آیت‌الله سیدحسن سعادت‌مصطفوی دار فانی را وداع گفت

روح مطهر آیت الله سید حسن سعادت‌مصطفوی به ملکوت اعلی پیوست.

به گزارش مشرق، آیت الله سیدحسن سعادت مصطفوی فرزند مرحوم آیت الله سیدمحمد سعادت مصطفوی در سال ۱۳۱۵ در شهر قائن خراسان جنوبی متولد شد. ایشان از ۱۲ سالگی فراگیری علوم دینی را آغاز نمود و در سن ۲۹ سالگی به اجتهاد دست یافت و به دریافت اجازه اجتهاد از اساتیدش نائل آمد.

وی از محضر اساتید بزرگواری همچون پدر خود (در تمام دروس سطح و یک دوره خارج فقه و اصول و نیز یک دوره کامل حکمت مشاء)، آیت الله حاج شیخ محمد تقی آملی (یک دوره چهار ساله فقه خارج)، آیت الله حاج شیخ محمد حسین ثقفی تهرانی (یک دوره پنج ساله خارج کفایة الاصول)، استاد شیخ محمد علی حکیم تشکر شیرازی (یک دوره عرفان نظری و ذوقی) و آیت الله سید ابوالحسن رفیعی قزوینی (یک دوره پنج ساله حکمت متعالیه و اسفار به طور کامل) بهره وافری برد.

وی در سن ۳۰ سالگی به درجه اجتهاد در فقه و اصول نائل شد.

آیت الله مصطفوی امروزه در مجامع علمی به عنوان یک حکیم سینوی شناخته می‌شد و تسلط فراوانی بر اندیشه‌های ابن‌سینا داشت. کلاس‌های درس او همواره مشتاقان فلسفه و حکمت اسلامی از داخل و خارج از دانشگاه را به خود جذب می کرد.

وی علاوه بر تدریس حکمت در دانشگاه امام صادق (ع) و برخی مراکز دانشگاهی دیگر، در حوزه‌های علمیه قم (مدرسه علمیه دار الشفاء) و تهران (مدرسه علمیه مروی) نیز به تدریس اشتغال داشت.

این عالم ربانی امروز در ۸۶ سالگی به ملکوت اعلی پیوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس