کد خبر 1412689
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
کاربران مجازی مراقب ثبت نام جعلی اربعین باشند

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی البرز از مردم خواست برای ثبت نام پیاده روی اربعین فقط از طریق سامانه ثبت نام زیارت اربعین به نام سماح اقدام کنند.

به گزارش مشرق، سرهنگ رسول جلیلیان گفت : با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی، فعالیت سایت های جعلی یکی ازمهمترین شگرد های مجرمانهای است که در این ایام صورت می گیرد و  عدم آگاهی برخی کاربران،  فرصت جدیدی را برای مجرمان فراهم خواهد کرد.

او می گوید: تعداد زیادی ازمردم عزادار در ایام اربعین حسینی تصمیم به زیارت مرقد حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دارند که برخیازسایت های غیررسمی و غیرمجاز با اهداف مجرمانه یا کلاهبرداری برای ثبت نام اربعین ایجاد می شود.

جلیلیان گفت : کاربران هنگام پرداخت هزینه به صورت اینترنتی، نکات ایمنی را رعایت و حتی الامکان ازمکان های مورد اعتماد برای ثبت نام و پرداخت های اینترنتی استفاده کنند.

او افزود: مجرمان با طراحی سایت های شبیه سایت های اصلی که درگاه های بانکی جعلی نیز دارد اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد کرده و برای اخذ اطلاعات حساب شهروندان مثل رمز عبور و اطلاعات بانکی، کاربران را به صفحات جعلی موسوم به فیشینگ می کشانند.

رئیس پلیس فتا البرز گفت: زائران برای ثبت نام به دفاتر مجاز و مورد تایید سازمان حج و زیارت  ویا از طریق سامانه سماح به آدرسsamah.haj.ir  مراجعه شود و از ارائه مدارک هویتی از قبیل گذرنامه به افراد غیرمسئول خودداری کرده  یا اسکن آندر سایت‌های غیرمجاز ارسال نشود.  

او افزود: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید رضایی تنظیم کننده IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    2 0
    جانم فدای امام حسین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس