نقد کتاب سفر پر ماجرا . نشر صاد - کراپ‌شده

کتاب «سفر پرماجرا» نوشته لیلا دارابی که به همت نشر صاد، منتشر شده، با حضور علی کاشفی خوانساری نقد و بررسی شد.

به گزارش مشرق، در این مراسم که با حضور جمعی از فعالان حوزه کتاب، نویسندگان کودک و نوجوان و علاقمندان به این حوزه، در فرهنگسرای گلستان برگزارشد، علی کاشفی خوانساری گفت: وقتی رمان «تصویر آخر از پیدایش» اثر خانم دارابی را پیش از چاپ خواندم، شاهد تولد نویسنده ای بااستعداد و حرفه ای بودم.

نقد کتاب «سفر پرماجرا» برگزار شد

وی با اشاره به اینکه جوایز و موفقیت های آن کتاب نشان داد حدس من بیراه نبود ادامه داد: مطمئنا این کتاب نیز خوانندگان خودش را در میان قشر نوجوان پیدا کرده و شاهد موفقیت های بیشتر این نویسنده خواهیم بود.

کاشفی سپس در توضیح اینکه کتاب «سفر پرماجرا» درواقع داستانِ کوتاهِ بلند است، گفت: خانم دارابی در این کتاب، داستان کوتاهی نوشته که موقعیت های محدودی دارد و شخصیت ها پیچیدگی رمان بلند را ندارند، اما صحنه ها را با توصیف بیشتری نوشته و شخصیت ها را در عین وحدت زمان و مکان، به خوبی شرح داده است.

نقد کتاب «سفر پرماجرا» برگزار شد

این نویسنده کودک و نوجوان، به گره افکنی و گره گشایی داستان اشاره کرد و گفت: نویسنده کتاب، بیهوشی، تمهید نویسنده برای کسب تجربه توسط نیماست، نیمایی که به علت لکنت زبان، از جمع فاصله می گیرد و نمی خواهد با دنیای بیرون تعامل داشته باشد. اما پس از رفتن به دل تاریخ و دوران شاه عباس صفوی، با تجربه ای که از دل رویا به دست آورده، پذیرای نقطه ضعف خودش می شود.

کاشفی با ذکر این نکته که البته نویسنده می توانست در دل سفر به تاریخ، علت تاریخی یک واقعه مربوط به همان زمان را هم برای بچه ها بیان کند افزود: اگر این اتفاق می افتاد، حتما کتاب به درجه عالی تری دست پیدا می کرد؛ هرچند به هرحال کتاب به خوبی توانسته به قشر نوجوان بفهماند، یک نقطه منفی یا نقطه ضعف در زندگی نباید مانع پیشرفت و تعامل او با دنیا شود.

در ادامه این نشست، لیلا دارابی، نویسنده کتاب نیز ضمن بیان توضیحاتی درباره کتاب و چندوچون نگارش «سفر پرماجرا»، به سئوالات نوجوانان حاضر در جمع و منتقدان، پاسخ داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس