مکرون

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد راه های بازگشت آمریکا و ایران به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت و گو کرد.

به گزارش مشرق، امانوئل مکرون روز پنجشنبه میزبان رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاریس بود. در این دیدار وزیر اروپا و امور خارجه و وزیر نیروهای مسلح فرانسه نیز حضور داشتند.

در این دیدار مکرون با گروسی درباره تلاش های دیپلماتیک فرانسه و شرکای آن برای یافتن راه‌حلی از طریق مذاکره که آمریکا و ایران را قادر می سازد تا به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از جمله راستی آزمایی و نظارت آژانس بر فعالیت های هسته ای ایران بازگردند، بحث و گفت و گو کردند

رئیس جمهور فرانسه در این دیدار همچنین به مدیرکل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از حمایت کامل فرانسه از اجرای کاملاً بی‌طرفانه و کاملاً مستقل مأموریت خود اطمینان داد.

مکرون علاوه براین در دیدار با گروسی نگرانی عمیق خود را نسبت به تهدیدی که جنگ به راه انداخته شده توسط روسیه برای نیروگاه های هسته ای غیرنظامی اوکراین ایجاد می کند، تاکید کرد و از تلاش هایی که مدیرکل طی چند ماه گذشته با حمایت فرانسه برای تضمین ایمنی و امنیت این نیروگاه ها انجام داده است، قدردانی کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    0 0
    "اجرای کاملاً بی‌طرفانه و کاملاً مستقل مأموریت خود اطمینان داد"! این بیناموس میخاد اطمینان به غیرتمندای حیدری بده؟
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    1 0
    ارباب واقعی هردو در اسراییل است
  • محمود IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    0 0
    اگر در این توافق پرونده pmd که در آژانس مطرح هست و همانند استخوان لای زخم هست بسته نشود.بعد قبول مجدد برجام پرونده باز می‌شد و دومرتبه فشارهای بین الملی شروع و موجه جلوه داده می‌شد.در حقیقت باید گفت برجام ۵+۲+۱ هست که عضو نحس و مخفی آن ریس آژانس که کارمند و نوکر اسرائیل هست می باشد
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس