کد خبر 1413224
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲
واکنش آمریکا و انگلیس به ناآرامی‌های عراق

سفارت‌های آمریکا و انگلیس در عراق در بیانیه‌های جداگانه به ناآرامی‌های این کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش مشرق، سفارت آمریکا در بغداد در بیانیه‌ای حوادث امروز عراق را نگران‌کننده خواند.

سفارت آمریکا همچنین بار دیگر ژست دعوت از گروه‌ها به آرامش به خود گرفت و افزود: «آمریکا از این تنش‌ها احساس نگرانی می‌کند و همه طرف‌ها را به مسالمت‌آمیز بودن و خودداری از هر گونه اقدامی که به خشونت منجر شود، تشویق می‌کند».

بنابر گزارش خبرگزاری عراق (واع)، در این بیانیه همچنین آمده است که «شایسته است که از به خطر انداختن امنیت عراق، ثبات و حاکمیت آن جلوگیری شود و وقت آن رسیده که اختلافات از طریق گفت‌وگو حل‌وفصل شود نه با رویارویی».

طبق گزارش شبکه المیادین، سفارت انگلیس در بغداد نیز در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی شدید از حوادث عراق، همه طرف‌ها را به خودداری از خشونت فراخواند.

سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق بعد از ظهر امروز (دوشنبه) مدعی شد که از تمامی فعالیت‌های سیاسی کناره‌گیری می‌کند. در پی صدور بیانیه وی آشوبگران حامی جریان صدر در منطقه سبز به برخی ساختمان‌های دولتی کرده‌اند.(جزئیات بیشتر)

جریان صدر عراق از بیش از یک ماه گذشته به دلیل اختلافات سیاسی، طرفدارانش را به تظاهرات وا داشته و آنان با اشغال ساختمان پارلمان روند سیاسی کشور را تعطیل و تشکیل دولت جدید را به تاخیر انداخته‌اند. به گفته کارشناسان امید می‌رود تا با کناره‌گیری مقتدی صدر از فعالیت‌های سیاسی، به مرور بساط چنین تجمعات و آشوبگری‌ها نیز برچیده شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    1 0
    بیچارگان تمام هم و غم و سعی و تلاش را طی سالها بکار بردید چرا نگران اینکه مسلحین وابسته دستگیر یا کشته شوند
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    2 0
    خخخخخخخخخخخ انگلیس - کی تاحالا این جغله هم بعله ؟!!
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    1 0
    سفارت آمریکا : «آمریکا از این تنش‌ها احساس نگرانی می‌کند [ امریکا چاه نفت مفت لازم داره با مردمانی که مشغول درگیری با همدیگرن] و همه طرف‌ها را به خودداری از هر گونه اقدام خشن، تشویق می‌کند [ مثل صفاسیتی امریکایی ابوغریب و گوانتانامو و...] و وقت آن رسیده که اختلافات از طریق گفت‌وگو حل‌وفصل شود[ مثل بمبهای شکوفه گیلاسی هیروشیما و ناکازاکی] ».

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس