کد خبر 1413189
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱
افزایش خشونت در جامعه آلمان

آمارهای رسمی نشان می دهد، خشونت در جامعه آلمان که به ویژه پس از همه گیری کرونا افزایش یافته بود، در ماه های اخیر به سطح نگران کننده ای رسیده است.

به گزارش مشرق، رسانه های آلمانی هر روز از حوادث خشونت آمیز در شهرهای مختلف آلمان گزارش می دهند. در همین حال، تعداد حوادث خشونت آمیز به ویژه خشونت خانگی و حمله به زنان و مهاجران در این کشور اروپایی همچنان نگران کننده است.

در این زمینه رسانه های آلمانی از جمله سایت خبری تاگس شاو، روزنامه دی ولت، خبرگزاری د.پ.آ، نشریه ریپورت ماینتس، هفته نامه دی سایت و گروه رسانه ای فونکه به نقل از مقامات این کشور و مراجع رسمی از جمله «اداره پلیس جنایی فدرال» آمارهای تکان دهنده ای از میزان این حوادث خشونت‌آمیز اشاره کرده اند که در تمام سطوح جامعه آلمان اتفاق افتاده و همچنان در حال افزایش است.

هر روز دو حمله به پناهجویان

آمارها نشان می دهد اتباع خارجی همچنان قربانی حملات خشونت بار در آلمان هستند و این اعمال هر روز وحشیانه‌تر می‌شوند. در آلمان به طور متوسط ​​روزانه دو پناهجو مورد حمله قرار می گیرند. همانطور که از پاسخ وزارت کشور فدرال به درخواست حزب چپ ها مشهود است، مقامات در نیمه اول سال ۲۰۲۲ در مجموع ۴۲۴ مورد از این جنایات عمدتاً جناح راست را ثبت کردند.

به آتش کشیدن، آسیب بدنی و استفاده از اسلحه

با این حال طبق بررسی ها، عاملان که عمدتاً راستگرایان هستند، در سال جاری خشونت بیشتری را اعمال کرده اند. در این حملات ۸۶ نفر از جمله سه کودک زخمی شده اند که تمامی آنها به غیر از یک مورد، در خارج از محل اقامت پناهجویان رخ داده است. بنابراین این افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۶۲ مصدوم افزایش آشکاری دارد.

تقریباً یک چهارم موارد شامل اعمال خشونت آمیز مانند آتش زدن، حمله و استفاده از مواد منفجره و سلاح بوده است. علاوه بر این، ۴۳ حمله به محل اقامت پناهندگان در نیمه اول سال رخ داده که عمدتاً شامل خسارت مالی، دیوارنویسی و تبلیغات بود. همچنین ۱۲ حمله به سازمان های امدادی و داوطلبانه در زمینه پناهندگی صورت گرفته است.

نماینده پارلمان: خشونت نژادپرستانه بخشی از زندگی روزمره است

کلارا بونگر، عضو پارلمان از جناح چپ، درباره این ارقام گفت: «این یک بار دیگر نشان می‌دهد که خشونت نژادپرستانه بخشی از زندگی روزمره در آلمان است.» او خواستار حفاظت مناسب از پناهجویان شد و افزود که حق اقامت برای قربانیان خشونت جناح راست و نژادپرستانه نیز باید با قید فوریت در دستور کار قرار گیرد.

بر اساس آمار، بیشتر حملات به پناهجویان که مستقل از محل اقامت پناهجویان رخ داده است، در براندنبورگ و بایرن با بیش از ۶۰ مورد هر کدام صورت گرفته است. در سراسر کشور، حدود ۵۰ مورد از این جنایات با انگیزه «ایدئولوژی خارجی» یا «ایدئولوژی مذهبی» گزارش شده است.

افزایش خشونت در جامعه آلمان

از هر چهار نفر یک نفر در محل کار خشونت را تجربه می کند

یک مطالعه گسترده نشان می دهد که تقریبا یک چهارم کارمندان بخش دولتی تجربه توهین، تهدید و گاهی خشونت را در محل کار داشته اند. این آمار به حدی است که وزیر کشور فائزر از آن عمیقا ابراز نگرانی کرد.

بر این اساس یک چهارم کارمندان بخش دولتی آلمان خشونت را تجربه کرده اند. این از مطالعه ارائه شده توسط وزیر کشور فدرال، نانسی فائزر در برلین به دست آمده است که بر اساس آن ۲۳ درصد از کارمندان اظهار داشته اند که خشونت را تجربه کرده اند و ۱۲ درصد حتی چندین مورد را در یک سال گزارش کرده اند.

افزایش خشونت ها در دوران کرونا

برای این مطالعه، دانشمندان با بیش از ۱۰۰۰۰ کارمند از بیش از ۱۶۰۰ اداره مصاحبه کردند، اما نیروهای پلیس شامل این پژوهش نمی شوند. بر اساس اطلاعات میزان تجربه این خشونت ها از بخشی به بخش دیگر متفاوت است، به طوری که یک سوم یا بیشتر کارکنان در آتش نشانی و خدمات امداد و نجات، در اداره دامپزشکی، در دفتر نظارتی و در سیستم جزایی خشونت، تهدید یا توهین را ظرف یک سال اخیر تجربه کرده اند.

کمتر از ده درصد شاغلان در دانشگاه ها، ادارات اجتماعی و کار و قوه قضائیه چنین تجربیات منفی داشته اند. مردان اندکی بیشتر از زنان تحت تأثیر قرار گرفتند. با این حال تعداد خشونت ها در طول همه گیری کرونا افزایش یافته است. طبق یافته محققان، این افزایش بیش از هر چیز در ادارات ثبت شهروندی، در مورد کارمندان دادگستری و قوه قضائیه و نیز شاغلین بخش نظم عمومی دیده می شود.

افزایش خشونت در جامعه آلمان

زنان همچنان قربانی خشونت های خانگی

گزارش ها حاکی است، افراد بیشتری در دومین سال کرونا قربانی خشونت خانگی شدند که اکثرا زن بودند. خشونت به ویژه در هشت ایالت به شدت افزایش یافت.

خشونت خانگی در آلمان در سال دوم کرونا نیز افزایش یافته است. به گزارش 'ولت آم زونتاگ' به نقل از وزارت کشور و دفاتر تحقیقات جنایی ایالتی، مقامات در سال ۲۰۲۱، ۱۶۱۰۰۰ قربانی خشونت توسط شرکا یا شرکای سابق را ثبت کردند. این با افزایش ۱.۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ مطابقت دارد.

این در حالی است که کارشناسان تصور می کنند، تعداد موارد گزارش نشده بیشتر است زیرا بسیاری از قربانیان جرات گزارش آن را نداشتند. از این میان دو سوم از قربانیان ثبت شده زن هستند و مجرمان عمدتاً شریک زندگی کنونی یا سابق اند.

دولت می‌خواهد پناهگاه‌های بیشتری برای زنان بسازد. لیزا پاوس وزیر خانواده فدرال به روزنامه ولت گفت که دولت می‌خواهد 'دسترسی به حمایت و مشاوره را با قانون فدرال تنظیم کند و یک چارچوب قانونی یکسان برای امنیت مالی قابل اعتماد برای سیستم حمایتی ایجاد کند و آن را در صورت لزوم گسترش دهد.'

با وجود حدود ۳۵۰ پناهگاه زنان، ۱۰۰ سرپناه و بیش از ۶۰۰ مرکز مشاوره، دامنه کمک کافی نیست. سیاستمدار سبزها گفت: به همین دلیل است که ما به گسترش پناهگاه ها و مراکز مشاوره زنان همراه با ایالت های فدرال ادامه می دهیم و تا سال ۲۰۲۴ می خواهیم ۱۲۰ میلیون یورو از بودجه فدرال را برای این منظور اختصاص دهیم.

خشونت ها در هشت ایالت افزایش یافته است

تعداد خشونت های خانگی در هشت ایالت از ۱۶ ایالت آلمان افزایش یافته است. بر اساس گزارش ولت آم زونتاگ، تورینگن با ۲۴ درصد (۳۲۲۷ قربانی) بیشترین افزایش خشونت خانگی را ثبت کرده است. نیدرزاکسن (۱۲.۹ درصد، ۲۲۴۰۵ قربانی) و ایالت برمن (۹.۱ درصد، ۳۰۱۸ قربانی) پشت سر آنها قرار دارند.

یواخیم اشتامپ، وزیر خانواده ایالت نوردراین وستفالن، این اعداد را تکان دهنده خواند. این سیاستمدار حزب FDP گفت: «اثرات همه‌گیری کرونا، مانند محدودیت‌های شدید تماس یا دوره‌های قرنطینه، بروز خشونت خانگی را افزایش داده است. نوردراین-وستفالن با افزایش ۴.۷ درصدی و مجموع ۳۴۲۳۵ قربانی ثبت شده، یکی از هشت ایالت فدرال است که تعداد خشونت در آنها افزایش چشمگیری یافته است.

افزایش خشونت در جامعه آلمان

افزایش خشونت علیه کارکنان راه آهن

اگرچه قطارها در طول همه گیری به طور قابل توجهی خالی بودند، خشونت علیه کارمندان «دویچه بان» (اداره راه آهن فدرال آلمان) افزایش یافت. بر اساس اطلاعات پلیس فدرال، ۲۰۷۰ حمله در سال گذشته رخ داده است که در این میان منتقدان دلایل متعددی را برای آن بر می شمارند.

خشونت علیه کارکنان قطار در سال ۲۰۲۰ کرونا افزایش چشمگیر یافت. در این سال ۲۰۷۰ حمله خشونت آمیز علیه متصدیان قطار و سایر کارکنان راه آهن رخ داد که ۴۲۱ مورد بیشتر از سال قبلش بود. این از پاسخ دولت به درخواست حزب چپ در بوندستاگ که خبرگزاری dpa دریافت کرده است، مشخص می شود. پاسخ ارائه شده مبتنی بر آمارهای پلیس فدرال است.

حدود ۲۰۰۰۰ کارمند دویچه بان در ارتباط مستقیم با مسافران کار می کنند و در این تعامل، حملات فیزیکی همیشه اتفاق می افتد. در سال ۲۰۲۰ بحث ماسک زدن در قطار به قوانین اضافه شد. راه آهن خود را آماده کرده بود که به رفتارهای اغلب پرخاشگرایانه مسافران واکنش نشان دهد و برای این منظور جلسات آموزشی زیادی برای کارکنان برگزار کرد.

افزایش جرایم از سال ۲۰۱۸

در واقع، طبق داده ها، جرایم خشونت آمیز علیه کارکنان راه آهن مدتی است که افزایش یافته است: در سال ۲۰۱۸ ، ۱۳۴۴ مورد تخلف و در سال ۲۰۱۹، ۱۶۴۹ مورد وجود داشته است. بر اساس نظرسنجی Forsa که در سال ۲۰۱۹ از طرف انجمن کارمندان دولت dbb منتشر شد، کارمندان پلیس، امداد و نجات و بخش حمل و نقل بیشترین موارد توهین یا حمله را تجربه کرده اند.

افزایش خشونت در جامعه آلمان

۱۷۷۰۰ کودک قربانی خشونت جنسی

سال گذشته به طور متوسط ​​روزانه ۴۹ کودک در آلمان قربانی خشونت جنسی شدند. با این حال، پلیس موارد بسیار بیشتری از کودک آزاری را ثبت کرده است. طبق آمارهای رسمی سال گذشته بیش از ۱۷۷۰۰ کودک و جوان در آلمان قربانی خشونت جنسی شدند. هولگر مونش، رئیس اداره پلیس جنایی فدرال (BKA)، می گوید که به طور متوسط ​​روزانه ۴۹ قربانی زیر سن قانونی مورد آزار قرار گرفته اند. او به همراه کرستین کلاوس، کمیسر دولت فدرال در خصوص جرائم سوء استفاده، ارزیابی ویژه ای از آمار جنایات پلیس با اطلاعات دقیق در مورد خشونت علیه کودکان ارائه کرد.

بر این اساس، ۱۷۷۰۴ نفر زیر ۱۴ سال در سال گذشته قربانی خشونت جنسی شده اند (۲۰۲۰: ۱۶۹۲۱) که ۲۲۸۱ نفر از آنها کمتر از شش سال داشته اند. همچنین موارد توزیع، به دست آوردن و در اختیار داشتن یا تولید محصولات به اصطلاح پورنوگرافیک کودکان در سال گذشته بیش از دو برابر شده است که از این میان تنها ۳۹۱۷۱ مورد از این دست به پلیس گزارش شده است. همین میزان افزایش ۱۰۸.۸ درصدی (۲۰۲۰: ۱۸۷۶۱) نسبت به سال قبل از آن را نشان می دهد. در عین حال تعداد موارد توزیع یا در اختیار داشتن محصولات پورنوگرافیک نوجوانان به ۵۱۰۵ مورد افزایش یافته است (۲۰۲۰: ۳۱۰۷).

هشدار در مورد عدم نظارت بر کودکان در اینترنت

بر اساس گزارش یوروپل، موارد خشونت جنسی علیه کودکان به دلیل همه‌گیری کرونا افزایش چشمگیری داشته است. عاملان نه تنها به طور فزاینده ای به دنبال موارد پورنوگرافیک کودکان بوده اند، بلکه به طور فزاینده ای سعی در تماس و آشنا شدن با کودکان داشته اند.

به گفته مقامات پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل)، موارد سوء استفاده جنسی از کودکان در اینترنت در سال های شیوع کرونا به طور قابل توجهی افزایش یافته و در حال حاضر بسیار بیشتر از قبل از همه گیری است. این خطر بیش از همه متوجه کودکانی است که برای مدت طولانی در اینترنت بدون نظارت رها می شوند. مقامات مسئول این افزایش سوء استفاده جنسی از کودکان در اینترنت طی دوران همه گیری را نگران کننده خوانده و از 'خطری جدی' سخن می گویند.

افزایش خشونت در جامعه آلمان

افزایش خشونت بیشتر علیه نیروهای پلیس

چه در تظاهرات و چه در بازی های فوتبال - نیروهای پلیس بارها مورد حمله قرار می گیرند. به گفته اداره پلیس جنایی فدرال آلمان (BKA)، خشونت علیه نیروهای پلیس در سال گذشته به میزانی افزایش یافته که نگران‌کننده است.

اداره پلیس جنایی فدرال گزارش داد که خشونت ها با مجموع ۳۸۹۶۰ مورد، افزایش ۰.۸ درصدی نسبت به سال گذشته ثبت کرده است. در این میان ۸۴۸۳۱ نیروی پلیس قربانی اعمال خشونت آمیز شده اند که از پرتاب بطری تا اقدام به قتل را شامل می شود. تعداد قربانیان نیز ۵.۹ درصد افزایش داشته است که در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال قبل تر ۱.۲ درصد افزایش داشت.

'افزایش ناگهانی' تعداد نیروهای پلیسی که قربانی اقدام به قتل شده اند نگران کننده تلقی می شود. طی این مدت در مجموع ۱۱۴ افسر پلیس قربانی ۶۳ جنایت قتل و قتل عمد شده اند. همچنین موارد آسیب های بدنی خطرناک و جدی افزایش چشمگیری داشته که نسبت به سال ۲۰۱۹، ۲۰.۶ درصد افزایش داشته و به ۲۷۴۹ قربانی آسیب بدنی رسیده است.

با این حال، وقتی صحبت از خشونت علیه نیروهای پلیس می شود، لازم نیست آنها از نظر جسمی آسیب ببینند. در گزارش ارائه شده آمده است: «اگر رفتاری از روی خصومت به دلیل اعتراض عمومی به دولت یا به انگیزه شخصی یا دلایل دیگر علیه نیروهای پلیس صورت گیرد، کافی است».

افزایش خشونت در جامعه آلمان

توهین و حمله به کادر درمان

حملات خشونت آمیز بخشی از زندگی روزمره بسیاری از نیروهای کادر درمان در بیمارستان ها و کلینیک ها است. این نتیجه یک نظرسنجی آنلاین است که نشریات ریپورت ماینز و دی سایت انجام داده اند. کارشناسان با اشاره به این موضوع خواستار اقدامات حفاظتی شده اند.

در این نظرسنجی بیش از ۱۰۰۰ نفر از کادر درمان پرسشنامه ای را در مورد حملات فیزیکی توسط بیماران و بستگانشان پر کردند. ۸۱ درصد می گویند که در محل کار خشونت فیزیکی را تجربه کرده اند. وقتی از آنها پرسیده شد که چگونه مورد حمله قرار گرفتند، اکثر آنها گفتند که به آنها لگد زده اند و یا ضربات مشت، سیلی یا حمله با اشیا را تجربه کرده اند.

نارضایتی کادر درمان از رفتارهای تحقیرآمیز

بر این اساس بسیاری از بیماران حالت طبیعی نداشته و مست یا متاثر از مواد مخدر بوده یا مستقیماً از یک نزاغ به مرکز درمانی منتقل شده اند. «کاترین هوستر» که بیش از ۲۰ سال در حوزه درمان فعالیت دارد در مصاحبه ای با نشریه ARD گفت که این حملات برای پرستار بسیار استرس زا است: «این رفتارها، قطعا تحقیرآمیز است. دقیقاً زمانی که ما می خواهیم به آنها کمک کنیم، به جای تشکر به صورت ما آب دهان می اندازند.»

علت انجام این نظرسنجی اعتراضات سراسری پرستاران بود که با هشتگ #Respect Nurses (به پرستاران احترام بگذارید) در توییتر منتشر شد. کارمندان بیمارستان در آنجا از تجربیات خشونت بار خود با بیماران و خویشاوندانشان گزارش دادند، این حملات گسترده را توصیف کردند و یا تصاویری از جراحات خود را منتشر کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 0
    بخاطرفقرروزافزون بخاطرنبرداوکراینه
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    2 0
    جامعه روان‌پریشی‌ها نیاز به اخبار ندا ه چون آلمان اساسا یک جامعه روانپریش و عقده ای هست
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 0
    معلول عدم تعادل روانی متاثر از مشکلات اقتصادیی که تجارب تاریخی نشانگر این علت در اتفاقات خشونت بار و بروز جنگ بین کشوری مثل حنگ های اول و دوم بین الملل که اکثر همین آلمان و اروپا درگیر بودند و به دیگر نقاط نیز به همین منظور سیطره بر منابع اقتصادی دیگر کشورها سرایت دادند . و اکنون مدعیان حقوق بشر و جهان اولی بهمین دلیل از اکراین حمایت نظامی میکنند و حتی در صورت ادامه فشارهای اقتصادی به خوی نهادی خود باز گردند و این منش بازاری در بوق و کرنای چند دهه اخیر را کنار نهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس