کد خبر 1412809
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱
اختصاص قضات و شعب خاص برای مقابله با سرقت‌های خشن

رئیس دادگستری استان تهران از اختصاص قضات و شعب خاص برای مقابله با سرقت‌های خشن خبر داد.

به گزارش مشرق، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از پیگیری دستور رئیس قوه قضاییه در حوزه برخورد قاطع با سرقت‌های خشن خبر داد و گفت: در خصوص موضوع جرم سرقت، با توجه به اینکه آمار فراوانی این جرم نسبت به برخی از جرایم بیشتر است، اخیرا در اجرای دستور ریاست محترم قوه قضاییه، مقرر شد تا در خصوص پیشگیری و مقابله با سرقت به‌ویژه سرقت‌های توام با خشونت، آزار و اذیت و به عنف در دستگاه قضایی و دستگاه‌های ضابط تمهیدات لازم اتخاذ شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی نسبت به مرتکبان سرقت‌های خشن هیچ‌گونه ملاحظه و مدارایی نخواهد داشت، اظهار کرد: برای برخوردهای قاطع و قانونمند با این قبیل از مجرمان، پس از دستور ریاست محترم قوه قضاییه در دادگستری کل استان تهران "قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت‌های خشن" تشکیل شد و شعبات ویژه‌ای در دادسرا، دادگاه‌های عمومی و کیفری، دادگاه انقلاب و دادگاه‌های تجدیدنظر اختصاص پیدا کرد و قضات ویژه و صاحب‌نظری برای رسیدگی به این نوع از پرونده‌ها انتخاب شده‌اند.

وی افزود: مقرر شد تا در روز سه شنبه هفته جاری نیز جلسه‌ای با قضات این شعب و مسئولان مرتبط تشکیل شود تا هماهنگی‌های لازم هم در داخل دستگاه قضایی و دستگاه‌های ضابط و پلیس صورت گیرد تا در صورت مواجهه با رفتارهای خشن و سرقت‌هایی که مخل آسایش و آرامش جامعه است، در سریع‌ترین زمان کشف و مرتکبان شناسایی و دستگیر شوند و در دستگاه قضایی نیز در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی انجام و حکم قانونی صادر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هوشنگ IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 2
    کار نیست برادر کار نیست همه اینها به خاطر پول دست به این کارها می زنند پول هم با کار کردن به دست میاد کو کار ؟ باید سازمان کار و رفاه تامین اجتماعی برای جوانان کار درست کند وگرنه شماها دارید آب در هاون می کوبید خخخخخخ
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 0
      ربطی نداره. کار هست اما اینا دنبال پول راحت هستند نه دنبال کار.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس