کد خبر 1412606
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
پهپاد

وبگاه «دیفنس اکسپرس» متخصص در امور نظامی در گزارشی با انتشار تصاویری از پهپادهای ایرانی به بررسی سلاح‌های قابل حمل توسط آن‌ها پرداخت.

به گزارش مشرق، وبگاه «دیفنس اکسپرس» در گزارشی مدعی شد ایران در تمرینات خود چند نوع سلاح را که پهپادهایش به آن تجهیز شده‌اند، درز داد.  به نوشته این رسانه، در مجمع بین‌المللی روسیه موسوم به «ارتش-۲۰۲۲»  یکی از پهپادهای ایران به نام «مهاجر-۶» در نمایشگاه این کشور ارائه شد و مورد تمجید رسانه‌های روسیه قرار گرفت.

به نوشته این وبگاه، در حال حاضر مشخص نیست که آیا فدراسیون روسیه این پهپادها را خریداری خواهد کرد یا خیر اما در روزهای گذشته چند عکس باکیفیت از سلاح‌های زیر بال این پهپاد و دیگر پهپادهای ایرانی در فضای مجازی به بیرون درز کرد که فرصت صحبت در مورد آن‌ها را می‌دهد.

در ادامه این گزارش، با انتشار عکس‌های منتشر شده در رسانه‌های ایرانی به بررسی این پهپادها و سلاح‌هایی که حمل می‌کنند، پرداخته شده است.

پهپادهای ایران چه سلاح‌هایی حمل می‌کنند؟

طبق این گزارش، عکس بالا موشک هدایت شونده ضد تانک «الماس» را زیر بال یک پهپاد مهاجر-۶ نشان می‌دهد. موشک ضد تانک ایران با این موشک هدایت‌شونده در ژوئیه ۲۰۲۱ معرفی شد.

پهپادهای ایران چه سلاح‌هایی حمل می‌کنند؟

چند عکس از آزمایش‌های موشکی الماس


به ادعای این وبگاه، در واقع الماس کپی شده از «اسپایک» اسرائیلی است، این موشک دارای سر جنگی با فناوری پیشرفته و کلاهک تاندم (پشت سر هم) است و برد شلیک گفته شده آن تا ۸۰۰۰ متر است.

پهپادهای ایران چه سلاح‌هایی حمل می‌کنند؟

موشک هدایت‌شونده الماس زیر بال پهپاد کمان-۱۲

به نوشته دیفنس اکسپرس، این موشک به صورت تجهیز شده بر روی یک وسیله هوایی بدون سرنشین دیگر به نام کمان-۱۲ در جریان رزمایش در ایران مشاهده شد. سرعت این پهپاد ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است و می‌تواند تا ۱۰ ساعت در هوا بماند و شعاع رزمی آن حدود ۲۰۰۰ کیلومتر است.

پهپادهای ایران چه سلاح‌هایی حمل می‌کنند؟

بمب هدایت‌شونده هوایی قائم

به ادعای این وبگاه متخصص در امور نظامی، «علاوه بر این، ایرانی‌ها بمب هوایی هدایت شونده قائم را که این پهپاد (کمان-۱۲) حمل می‌کند (قابل استفاده با مهاجر-۶) را نیز نشان دادند. این بمب هوایی در چهار نوع وجود دارد: قائم، احتمالا هدایت لیزری، قائم-۱ با هدایت فروسرخ، و قائم-۵ و قائم-۹ با هدایت تلویزیونی». برد موثر گفته شده این بمب‌های هوایی بسته به ارتفاع پرواز پهپاد بین ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    5 18
    گویا در سفر ارتشبد باقری به روسیه قرارداد خرید چندین فروند آواکس به امضا رسیده ولی به علت جنگ اوکراین واستفاده روسیه از آواکسها برای بمباران شدید اوکراین هنوز از تحویل آواکسها به ایران خود داری شده احتمالا بعد از جنگ حتما شاهد پرواز آواکسها در آسمان ایران ویحتمل حمله به خاک اسراییل رو شاهد باشیم آواکس آواکس آواکس
    • حجت FR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      1 7
      تنها کسی که زمان حیات درجه بالاتر از سرلشکری گرفت بعد انقلاب، شهید قرنی بود
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      6 1
      آواکس عقده ای خدا شفات بده تا از این در بدری خلاص بشی
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    7 0
    این رزمایش بنظرم نوعی تبلیغ فروش هم بود
  • کامران IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    3 6
    ایران اگر می خواهد از رقابت پهپادی عقب نیفتد باید هرچه سریعتر بسمت پهپاد های جت مافوق صوت سنگین و نیمه سنگین مجهز به رادار آرایه فازی حرکت کند، الان بیش از 10 کشور جهان در شرف عملیاتی کردن این نسل پهپاد هستن. کشوری مثل ترکیه بسرعت داره روی 5 مدل ازین پهپاد ها کار میکنه درسته رادار و موتور و... همه رو وارد میکنه و ب اسم بومی اعلام میکنه ولی سیاست خوبی داره و در خرید همیشه پول بیشتری به شرکت های پیشرو دنیا میده و بشرط انتقال تکنولوژی میخره. درسته تحریم هستیم و شرکای خائنی مث چین داریم ولی باید خودمان سرمایه گذاری کنیم و هرچه زودتر فاصله جبران بشه. در پدافند ترکیه از روس ها و اروپا خرید تکنولوژی داره و در موشک از چین! چین نامرد داره تمام همسایگان ایران که با ما دشمنی دارن بشدت و بسرعت به موشک و پهپاد و.... مسلح میکنه و کارخانه تولید انبوه براشون میسازه ولی ما هر درخواست بالگرد و جنگنده و ناوشکن و.... میدیم بهش سریعا رد میکنه!!!! همه همپیمان دارن ما هم همپیمان داریم! بعد عربستان و امارات الان داره برای ترکیه موشک بالستیک فوق پیشرفته 1000 کیلومتری میسازه!!!! 300 و 500 کیلومتری رو چند سال پیش با فناوری ساختش تقدیم عردوغان کرد.
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 0
      پهپاد صاعقه با موتور جت کار میکنه حدود یکسال پیش هم از مینی موتور توربوفن برای پهپاد ها رونمایی شد
  • حسن IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    10 6
    تایرهاش منو یاد چرخ گاری میندازه آخه چرا تو ظرافت طراحی هیچ کاری انجام نمیشه؟ همه دنیا دارن به این نکته توجه می کنند اونوقت ما بعد از چندین و چند سال تازه اونو اجرا می کنیم
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    6 1
    ازهمه این سلاح هامهمتر،اینه که پهپادهای جدیدتر ایران قابلیت پروازدرارتفاع۲۰٫۰۰۰بیست هزارمتری راداشته باشند،پهپادی که درارتفاع بالاتری به نسبت پهپادهای رقیب یادشمن پروازکنه،دست بالاترراداره پروازدرارتفاع۲۰بیست کیلومتری ازسطح زمین عالیه وبه راحتی مغلوب نمیشه واین مهم ترین سلاح به حساب میاد
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 0
    کیا میسازن احتمالادانشمندن اخه این بمب وموشک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس