پشت پرده فعالیت برده های نامرئی کوچک/همه گیری چگونه قاچاق کودکان را در جهان افزایش داد؟

یک گزارش نشان می دهد کودکان و نوجوانان از زمان آغاز همه گیری کرونا بیشتر در معرض خطر قربانی شدن در قاچاق الکترونیک بوده اتد.

به گزارش مشرق، صندوق بین المللی نجات کودکان، می گوید که همه‌گیری کووید-۱۹ قاچاقچیان کودکان را به داخل و خارج از اروپا سوق داده است و ردیابی باندهای تبهکاری که قربانیان خود را مجبور به قاچاق مواد مخدر یا کار اجباری می‌کنند، دشوارتر می‌کند.

به گزارش «ریلیف وب»، نسخه یازدهم گزارش صندوق نجات کودکان موسوم به «برده‌های نامرئی کوچک»، با تمرکز بر کودکان قربانی قاچاق، دریافت که بحران کووید-۱۹ قربانیان را کمتر قابل مشاهده و ردیابی کرده است، چرا که شبکه‌های جنایی بستر کار خود را از خیابان‌ها به فضای مجازی تغییر داده اند.

کودکان و نوجوانان به‌ویژه به دلیل ترکیبی از فقر، تعطیلی مدارس و افزایش زمان صرف شده در فضاهای سایبری و مجازی، در معرض خطر قربانی شدن در قاچاق الکترونیک کودکان بودند.

بیشتر بخوانید:

زنان پناهجوی اوکراینی: ما را به اسرائیل آوردند تا برده جنسی شویم

این گزارش نشان می‌دهد که اروپای غربی و جنوب اروپا با ۴ هزار و ۱۶۸ کودک قربانی، بالاترین تعداد موارد تایید شده قاچاق کودکان در جهان را دارند.

در ایتالیا، حدود ۵ درصد از ۲ هزار و ۴۰ پرونده قاچاق ثبت شده در سال ۲۰۲۰ مربوط به یک کودک است، در حالی که حدود ۸۰ درصد از کل موارد مربوط به زنان و دختران است.

بیشتر بخوانید:

قاچاق کودکان از رومانی به بریتانیا برای بردگی جنسی!

بیشتر گزارش‌های مربوط به قربانیان کودک مربوط به استثمار جنسی در رابطه با نوجوانان تونس (۲۷.۵ درصد) و پس از آن ساحل عاج، گینه و مصر است.

صندوق نجات کودکان گفت که افزایش تعداد زنان قاچاق شده با کودکان که از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا به ایتالیا بازگردانده شده اند، بر اساس مقررات دوبلین که اختیارات انتقال پناهجویان و مهاجران را به کشور اتحادیه اروپا که در آن وارد شده اند، می‌دهد، به ویژه نگران کننده بود.

تعداد پرونده‌های مربوط به خانواده‌ها در سال گذشته از ۶ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۱۲ درصد افزایش یافت که بیشتر زنان نیجریه بودند.

دختران و پسرانی که گاهی شاهد خشونت علیه مادران خود هستند، ممکن است خود نیز در معرض خشونت قرار گرفته یا برای تحت کنترل نگه داشتن مادرانشان برای باج‌گیری، مورد استفاده قرار بگیرند.

در حال حاضر حدود ۱۹۰ زن با ۲۲۶ کودک در سیستم حفاظتی ایتالیا حمایت می‌شوند.

رافائلا میلانو، مدیر برنامه اروپای صندوق تجات کودکان در ایتالیا گفت «این‌ها اغلب فرزندان دختران مجردی هستند که فریب خورده، فروخته شده اند، ربوده شده اند، و در راه اروپا مورد شکنجه و تجاوز قرار گرفته اند؛ کودکان نیز اغلب به همراه مادرانشان زندانی هستند؛ آن‌ها در چرخه‌ای از خشونت، باج خواهی و سوء استفاده قرار گرفته اند که باید به هر قیمتی شکسته شود؛ تقویت و حمایت از خدمات برای کمک به فرار این زنان و تضمین سلامت، آموزش و حفاظت برای فرزندانشان حیاتی است.»

در سطح جهانی بیش از یک نفر از هر سه قربانی قاچاق (۳۴ درصد) کودک هستند که بیشتر آن‌ها دختر هستند؛ نرخی که در ۱۵ سال گذشته بیش از سه برابر شده است؛ در برخی از مناطق کم درآمد، حدود نیمی از قربانیان کودکان هستند.

دختران عمدتاً برای بهره‌کشی جنسی (۷۲ درصد) قاچاق می‌شوند در حالی که پسران بیشتر برای کار (۶۶ درصد) قاچاق می‌شوند.

صندوق نجات کودکان، می گوید که این اعداد به احتمال زیاد فقط نوک کوه یخ هستند، زیرا فقط موارد ثبت شده را نشان می‌دهند و بازار قاچاق ممکن است در حال تغییر باشد، اما نشانه‌ای از کاهش وجود ندارد.

حتی قبل از همه‌گیری کووید-۱۹، ۵۰ هزار قربانی قاچاق انسان در سال ۲۰۱۸ در سراسر جهان وجود داشت؛ این تعداد احتمالاً به دلیل بحران کووید-۱۹ افزایش یافته است؛ همه گیری که ۱۴۲ میلیون کودک و نوجوان را در سال ۲۰۲۰ به فقر سوق داده است.

در اوج همه‌گیری، حدود ۱.۶ میلیارد کودک از مدرسه بازمانده بودند، که خطر قربانی شدن آن‌ها و قرار گرفتنشان در معرض قاچاق یا استثمار جنسی را افزایش داد.

به گفته یوروپل، فناوری‌ها، ظرفیت شبکه‌های مجرمانه را هم در کشورهای مبدا و هم در کشورهای ترانزیت و مقصد افزایش داده است.

از طریق فناوری، آن‌ها می‌توانند از ارتباطات رمزگذاری شده استفاده کنند، از تعامل مستقیم با قربانیان اجتناب کنند، از برخورد با پلیس جلوگیری کنند و به برنامه‌های مبتنی بر GPS دسترسی داشته باشند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    5 2
    این داستان ها همه جای دنیا بوده و هست ریشه همه اینها فقر است تو همین ایران هم داریم‌منتهی آمار درست نداریم
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    2 1
    ما ایرانیان (نه فقط فارسها بلکه همه ایرانیان از جمله آذری ها)_ ما ایرانیان در آنکارا و استانبول زراعت کرده ایم، ما در آنکارا گندم برداشت کرده ایم ما در استانبول ماهیگیری کرده ایم، ما دوباره به آن سرزمین ها که مالکش هستیم باز میگردیم. دوپاره پرچم دوشاهین آلب ارسلان ایرانی و پرچم شاهین نشان داریوش ایرانی را بر قله های آنکارا و استانبول برافراشته میکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس