تک‌تیراندازان ایران قهرمان مسابقات بین‌المللی نظامیان شدند

تیم نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نماینده ایران با اقتدار بر سکوی نخست مسابقات بین المللی تک تیراندازی نظامیان ۲۰۲۲ ایستاد.

به گزارش مشرق، تیم نیروی زمینی سپاه، نماینده توانمند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، با شایستگی و اقتدار، مقام نخست و قهرمانی مسابقات بین المللی تیراندازی ویژه نظامیان ۲۰۲۲ را کسب کرد.

نماینده نیروهای مسلح کشورمان در حالی با اختلاف ۴۰ امتیاز نسبت به سایر تیم ها به جایگاه نخست این رقابت‌ها دست پیدا کرد که رقیبانی زبده، آماده و توانمند از کشورهای قدرتمند نظامی همچون چین، روسیه، ازبکستان، بلاروس، آذربایجان و زیمباوه نیز در این مسابقات حضور داشتند.

تیم منتخب کشور جمهوری خلق چین در مجموع مراحل سه گانه و بخش های بیست گانه این مسابقات، پس از جمهوری اسلامی ایران به مقام دوم رسید.

تیم منتخب تک تیراندازی فدراسیون روسیه و کشور جمهوری ازبکستان نیز در مجموع امتیازات هر سه مرحله، پس از ایران و چین، به طور مشترک با امتیاز برابر، در جایگاه سوم رقابت های تک تیراندازی نظامیان ۲۰۲۲ قرار گرفتند.

تیم تک تیراندازان ویژه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با درخشش در بخش های ۲۰ گانه این مسابقات، در مجموع هر سه مرحله انفرادی، دو نفره و تیمی، مقام قهرمانی را به خود اختصاص داد.

از ۲۰ بخش این دوره از مسابقات، تیم جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در ۱۶ بخش، اول شد و تنها چین و ازبکستان هر کدام در دوبخش توانستند از سایر تیم های شرکت کننده پیشی بگیرند.

نتیجه‌ای که تیم نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نماینده مقتدر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در برخی از بخش های این دوره از مسابقات برای اولین بار کسب کرد، یک رکورد ویژه است که در طول ادوار مختلف این مسابقات تاکنون، بی سابقه بوده است.

نتایج تفکیکی مراحل سه گانه این رقابت نظامی که در چارچوب معاهده صلح، دوستی و همکاری کشورها از اواخر مرداد ماه تا چهارم شهریور به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در یزد برگزار شد،  به شرح زیر است:

مرحله انفرادی:

در این مرحله تیم منتخب تک تیراندازان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به نمایندگی از نیروهای مسلح کشورمان در این رقابت شرکت داشت، به مقام اول رسید.

تیم های جمهوری ازبکستان و جمهوری بلاروس مشترکا به مقام دوم دست پیدا کردند و تیم روسیه در رتبه سوم این مرحله جای گرفت.

مرحله دو نفره و تیمی:

جمهوری اسلامی ایران در مرحله دو نفره و تیمی این رقابت ها نیز توانست با فاصله امتیازی بسیار بالا، به مقام قهرمانی دست پیدا کند.

جمهوری خلق چین در مجموع امتیازات مرحله دو نفره و تیمی پس از جمهوری اسلامی ایران دوم شد.

تیم تک تیراندازی نظامیان جمهوری ازبکستان در این دو مرحله، پس از ایران و چین به مقام سوم دست پیدا کرد.

پس از ایران که رتبه نخست مجموع را کسب کرد و چین که به مقام دوم و فدراسیون روسیه و ازبکستان مشترکا سوم شدند، تیم های منتخب کشورهای جمهوری بلاروس، جمهوری آذربایجان و جمهوری زیمبابوه نیز با احتساب امتیازات همه مراحل، به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا ششم جای گرفتند.

جمهوری اسلامی ایران علاوه بر میزبانی شایسته این مسابقات در یزد، توانست در یک رقابت شناخته شده بین المللی که با حضور جمعی از برترین تک تیراندازان کشورهای قدرتمند بر اساس جدیدترین شیوه نامه و استانداردهای نظامی دنیا برگزار شد با اقتدار به مقام ارزشمند نخست این رقابت‌ها دست پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 0
    با نگرانی داشتم مطلب رو میخوندم گفتم خدا نکنه اسم داشته باشید و یا حداقل اسم مستعار باشه که خدا را شکر هیچی نبود.. درود بر رزمندگان اسلام، درود بر سپاهیان دلاور، درود بر فرزندان حیدر کرار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس