمان نظام پزشکی واحدی برای نظارت بر فضای مجازی دارد و صفحات غیرقانونی را به مراجع ذی‌ربط معرفی می‌کند اگر این افراد عضو سازمان نظام پزشکی باشند به دادسرای انتظامی نظام پزشکی و یا اگر افرادی باشند که تحصیلکرده نیستند که اصولا هم همینطور است به دادسرای جرایم رایانه ای، دادسرای رسانه و فرهنگ یا دادسرای جرایم پزشکی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: طبیعتا برای کارهای غیر قانونی تعرفه ای هم تعریف نشده بنابر این آنها تعرفه های غیر مجاز تعریف کرده و از مردم دریافت می‌کنند. تعرفه قانونی در حوزه پزشکی وجود دارد که هم پزشکان باید رعایت کنند و توسط معاونت درمان تعریف و احصاء شده است.

خردمند با اشاره به اینکه شکایات،گاهی باید تحت بررسی کارشناسان قرار گیرند گفت: این کارشناسی‌ها معمولا توسط سازمان نظام پزشکی و سازمان پزشکی قانونی انجام می شوند به علت تعدد شکایات ممکن است روند کارشناسی طولانی شود یا روند دادرسی در دادسراها و دادگاه ها یا هیات های انتظامی نظام پزشکی به دلیل شکایات زیاد طولانی می‌شود اما قطعا به نتیجه رضایت‌بخشی خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس