کد خبر 1411946
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
بمب پرسپولیس مرد عمل است نه حرف!

مهاجم هلندی تیم فوتبال پرسپولیس در مصاحبه‌ای از مهربانی، خونگرمی و احوالپرسی‌های ایرانی‌ها تا تفاوت در رانندگی و مسائل بسیار دیگر به صحبت پرداخت.

به گزارش مشرق و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس،یورگن لوکادیا  به سوالاتی درباره ارزیابی از شرایط خود و خانواده‌اش پس از پیوستن به جمع سرخپوشان ایران پاسخ داد. او از انگیزه‌ها و اهدافش در فوتبال ایران گفت. از تلاش برای قهرمانی و این که در حال تجربه تفاوت‌ها همراه با همسر و فرزندانش است.

با این مصاحبه همراه باشید.

*یورگن اول از همه حضورت در ایران را خوش‌آمد می‌گوییم. فکر می‌کنیم حدود یک هفته است که با خانواده‌ات در ایران حضور داری؛ در این چند روز به چه برداشتی از فضای ایران و همینطور برخورد مردم رسیدی؟

– اول از همه راجع به هوا باید بگویم که خیلی شبیه به اسپانیا است. من در اسپانیا خانه دارم و با خانواده‌ام آنجا زندگی می‌کردیم. فرزندانم هم آنجا به مدرسه می‌روند. در اسپانیا هم هوا در این زمان از سال، گرم است. می‌توانم بگویم؛ هوای ایران شبیه آنجا است. با این تفاوت که آنجا ساحل‌های زیادی دارد.

البته من در هلند به دنیا آمده‌ام و اگر بخواهم آنجا را با ایران مقایسه کنم به نظرم مهمترین تفاوت در نحوه رانندگی مردم است. ساختار و نحوه ساخت آپارتمان‌ها هم متفاوت است. شکل بیمارستان‌ها نیز همین‌طور. این را زمانی که در تست پزشکی بودم متوجه شدم. ولی در کل مردم اینجا خیلی خوب و مهربان هستند و البته خیلی خوش‌رفتار. در اینجا هر کس شما را می‌بیند سلام و احوالپرسی می‌کند ولی در هلند اینگونه نیست و همه از کنار هم رد می‌شوند بدون آن‌که چیزی به هم بگویند. بنابراین در این موضوع بین ایران و هلند تفاوت زیادی است. مردم ایران خیلی مهربان‌تر و صمیمی‌تر هستند. حتی افرادی که در هتل کار می‌کنند هر روز که من را می‌بینند احوالپرسی می‌کنند. فکر می‌کنم این بزرگترین تفاوت بین رفتار مردم دو کشور است.

*در این چند روز که خانواده‌ات کنار تو بودند؛ درباره نقل مکان به تهران و زندگی در این‌جا چه نظری داشتند؟

-همسر من لبنانی است و زندگی در ایران برای او هم تا حد زیادی جدید و ناشناخته است. من واقعا هیچ‌ ایده‌ای درباره زندگی در ایران نداشتم. زندگی‌ در اینجا برای خانواده‌ام یک تجربه آموزنده هم خواهد بود. چرا که تا به حال در بخشی متفاوت از دنیا زندگی کرده‌اند و الان باید در بخش دیگری که شرایط متفاوتی دارد زندگی کنند. بچه‌ها باید در این شرایط معنی زندگی را بفهمند با وجود اینکه هنوز کودک هستند. اگر آنها چیزهایی که ما می‌بینیم را تجربه کنند می‌توانند از من و افرادی مثل من یاد بگیرند. همچنین ایران واقعا امن است و من اینجا احساس امنیت دارم. فکر می‌کنم در اروپا لزوما اینطور فکر نمی‌کنند ولی من وقتی برگردم می‌توانم به همه بگویم که اینجا چه قدر امن است و من احساس امنیت دارم. فرزندانم هم به این ترتیب، احساس آرامش دارند و این یک فرصت خوبی برای آنها است تا نه تنها اینجا باشند بلکه زندگی خوبی را تجربه کنند همانطور که من اینجا این تجربه خوب را دارم.

*به این ترتیب، تصمیمت را برای حضور دائمی خانواده‌ات در ایران گرفته‌ای؟

-من همین را می‌خواهم ولی بچه‌هایم مدرسه می‌روند. آنها همین الان اسپانیایی صحبت می‌کنند. قطعا دوست دارم آنها را اینجا نگه دارم در شرایطی که بتوانند همزمان اسپانیایی و انگلیسی و هلندی یاد بگیرند.

تا وقتی که بزرگ شدند بتوانند به سه زبان صحبت کنند. از طرفی بحث جابجایی محل زندگی، موضوع مهمی است، بالاخره آنها کودک هستند. ما قبلا به آلمان و انگلیس رفتیم و الان هم آنها احتمالا به ایران می‌آیند، بنابراین چند جابجایی برای بچه‌ها می‌شود که برای آن‌ها در این سن، سخت است.

بهترین شرایط برای رشد آنها این است که در یک محیط ثابت باشند. همین الان آنها در اسپانیا به مدرسه می‌روند و معلمان خود و شرایط آنجا را می‌شناسند. این‌که به ایران بیایند هم احتمال دارد. به هر حال زندگی فوتبالی همین است و شرایط برای فرزندانم خاص است. با توجه به همه این‌ها باید با همسرم مشورت کنم.

*قبل از اینکه به پرسپولیس بیایی آیا با کسی درباره فوتبال ایران و اینکه بازی در ایران چگونه خواهد بود مشورت کرده بودی؟

– با علیرضا جهانبخش صحبت کردم او به من گفت ایران لیگ قوی‌ و مردم مهربانی دارد. تهران هم شهر خوبی است. در کل از ایران خیلی تعریف کرد راهنمایی‌های او قطعا در این انتخاب، به من کمک کرد. اینجا حتما می‌خواهم از علیرضا و همه افرادی که کمک کردند من این تصمیم را بگیرم تشکر کنم. من از آنها درباره ایران فقط چیزهای خوب شنیدم.

*وقتی که درباره اسم پرسپولیس و تاریخ آن تحقیق کردی چه چیزی بیشتر از همه درباره این باشگاه توجهت را جلب کرد؟

-ماجراجویی. من به ماجراجویی علاقه دارم و دوست ندارم در یک جا ثابت باشم و فکر می‌کنم حضور در اینجا به من این فرصت را داد که از حاشیه امن خودم خارج شوم و وقتی که به خودم و شخصیتم نگاه می‌کنم این ویژگی را در خودم دوست دارم که علاقمند به تجربه کردن چیزهای جدید هستم. مخصوصا این که در خارج از اروپا و در مکان و فضای متفاوتی باشم.

*تو در لیگ‌های بزرگی مثل لیگ جزیره، بوندسلیگا و لیگ هلند بازی کردی فکر می‌کنی می‌توانی تجربه حضور در این لیگ‌ها را به پرسپولیس منتقل کنی؟

-واقعا هنوز نمی‌دانم. باید در این لیگ بازی کنم تا بتوانم به این سوال به خوبی جواب بدهم. البته در کل فکر می‌کنم با توجه به حضورم در آن لیگ‌ها بتوانم در لیگ ایران مثمر ثمر باشم. از طرفی وقتی من اینجا بازی کنم خیلی از مردم در اروپا لیگ ایران را دنبال خواهند کرد، خلاصه بازی‌ها را می‌بینند و از هم می‌پرسند پرسپولیس چگونه تیمی است که لوکادیا آن را انتخاب کرده است تا برایش بازی کند؟ فکر می‌کنم حضور من توجه افراد زیادی را به لیگ ایران جلب می‌کند بنابراین حضورم در پرسپولیس هم برای من خوب است هم برای لیگ و هواداران.

*بیشتر راجع به هواداران صحبت کنیم. قبل از حضورت در پرسپولیس هواداران به تو پیام می‌دادند که به ایران بیا و بعد از امضای قرارداد هم طرفداران زیادی در اینستاگرام پیدا کردی.

-من واقعا به خاطر تک تک پیام‌های مردم تشکر می‌کنم. سعی کردم همه را بخوانم ولی به دلیل تعداد بالای پیام‌ها این کار غیر ممکن بود.

واقعا برای این استقبال قدردانی می‌کنم ولی در نهایت چیزی که اهمیت دارد این است که در زمین بازی بتوانم به تیم کمک کنم. حتی اگر هواداری هم در ورزشگاه نباشد بازی می‌کنم اگرچه حضور آنها، تشویق‌ها و جوی که ایجاد می‌کنند خیلی به ما کمک می‌کند تا بازی‌ها را ببریم. می‌خواهم هواداران این موضوع را فراموش نکنند که مهم کیفیت فوتبال من در زمین بازی است.

باز هم می‌گویم از همه پیام‌های هواداران و استقبال اعضای تیم ممنونم. البته  شخصیت من اینگونه است که دوست دارم در میدان بعمل خودم را نشان دهم نه با حرف. نمی‌خواهم فقط حرف بزنم و بگویم من می‌خواهم قهرمان شوم و پنجاه گل بزنم. دوست دارم خوب بازی کنم، به تیم کمک کنم و هواداران را خوشحال ببینم. فکر می‌کنم به عنوان یک تیم از من گرفته تا یک عضو تدارکات، این فیلمبردار و شما همه کار بزرگی داریم که باید با هم انجام بدهیم تا جام‌ها را به دست بیاوریم. این فلسفه من است.

*حالا که تا حدی با تاریخچه و فضای پرسپولیس آشنا شده‌ای اصلی‌ترین هدفت در پرسپولیس چه خواهد بود؟

خیلی واضح است که هواداران پرسپولیس به قهرمانی عادت کرده‌اند. بنابراین فکر می‌کنم این یک حرف منطقی از طرف من باشد که بگویم هدف ما از بازی در این لیگ، قهرمانی است. نمی‌دانم شرایط فعلی پرسپولیس برای حضور در آسیا چگونه است ولی قطعا قهرمانی در آسیا هم می‌تواند هدفی باشد که باید به آن فکر کنیم.

*در پایان اگر حرفی داری به هواداران بگو.

-دوباره از هواداران تشکر می‌کنم و همینطور از مدیرعامل باشگاه که وقتی در استانبول بودم ساعت دو بامداد به وقت ایران  هم با من تماس گرفت.

از همه افرادی که در پیوستن من به پرسپولیس نقش داشتند، از خانواده‌ام و همینطور بستگانم که در اروپا از من حمایت کردند تشکر می‌کنم. حس خوبی دارم و نمی‌توانم برای بازی کردن صبر کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • میثم IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    0 1
    تو دربی لمس میکنی رسانه کیسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس