خبرگزاری فرانسه: کشته‌های ناآرامی‌های بغداد به هشت نفر افزایش یافت

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که تعداد کشته‌های ناآرامی‌های بغداد به هشت نفر افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه شامگاه دوشنبه اعلام کرد که تعداد کشته‌های ناآرامی‌های بغداد به هشت نفر افزایش یافته است.

ستاد مشترک عراق نیز روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای، از منع آمدو شد در سراسر این کشور خبر داد. این ممنوعیت شامل خودروها و شهروندان است.

 سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق بعد از ظهر امروز (دوشنبه) مدعی شد که از تمامی فعالیت‌های سیاسی کناره‌گیری می‌کند. در پی صدور بیانیه وی آشوبگران حامی جریان صدر در منطقه سبز به برخی ساختمان‌های دولتی کرده‌اند.

این در حالی است که برخی از منابع خبری مانند شبکه سعودی العربیه که سعی در شعله‌ور کردن بحران عراق دارند، در حال انتشار ویدئوهای قدیمی هستند. این شبکه، با انتشار ویدئوهای قدیمی که متعلق به عراق نیست، در تلاش است آتش تظاهراتها را شعله‌ورتر کند.

حامیان جریان صدر نیز در منطقه سبز در دسته‌های پراکنده در خیابان‌های مختلف این منطقه به راه افتاده و برخی در حمایت از مقتدی صدر شعار می‌دهند و برخی نیز تلاش دارند وارد ساختمان‌های دولتی و حاکمیتی شوند. بر روی پل «المعلق» نیز نیروهای ویژه مستقر شده‌اند تا مانع ورود دیگر حامیان صدر به منطقه سبز شوند، همزمان تمامی درهای منطقه سبز نیز بسته شده و تعداد زیادی از نیروهای امنیتی مقابل آن‌ها مستقر شده‌اند.

رسانه‌های عراقی نوشته‌اند که پل الجمهوری نیز به طور کامل مسدود شده و نیروهای امنیتی اجازه عبور خودرو و افراد را نمی‌دهند. تعداد زیادی از نیروهای امنیتی نیز از مناطق مختلف بغداد به سمت منطقه سبز گسیل شده‌اند.

جریان صدر عراق از بیش از یک ماه گذشته به دلیل اختلافات سیاسی، طرفدارانش را به تظاهرات وا داشته و آنان با اشغال ساختمان پارلمان روند سیاسی کشور را تعطیل و تشکیل دولت جدید را به تاخیر انداخته‌اند. به گفته کارشناسان امید می‌رود تا با کناره‌گیری مقتدی صدر از فعالیت‌های سیاسی، به مرور بساط چنین تجمعات و آشوبگری‌ها نیز برچیده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمیدرضا IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    6 2
    مقتدی صدر عامل تفرقه وشقاق در بین شیعیان عراق است
  • انقلاب DE ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 0
    اشوبگران به همراه سردسته اصلاح طلبشان یعنی مقتدی صدر در خدمت کامل بن سلمان و صهیونیست ها هستند و با هر بهانه ای به آشوب میپردازند بهتر است نیروهای انقلابی حشدالشعیی یکبار برای همیشه جریان اصلاح طلب شعبه بغداد را خاموش کند تا اینگونه هزینه سازی نکنند
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 0
      سلام اینجا بصیرت مردم عراق لازمه در ضمن حواست باشه حشدالشعبی اگه وارد فتنه بشه و برخورد شدید کنه که همون چیزیه که احتمالا مقتدی صدر می‌خواهد برای انحلال حشدالشعبی
  • GB ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    1 1
    فتنه گر عراق دقیقا همان خاتمی و کروبی ایران است
  • IQ ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    من الان عراق هستم ( نجف) برای پیاده روی اربعین اومدم اینقدر مقتدی صدر طرف دار داره که نگو میگن دولت و سیستم فاسد است و کسی جز مقتدی صدر حرفی نمیزنه مردم عراق از وضع کشورشون و سیاستمداران کشورشون ناراضی هستند و میگن فقط مقتدی صدر مخالفت میکنه و بقیه ساکت هستند بخاطر همین خیلی طرفدار داره کمبود برق ( در روز ساعت ها برق میره)گرانی سوخت بیکاری نبود امکانات شهری مثل نظافت معابر آب آشامیدنی لوله کشی و... و اینکه پول نفت کشور چی میشه و....مردم میگن فقط مقتدی صدر حرف دل ما رو میزنه و ادعا میکنن خیلی از اهل سنت و نیروهای حشد هم طرفدار مقتدی هستند الله اعلم ولی اوضاع در عراق خوب نیست ما فقط حرم ها و اطراف حرم ها رو میبینیم از بقیه جاهای عراق خبر نداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس