کد خبر 1412586
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
ترامپ مدعی شد گذرنامه‌اش ضبط شده است

خبرگزاری رویترز از اقدام دستگاه اطلاعات آمریکا در بررسی خطرات احتمالی که اسناد توقیفی از عمارت دونالد ترامپ می تواند برای امنیت ملی این کشور داشته باشد، خبر داد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز از اقدام اطلاعات آمریکا در ارزیابی خطرات احتمالی علیه امنیت ملی آمریکا به واسطه اسناد توقیفی از عمارت شخصی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور در فلوریدا خبر داد.

بر اساس این گزارش، این موضوع در نامه ای که روز جمعه از «آوریل هنیز» رئیس اطلاعات ملی آمریکا به «آدام شف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان و «کارولین مالونی» رئیس کمیته نظارت این مجلس ارسال شده، صورت گرفت.

طبق اعلام رویترز، در این نامه چنین آمده که وزارت دادگستری و اطلاعات ملی در حال اقدام با یکدیگر برای تسهیل بازبینی در محرمانه بودن اسناد کشف شده در این خصوص هستند.

شف و مالونی در بیانیه ای مشترک اعلام کردند از اینکه دولت مشغول ارزیابی خساراتی است که نگهداری اشتباه اسناد محرمانه در عمارت ترامپ به همره داشته است، رضایت دارند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا که به‌تازگی با یورش پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به اقامتگاهش در فلوریدا جنجال‌ساز شده، در مجموع دست کم ۳۰۰ فقره سند طبقه‌بندی‌شده را نزد خود نگه می‌داشته است.

بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز، ترامپ در ماه ژانویه حدوداً بیش از ۱۵۰ فقره سند طبقه‌بندی‌شده را به آرشیو ملی و اداره اسناد آمریکا تحویل داده بود و این در حالی است که مابقی اسناد یا در ماه ژوئن توسط نماینده وی به وزارت دادگستری آمریکا تحویل داده شده و یا در یورش اخیر اف‌بی‌آی به مار-ئه-لاگو توقیف شده است.

دولت آمریکا در حال حاضر ۲۶ جعبه حاوی اسناد توقیفی از جمله ۱۱ مجموعه سند محرمانه که یکی از آنها با برچسب «فوق محرمانه» از بقیه مجزا شده است را در اختیار دارد. گفته می‌شود این اسناد محرمانه شامل اسنادی از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، سازمان امنیت ملی و اف‌بی‌آی است.

مأموران اف‌بی‌آی هشتم آگوست (۱۷ مرداد) به مار-ئه-لاگو یورش بردند و اسناد مذکور را در محل اقامت ترامپ توقیف کردند. بر اساس حکم تفتیشی که ۱۲ آگوست (۲۱ مرداد) در اختیار عموم قرار گرفته، تحقیقات درباره استفاده غیرقانونی از اطلاعات دفاعی، سرقت و از بین بردن اسناد صورت گرفته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس