معاون قوه قضائیه: قضات افراد معترض و اغتشاشگر را تفکیک کنند

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه بر لزوم تفکیک افراد معترض و اغتشاشگر توسط قضات تاکید کرد.

به گزارش مشرق، محمد باقر الفت در دیدار رئیس کل دادگستری استان کردستان و قضات سنندج بر لزوم تفکیک افراد معترض و اغتشاشگر توسط قضات تاکید کرد و اظهار داشت: هنر دستگاه قضایی و قضات با دانش این است که با تکیه بر سواد و معلومات در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی این افراد را شناسایی و تفکیک کنند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: قاضی باید با قلم دقیق و رای قاطع به مردم آرامش خاطر دهد و با صدور احکام مبتنی بر شریعت، قانون، استدلال و منطق در جامعه امنیت ایجاد کند.

وی با بیان اینکه معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در پی تحکیم اخلاق حرفه ای و فرهنگ سازمانی در میان جامعه قضات کشور است، افزود: بدنبال این هستیم قضات با دادرسی نوین و الکترونیک بیشتر آشنا شده و پویایی بیشتری در دادگستری های سراسر کشور ایجاد شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه یادآور شد: خدمت جهادی به مردم استان محروم کردستان اجر بسیار بالایی دارد و باید به این استان محروم توجه بیشتری شود.

الفت ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی اقدامات بزرگ و ارزشمندی در استان کردستان انجام شده است اما برای محرومیت زدایی از این استان باید تلاش های بیشتری از سوی مسئولان انجام و مطالبات مردم مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: ما مسوولان به عنوان سربازان این انقلاب و نظام ولایی جمهوری اسلامی موظف هستیم فرهنگ انقلابی را حفظ و اشاعه دهیم. معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه حجم کار قضات را بالا توصیف کرد و افزود: باید به قضات و خانواده هایشان توجه بیشتری شده تا با فراغ بال بتوانند به امر قضاوت بپردازند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: در ۲ سال اخیر ۳۵ درصد از شعب نامتعارف استان، متعارف و مقرر شده تا پایان سال جاری تمامی شعب استان متعارف شوند. حجت الاسلام سیدحسین حسینی بر لزوم توجه بیشتر به استان محروم کردستان تاکید کرد و افزود: تعداد درخواست های انتقالی قضات از استان بالا است و می طلبد با تخصیص امکانات بیشتر و همچنین جذب قضات بومی، زمینه ماندگاری قضات در استان فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس