کد خبر 1412823
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸
انبارلویی

سوخت اصلی حرکت امپریالیسم جهانی در سپهر سیاسی جهان، «حرص» و «طمع» است. این دو رذیله به آنها اجازه نمی‌دهد حق ملتی یا دولتی داده شود. مدام بر طبل زیاده‌خواهی می‌کوبند.

به گزارش مشرق، محمدکاظم انبارلویی طی یادداشتی نوشت: وقتی که به یک معامله فکر می‌کنی، اولین گزاره‌های ذهنی به شما می‌گوید؛ در این معامله چه چیز می‌دهی و چه چیزی می‌گیری؟

دومین گزاره ذهنی این است که چه تضمینی برای گرفته‌هاست و ارزش داده‌ها با گرفتن‌ها توازن دارد یا نه؟

کافی است با این یافته ذهنی به برجام نگاه کنیم!

در برجام توازنی بین داده‌ها و ستانده‌ها نیست و تضمینی هم برای رعایت آن وجود ندارد. وفق برجام قرار شد فلان تعداد سانتریفیوژ را از چرخه غنی‌سازی اورانیوم حذف کنیم ، آب سنگین اراک را بتن‌ریزی کنیم و اقداماتی از این دست که برای طرف غربی اطمینان‌آور باشد که ما به اصطلاح به سمت تولید بمب نمی‌رویم. همه این کارها به عنوان داده‌ها انجام شد و آژانس ۱۷ بار تأیید کرد که ایران به تعهدات خود عمل کرده است.

قرار بود غربی‌ها هم تحریم‌های ظالمانه را بردارند ، پول‌های غصب‌شده ایران را که در بانک‌های خارجی بلوکه کردند آزاد کنند و ایران از تحریم بانکی بیرون بیاید تا بتواند به راحتی در بانک‌های خارج حساب بانکی داشته باشد و پول جابه‌جا کند و ده‌ها تحریم نوشته و نانوشته برداشته شود و سهولت در سرمایه‌گذاری خارجی پدید آید.

اما چنین اتفاقی نیفتاد تحریم‌ها نه‌تنها برداشته نشد بلکه چند برابر شد و طرف اصلی معامله با پررویی برجام را پاره کرد!

به این معامله و امضاکنندگان آن به‌ویژه امضاکننده طرف ایرانی چه می‌گویند؟ «کلاهبرداری»، «فریب»، «زورگویی»، «قلدری»، «بدعهدی» و خیانت!

این قرارداد از نظر طرف فریبکار و حُقّه‌باز مرده است. اگر بخواهیم آن را زنده کنیم آن‌هم از سوی طرف مغبون با تنفس مصنوعی به این مرده ، هیچ‌چیز احیا نمی‌شود. به‌ویژه آنکه طرف مقابل همچنان با زورگویی بر گرفتن امتیازات نقد جدید و دادن امتیاز نسیه و واهی اصرار دارد.

طرف مقابل حتی پرونده‌های مناقشه هسته‌ای را که در جریان شکل‌گیری برجام بررسی شده و مختومه شده ، دوباره روی میز گذاشته و ادعاهای دروغین تکراری خود را برای فریبی تازه و گرفتن امتیازاتی جدید در دستور کار قرار داده است!

پاسخ این شرارت‌ها در مذاکرات و فریب افکار عمومی که حتی حاضر نیستند به همان تعهدات عدم توازن عمل کنند، چیست؟!

این پاسخ را نمایندگان مردم در مصوبه قانونی مجلس در مورد مذاکرات هسته‌ای و برجامی دقیق در سه کلمه مشخص کردند.

۱- لغو همه تحریم‌ها

۲- راستی‌آزمایی

۳- تضمین

آقای روحانی این سه کلمه را مانع توافق می‌داند . معنای این حرف او این است که تحریم‌ها همچنان لغو نشود.طرف مقابل تضمین ندهد و هر وقت خواست از توافق خارج شود و راستی‌آزمایی هم صورت نگیرد. معنای توافق در ذهن مبارک ایشان یعنی خسارت محض برای ملت ایران! او همچنان بر تکرار این خسارت محض اصرار دارد.

شناخت حقیقی طرف اصلی مذاکره و معامله مهم است. ما با چه کسی ‌در آن سوی میز روبه‌رو هستیم؟

ما با کسانی در آن سوی میز قرار داریم که منافع سرمایه‌داری جهانی و استبداد جهانی را صیانت و مدیریت می‌کنند. سوخت اصلی حرکت امپریالیسم جهانی در سپهر سیاسی جهان، «حرص» و «طمع» است. این دو رذیله به آنها اجازه نمی‌دهد حق ملتی یا دولتی داده شود. مدام بر طبل زیاده‌خواهی می‌کوبند.

این دو رذیله در مختصات دیپلماسی غرب همیشه تولید «خشونت»، «شرارت» ، «جنایت» و «خیانت» کرده است.

امروز منطقه و جهان زیر ضربات «خشونت» ، «غضب» و «نقض حقوق بشر» از سوی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها قرار دارد.ملت‌ها چاره‌ای جز «مقاومت» و «پایداری» و مقابله با «زورگویی» ندارند.

آنچه موضوع مذاکرات طی ۲۰ سال گذشته بوده بالا و پایین کردن داده‌ها و ستانده‌ها و چرتکه اندازی راجع به امتیازات واهی در برابر امتیازات نقد بوده است.

با ما دارند در مذاکره بازی می‌کنند .گاهی با «دیپلماسی التماسی»، گاهی با بازی «معرفی مقصر و مقصرسازی» با دستمایه «دیپلماسی پنهان» و «دیپلماسی آشکار» !

کاسپاروف شطرنج‌باز روسی معمولا ۵ تا ۱۰ حرکت بعدی حریف را پیش‌بینی، بعد اقدام به حرکت یک مهره می‌کرد. کافی است ما در بازی شطرنج هسته‌ای با آمریکا یک یا دو حرکت بعدی آمریکا را پیش‌بینی کنیم تا کلاه سرمان نرود.

ظریف و روحانی به همراه تیم هسته‌ای دولت یازدهم و دوازدهم فاقد دانش کافی حقوقی و دیپلماتیک بودند حتی نمی‌دانستند چقدر سرباز، فیل و اسب در میدان دارند تا با این داشته بازی را اداره کنند و حرکات بعدی حریف را حدس بزنند و یا پیش‌بینی کنند.

همه بازی‌ها در میدان و کادر جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران و شرطی کردن اقتصاد کشور با مذاکرات هسته‌ای تعریف و عملیاتی می‌شود.

تیم هسته‌ای دولت دستاوردهای بزرگی در قالب مذاکرات داشته است که قابل مقایسه با تیم هسته‌ای دولت روحانی ندارد. اما این دستاوردها نباید ما را فریب دهد باید تا نتیجه نهایی یعنی «لغو تحریم‌ها» ، «راستی‌آزمایی» و «تضمین لازم» هوشیاری خود را حفظ کنیم. بازی برجام را تا ایستگاه آخر حتی در دقیقه ۹۰ با اقتدار ، پرانرژی و هوشمندانه توأم با رصد شرارت آژانس باید مدیریت کرد، تا از یک سوراخ ۱۰ بار گزیده نشویم.

نکته مهم و آخر این است هم‌صدایی ، خیانت و شرارت آژانس را با اعمال ماده ۱و۲ NPT خاموش کنیم تا مذاکرات را از حالت سه‌ضلعی درآوریم. عقل دیپلماتیک می‌گوید در مناقشه هسته‌ای، ضلع آژانس همان ضلع اسرائیل است این ضلع اصلا مشروعیت ندارد که طرف گفت‌وگو باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مهدی US ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    18 7
    روحانی و تیم سر پرده و خائن اش بعد از ۸ سال به جای تشریف داشتنش در زندان حالا به جای عذر خواهی از ملت از این. نگ نامه برجام که با نقشه جاسوس های انگلیسی و امریکایی به ایران تحمیل شد. دفاع می کند.
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 0
      برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد الحمد لله شرایط هم بگونه شده است که با بالا رفتن قیمت نفت شرایط هم از لحاظ فروش هم از نظر قیمت به نفع ما در جریان است.خدا رو شکر
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 0
      بار دیگر به هیچ وجه نباید زیر بار پروتکل الحاقی برویم حتی اگر تحریمها را برندارند.با خنثی سازی تحریم دلیلی ندارد زیر بار خفت بار پروتکل الحاقی برویم.برای غربیهای زیاده خواه همان پادمان کافیست.اجرای پروتکل الحاقی برای پرستیژ ابرقدرتیمان و جان دانشمندانمان خطرناک است.
  • مهدی US ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    8 5
    روحانی و تیم سر پرده و خائن اش بعد از ۸ سال به جای تشریف داشتنش در زندان حالا به جای عذر خواهی از ملت از این. نگ نامه برجام که با نقشه جاسوس های انگلیسی و امریکایی به ایران تحمیل شد. دفاع می کند.
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    18 2
    تنها اهرم فشار آمریکا اهرم اقتصادی هست. آمریکا هیچ وقت اجازه لغو تحریم ها و انتفاع ایران از مسائل اقتصادی را نمی دهد. مذاکره بر سر حق مسلم خودمان هم دور از عقل و روحیه انقلابی است. آمریکا و کشورهای اروپایی بعد از بحران اوکراین و تعادل بازار انرژی دوباره سراغ تحریم و اهرم فشار اقتصادی میروند. پاکستان و هندوستان بعد از ساخت سلاح بر سر میز مذاکره نشستند، از موضع قدرت. طبق فتوای رهبری ساخت سلاح هسته ای مجاز نمی باشد. باید توانایی ساخت بمب را کسب کنیم تا در کوتاه ترین زمان در صورت تهدید نظامی توسط کشورهای متخاصم بتوانیم بازدارندگی قدرتمندی ایجاد کنیم. مذاکره اتلاف انرژی و زمانه.
  • DE ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    14 3
    قرار بود غربی‌ها هم تحریم‌های ظالمانه را بردارند ، پول‌های غصب‌شده ایران را که در بانک‌های خارجی بلوکه کردند آزاد کنند و ایران از تحریم بانکی بیرون بیاید تا بتواند به راحتی در بانک‌های خارج حساب بانکی داشته باشد و پول جابه‌جا کند و ده‌ها تحریم نوشته و نانوشته برداشته شود و سهولت در سرمایه‌گذاری خارجی پدید آید. اما چنین اتفاقی نیفتاد تحریم‌ها نه‌تنها برداشته نشد بلکه چند برابر شد و طرف اصلی معامله با پررویی برجام را پاره کرد!.....برجام برای گرفتن کاپ اخلاق بید نه برای بروداشتن تحریم ها. حتی ابرها به زیر پای خود نگاه میکنند برجام را امضا نکرده باشی نمیبارن میرن خارج میبارن. زنونابین سیب و گلابی کیلویی چند
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    11 7
    حسن انگلیسی را 40 سال در آب نمک نگه داشته بودند و سال 92 او را رونمایی کردند. ماموریتش را خوب انجام داد و هرکاری از دستش برمی آمد انجام داد تا انقلاب از بین برود ولی موفق نشد.روزی ناگفته ها گفته خواهد شد.
    • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      4 4
      تهمت زدن گناهی بسیار بزرگ است.
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    7 3
    برجام اصلاحتچیها تقویم ایران به آمریکاست همین فقط بدون منافعی برای ایران
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    10 1
    با اعجوبه هایی که ایران در سیاست دارد و در مورد خاکش با دیگر به شکل غیر قانونی مذاکره می کرد دشمن را حریص تر کرده
  • مسعود کرمی IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    6 2
    اگر بر جام به نفع ایران احیا شود موجب ضربه سختی به آمریکا و غرب و بویڑه اسراییل و اصلاح طلب ها خواهد شد بنابراین تا زمانی که این دولت از اصول اساسی خود کوتاه نمی آید، توافقی حاصل نخواهد شد.
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 0
      برجام؟ خیلی هنوز پرتی و رو آسمانها
  • FR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    11 1
    نظرات ایشان و مقالاتشان عالیست
  • دانیال IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    6 1
    برجام خسارت محض بود و احیای آن توافق بد آن هم در این شرایط ویژه و استثنایی جهان به مراتب خسارتی عظیم تر خواهد بود. اقتصاد خود را از رانت فساد سرمایه دار سالاری و تاجر سالاری از بانک سالاری رها کنیم و به سوی اقتصادی منظم منضبط و عادلانه حرکت کنیم و بر سر توان بازدارندگی و اهرم های قدرت خود مذاکره نکنیم و به وعده پروردگار ایمان داشته باشیم. امیدواریم دولت و نظام آن ها که درد انقلاب و میهن دارند را سرخورده و ناامید نکنند.
  • محمدعلی IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 1
    اعمال ماده ۱ و ۲ ان‌پی تی فقط کار را در میاره برامون
  • IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    4 1
    خیر ما همچنان در مقاومت است و جز رسیدن بخواسته و شروط ایران و راستی آزمائی و پایان یافتن بازی آژانس دیگری پذیرفتنی نیست امشب در برنامه ثریا راجع به طرح مالیات دکتر پور ابراهیمی آخر بحث صحبتی کرد که تنم لرزید آن اینکه بعد از تصویب این مهم معلوم نیست دولت آنرا اجرائی کند او و امثالهم چه میدانند که در درون دولت عواملی هستند که مانع میتراشند و مثلا رئیس جمهور و وزیر بی خبر و یا فاقد قدرت هستند که چنین میشنویم . همین را تعمیم دهید در مبحث برجام با توجیهات و غیره تاثیر بر تصامیم مربوطه گذارده و نهایت آنچه میبایست و انتظار داریم نباشد اگر چنین باشد در این وضعیت بسیار حساس خواهانیم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حسب وظیفه وارد شود و موضوعات را در دست بگیرد و به کمک دولت شتابد نگران الان باشیم و عمل کنیم بسیار مهمتر از فرداست که حرف و حدیث و اتهام متوجه سپاه باشد و دستاوردها فرق ماهوی داشته باشند . خوشتان بیاد یا خیر زنگ هشدار
  • CA ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    6 1
    ﺗﻮاﻓﻖ ﻫﺴﺘﻪ اﻱ ﻫﻴﭻ ﻭﻗﺖ ﺑﻪ اﻳﺮاﻥ ﭼﻴﺰﻱ ﻧﻤﻴﺪﻫﺪ. ﺣﺎﻻ ﺑﺒﻴﻨﻴﻢ اﻳﻦ ﺗﻴﻢ ﭼﻲ ﻣﻴﺪﻩ ﭼﻲ ﻣﻴﮕﻴﺮﻩ.اﻣﺮﻳﻜﺎ اﻻﻥ ﻧﻔﺖ ﺫﺧﻴﺮﻩ اﻳﺮاﻥ ﺭﻭ ﻣﻴﺮﻳﺰﻩ ﺗﻮ ﺑﺎﺯاﺭ ﻭﻗﺘﻲ ﺭﻭﺳﻴﻪ ﺭﻭ ﺯﺩﻧﺪ ﺯﻣﻴﻦ, ﺭﻳﻴﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ ﺑﻌﺪﻱ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎ ﻫﻢ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﭘﺎﺭﻩ ﻣﻴﻜﻨﻪ, اﻳﺮاﻥ دو ﺳﺎﻝ ﺻﺒﺮ اﺳﺘﺮاﺗﮋﻳﻚ ﻣﻴﻜﻨﻪ, ﻫﻤﻴﻦ ﭼﺮﺧﻪ اﺣﻤﻘﺎﻧﻪ اﺩاﻣﻪ ﭘﻴﺪا ﻣﻴﻜﻨﻪ. ﺫﺧﻴﺮﻩ اﻭﺭاﻧﻴﻮﻡ ﺭﻭ ﺧﺎﺭﺝ ﻧﻜﻨﻴﺪ اﺯ اﻳﺮاﻥ ﻟﻂﻔﺎ.
  • جواد جوادی IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    2 27
    خب الانشم هیچ تضمینی بابت لغو تحریمها و مبادلات بانکی و خروج یکطرفه از برجام ندادند...پس چرا دارید توافق می کنید؟؟؟ مگه برجام بد نبود چرا دارید دوباره احیهش می کنید؟؟؟ الان‌ که داشته های هسته ایتونم بیشتر از اون زمانه، پس چرا دارید به توافقی که هیچ تضمینی در هیچ یک‌ از موارد ندادن، تن‌ میدید؟؟؟
    • ایرانی IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      4 1
      از کجا فهمیدی به اینایی که فرمودی تن دادن فعلاً که نه توافقی شد و نه معلومه بشه این پیش داوری امثال شما از کجاست؟! البته اگر هم توافقی شکل بگیرد هم بی شک غرب بعد زمستان سرد زیرش خواهد زد تاریخ و نه صرفاً عبرت برجام به ما میگوید هرگزهرگز وهرگز غرب از منافع خود کوتاه نمی آید ودر این راه از هیچ جنایت و خیانتی هم ابایی ندارد،مگر اینکه قادر به خیانت و جنایت نباشد،کافی است به جنایت فرانسه در حق مردم الجزایر نگاهی بیاندازیم تا ببینیم غرب چگونه جزای ملتی را که دولتمردان فرانسه را که از دست هیتلر گریخته و به الجزایر پناه برده بودند پذیرفت و جوانان خود را برای پیروزی متفقین در جنگ قربانی کرد ولی در نهایت بجای قبول استقلال الجزایر حدود یک میلیون نفر از شهروندان او را قتل عام کرده و از هیچ جنایت شنیعی دریغ نکردند تا یک عبرت در تاریخ بگذارند که اعتماد کنندگان به غرب منتظر خنجر از پشت باشند این فقط یک نمونه از هزاران خیانت و جنایت غرب در حق بشریت است معامله با چنین موجود شریری فقط نشان حماقت یا خیانت است مگر آنکه قدرتمند باشیم واو جرات غلط زیادی نداشته باشد.
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    3 1
    در برجام توازنی بین داده‌ها و ستانده‌ها نیست خوب پس چرا به این برجام برگردیم؟ ببینیم این دولت چه میکند ، توافقی مناسب یا راه رفته و بعد ببینیم حامیان فعلی بعدها چه می گویند ...
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    4 1
    در برجام توازنی بین داده‌ها و ستانده‌ها نیست خوب پس چرا به این برجام برگردیم؟ ببینیم این دولت چه میکند ، توافقی مناسب یا راه رفته و بعد ببینیم حامیان فعلی بعدها چه می گویند ...
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    9 1
    خلاصه تاریخ ۱۰۰ یا ۲۰۰ ساله گذشته بشریت تحت ستم دنیای غرب این است که استاد فرمودند: سوخت اصلی حرکت امپریالیسم جهانی در سپهر سیاسی جهان، «حرص» و «طمع» است. این دو رذیله به آنها اجازه نمی‌دهد حق ملتی یا دولتی داده شود. مدام بر طبل زیاده‌خواهی می‌کوبند.
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    4 1
    این ( بازی برجام در ایستگاه آخر ) تا حالا هزار بار شنیدیم
  • عبدالله IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    4 1
    حکام فاسد آمریکایی و اروپایی مانند شیءنجسی هستن که مگر در نمک قرار بگیرند که از این نجاست استحاله بشن.لذا هیچ اعتمادی به این موجودات فاسد نیست.
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    4 1
    سالهاوقتی دیدید اینها کره شمالی چین روسیه و....سالها بازی دادنند اصلا چرا رفتید دنبال مذاکره وتله برجام وتمام پیشرفتهای اساسی مملکت ومردم را که هزینه های جانی ومالی هنگفت برایش شده بود را بتن ومعطل تعلیق وپتوقف کردید تازه پای دوربین وجاسوسان اژانس را درمملکت بازکردید ومردم ومملکت را به تلاطمهاوبهمن های اقتصادی نظامی وسیاسی وابسته وغارت ونابود کردید!؟پس عیب از ریشه درخت هست چون مردم سالها برای استقلال خودکفایی اقتدار وانواع پیشرفت هزینه هاومقاومت مختلف برای انقلاب اسلام جنگ ومملکت کردنند ولی شماها دخودیه یتان فقط نجومیبگیری وباندبازی وپارتی بازی وخیانت جنایت وغارت کررنند.
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    7 1
    غربیها الان موافق تصویب برجام هستندچون با تهدیدروسیه به دنبال انرژی نفت وگاز ازایرانند درغیراین صورت زمستان سختی درپیش روی آنهاست وامکان نارضایتی ودرگیری وتظاهرات درکشورشان به وجودخواهدآمد
  • محمد IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 0
    اقتصاد نفتی اشتباه است رها کنید خام فروشی نفت را به گذشته باز نگردید تجربه را تجربه کردن خطاست.
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 0
    برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد الحمد لله شرایط هم بگونه شده است که با بالا رفتن قیمت نفت شرایط هم از لحاظ فروش هم از نظر قیمت به نفع ما در جریان است.خدا رو شکر
  • علی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 0
    دم روباه وحشتزده آمریکا وتروئیکای اروپا لای درب سرمای استخوان سوز زمستان پیش رو با کمبود نفت وگاز بدجوری گیر کرده است. روباه فقط به نجات خود فکر می کند ولاغیر!
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس