عیسی زارع پور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه دولت برای خودکفایی در حوزه ماهواره‌های سنجشی و پرتاب آن به لایه لئو (زیر ۵۰۰ کیلومتر) تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش مشرق، ماهواره ایرانی «خیام» در یک همکاری مشترک با کشور روسیه، روز ۱۸ مرداد از ایستگاه فضایی بایکونور قزاقستان توسط ماهواره بر سایوز به فضا پرتاب شد.

پس از پرتاب موفقیت‌آمیز این ماهواره، پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه صنعت فضایی مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی و به ویژه رسانه‌های عربی قرار گرفت. وزارت امور خارجه آمریکا هم در واکنش به این اقدام، ابراز نگرانی کرد و همکاری رو به افزایش روسیه با ایران را «خطر بزرگی برای جامعه بین‌المللی» توصیف کرد.

در همین رابطه عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره پیام این دستاورد صنعت فضایی به غرب و سایر کشورهای جهان گفت: پیام اصلی این اتفاق این است که جمهوری اسلامی ایران در کنار یکی از قدرت‌های برتر فضایی دنیا کار مشترک انجام می‌دهد. این همکاری‌ها با توافقاتی که صورت گرفته عمق و شتاب بیشتری خواهد گرفت و در آینده نزدیک شاهد همکاری‌های بیشتری در این حوزه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: قطعا یک جریان و عده‌ای از این همکاری ناراحت هستند و حاشیه‌سازی می‌کنند و درصدد هستند تا اصل این دستاورد را زیر سوال ببرند.

زارع‌پور کشور روسیه را دارای یکی از بزرگترین پایگاه فضایی دنیا برشمرد و افزود: ما به آنجا رفتیم و در کنار آن‌ها اقداماتی را انجام دادیم که به مزاق برخی‌ها خوش نیامده است.

وی با تاکید بر اینکه ما مسیر توسعه صنعت فضایی را ادامه می‌دهیم، گفت: ما در عین حال که ظرفیت‌های بومی کشور را تقویت می‌کنیم، همکاری‌های بین‌المللی را هم ادامه خواهیم داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان عنوان کرد: برنامه ما این است تا پایان دولت سیزدهم در حوزه ماهواره‌های سنجشی و پرتاب آن به لایه لئو (زیر ۵۰۰ کیلومتر) خودکفا شویم و بتوانیم انواع ماهواره‌های سنجشی را در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    1 1
    فعلا اینترنت فعلی را جوری کار کن که قطع نشود و مردم از کار و زندگی نیفتند بقیه پیش کش
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      پس چجوری پیام دادی؟
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      یعنی اینترنت اروپا هم ما باید درست کنیم؟؟ هرچند موندم با این غر زدنت چجوری پیام دادی
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    به امید خدا
  • CA ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 3
    بحای این هزیته نخومی اول یک خودرو ایمن بسازیذ که ملت از آن استقاده کند
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      2 0
      اول فارسی یاد بگیر لشکر سایبری اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس