کد خبر 1413423
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۰
گوشی‌های آیفون آینده از زباله ساخته می‌شوند!

اپل قصد دارد گوشی‌های هوشمند آینده خود را از ضایعات و مواد بازیافتی تولید کند.

بهگزارش مشرق، مدیر عامل اپل، اخیرا در مصاحبه‌ای عنوان کرده که یکی از اهداف بلندمدت اپل این است که نیازی به استفاده از هیچ منبعی برای تولید محصولات آینده خود نداشته باشد.

این شرکت قصد دارد گوشی‌های هوشمند آینده خود را از ضایعات و مواد بازیافتی تولید کند. کوک می‌گوید: «برای اپل مهم است که محصولات را به روشی سازگار با محیط زیست تولید کند. ما می‌خواهیم با تولید گوشی‌های آینده خود از مواد بازیافتی و مواد سازگار با محیط زیست، زمین را به مکانی بهتر تبدیل کنیم.»

او می‌گوید اپل می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ در زنجیره تامین و محصولات مورد استفاده مصرف‌کنندگان به بی‌طرفی کربن دست پیدا کند. این تنها یک هدف بلندمدت است و چیزی نیست کهاین شرکت بتواند به این زودی‌ها به آن دست پیدا کند.

اپل پیش از این نیز اقداماتی در جهت حفاظت از محیط زیست انجام داده است. به دنبال عرضه آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو در سال گذشته، این شرکت استفاده از پلاستیک را برای تولید جعبه این دستگاه‌ها حذف کرد و با این کار به میزان ۶۰۰ تن در پلاستیک صرفه جویی کرد. این شرکت همچنین از مواد بازیافتی برای تولید، ساخت و بسته بندی گوشی‌های سری آیفون ۱۳ استفاده کرده است.

به عنوان مثال، موتور لمسی داخلی این گوشی‌ها از تنگستن ۱۰۰ درصد بازیافت شده ساخته شده است. این موتور لمسی ۹۹ درصد از کل تنگستن به کار رفته در این دستگاه را تشکیل می‌دهد. لایه سطحی برد اصلی این گوشی نیز از تنگستن ۱۰۰ درصد بازیافتی و طلای ۱۰۰ درصد بازیافتی برای کابل‌های دوربین جلو و عقب استفاده می‌کند.

منبع:فرارو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس