کد خبر 1413633
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰
دستگیری

دو سارق جوان در مشهد، در آخرین سرقت خود، مغلوب دوربین مدار بسته شدند.

به گزارش مشرق، بازبینی دوربین مدار بسته یکی از بیمارستان های تربت حیدریه ، زورگیران آپاچی سوار را در مشهد لو داد و آن ها ناچار به اعتراف شدند. عصر ۲۹ مرداد بود که زنی جوان برای انجام امور بانکی کنار یک دستگاه خودپرداز در خیابان وکیل آباد ۱۹ ایستاد و بدون توجه به اطراف، گوشی تلفن را در دست گرفت و کارت بانکی را  درون دستگاه قرار داد.

در این هنگام جوان سبزه روی قد بلندی که او را زیر نظر داشت، در یک لحظه خود را به وی رساند و با قاپیدن گوشی تلفن، پشت موتورسیکلت آپاچی همدستش پرید که در کنار خیابان منتظر ایستاده بود. با فرار دزدان آپاچی سوار، زن جوان فریادزنان به دنبال سارقان دوید ولی آن ها لحظاتی بعد در لابه لای خودروها گم شدند. مال باخته که دیگر از تعقیب دزدان ناامید شده بود، بی درنگ با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و ماجرای گوشی قاپی زورگیران را گزارش داد.

چند دقیقه بعد گروهی از نیروهای گشت کلانتری با صدور دستوری از سوی سرهنگ محمد فیاضی (رئیس کلانتری شهرک ناجا) عازم محل حادثه شدند و به تحقیق در این باره پرداختند. با توجه به مشخصاتی که مال باخته از سارق قدبلند و موتورسیکلت سبزرنگ در اختیار پلیس گذاشت،  عملیات گشت زنی در محدوده احتمالی فرار مجرمان ادامه یافت تا این که با حضور گروه دیگری از عوامل گشت نامحسوس تجسس، تحقیقات با اجرای طرح مهار در بولوار وکیل آباد، وارد مرحله جدیدی شد. طولی نکشید که  افسران دایره تجسس موتورسیکلت آپاچی را مشاهده کردند و به تعقیب دو جوان موتورسوار پرداختند اما سارقان بر سرعت موتورسیکلت افزودند تا به هر طریقی از چنگ پلیس فرار کنند.

دقایقی بعد و هنگام تعقیب و گریز، ناگهان راکب موتورسیکلت مانع سیمانی را مقابل خود دید و پس از عبور از پیاده رو به دلیل از دست دادن کنترل موتورسیکلت، با مانع برخورد کرد و هر دو نفر نقش بر زمین شدند.

با وجود این، دو سارق جوان موتورسیکلت را رها کردند و با پای پیاده قصد فرار داشتند که در محاصره پلیس قرار گرفتند و در حالی دستگیر شدند که گوشی تلفن سرقتی نیز کف پیاده رو افتاده بود. با انتقال دو متهم ۳۰ و ۱۳ ساله به کلانتری، مشخص شد که نوجوان ۱۳ ساله برادرزاده سارق حرفه ای است اما جوان ۳۰ ساله دچار دردشکمی شده بود که بلافاصله توسط نیروهای امدادی به مرکز درمانی انتقال یافت و تحت مداوا قرار گرفت. بررسی های پزشکی بیانگر آن بود که سارق جوان دچار خونریزی داخلی شده است به همین دلیل و با دستور قاضی عادلی (بازپرس شعبه ۶۱۴ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) وی تا زمان  بهبودی در مرکز درمانی، تحت نظر پلیس قرار داشت تا این که بهبودی نسبی پیدا کرد و به کلانتری منتقل شد.

این سارق جوان که «محمد» نام دارد، در بازجویی های تخصصی ابتدا منکر ارتکاب گوشی قاپی شد اما استعلام شماره پلاک موتورسیکلت از مرکز فرماندهی پلیس نشان داد که موتورسیکلت آپاچی مذکور از مقابل بیمارستانی در تربت حیدریه سرقت شده است. با شناسایی مال باخته، فیلم دوربین مدار بسته بیمارستان نیز بازبینی شد و تصویر سارق جوان هنگام سرقت موتورسیکلت لو رفت.

دزد جوان با مشاهده فیلم صحنه سرقت، دیگر چاره ای جز اعتراف ندید و به سرقت موتورسیکلت با همدستی دو تن دیگر از دوستانش اقرار کرد و گفت: چند ماه قبل به اتفاق پسرخاله ام و یکی دیگر از دوستانم به تربت حیدریه رفتیم و پس از سرقت موتورسیکلت آپاچی، آن را با خودروی تک کابین پسرخاله ام به مشهد آوردیم تا با آن گوشی قاپی کنیم! روز حادثه هم تحت تاثیر مصرف مواد مخدر صنعتی (شیشه) و قرص های مخدردار بودم که گوشی تلفن زن جوان را ربودم.

این درحالی است که مال باخته دیگری نیز با شناسایی جوان سارق، مدعی شد که آن ها از وی زورگیری کرده اند! بررسی های بیشتر درباره جرایم احتمالی دیگر اعضای این باند با دستورات ویژه مقام قضایی زیر نظر سروان سیفی (رئیس تجسس کلانتری شهرک ناجا) در حالی ادامه دارد که ردزنی های اطلاعاتی برای شناسایی مخفیگاه دیگر افراد مرتبط با این باند آغاز شده است.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    38 1
    بهترین کار اعدام این افراد هست .اعدام به شیوه ژاپنی و تیر باران بهترین روش است .نباید حتی یک جیب بر و زورگیر زنده بمونه.
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      10 18
      اگه بااعدام حل میشدخیلی ازمسولین بایددارمیزدند
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      13 7
      اگه بااعدام حل میشدخیلی ازمسولین بایددارمیزدند// چطوره کار اعدام رو با یه آلبانی مثل تو شروع کنن؟
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      4 1
      رأفت و بخشش سارقان نازنين و از جان گذشته کشور عزیزمان فراموش نشود
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      2 0
      اگه الان فقط یکی از آلبانی اینجا باشه خودتی اگه این عوضی ها اعدام می شدند دیگه بچه ۱۳ ساله از این غلط ها نمی کرد
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      0 0
      یه عده ای ظاهرا سقشون رو با گفتن آلبانی برداشتن
    • محمد ثانوی گروسی IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      0 0
      خدا بیامرزه خلخالی رو ،تو دیگه کی هستی؟🤔
  • فش نیوز IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    17 20
    فقر واقتصاد بیمار ریشه همه این دله دزدی هاست
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      12 2
      اشتباه میکنی. فقر عامل تاثیرگذاری هست در ارتکاب بزه اما فقط یک دلیل هست چون اگر اینطور بود بسیاری از افراد متنفذ دولتی و صاحب مقام با وجود زندگی اعیانی از بیت المال دزدی می‌کنند و بهش میگند اختلاس نه دزدی
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      2 0
      البته دلیلی دیگه برای دزدی و اختلاس فقدان نظارت هماهنگ و اجرای قانون هست که مسئولین در نبود آن مرتکب اختلاس میشن.یعنی تنها عامل دزدی،فقر نیست
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    14 10
    مملکت به کجا رسیده بچه 13 ساله زورگیری میکنه.برید ریشه ی مشکل رو پیدا کنید.تا چندسال پیش ازاین خبرا نمی شنیدیم.برید ببینید دلیلش چیه.الان باز یکی میاد میگه برو آلبانی نشین یانکی پرست.نه که طرفدارات توهم توطئه دارن مشرق جون
    • حجت IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      18 3
      ریشه مشکل، عدم مجازات این دست سارقین است. اگه کسی پولی که رو زمین افتاده رو برداره بگذاره تپ جیبش، اگه نون آویزون جلو نون وایی رو برداره میشه گفت از فقره اما اینکه طرف بره ۱۸۰ کیلومتر اون طرف تر موتور سیکلت اونم آپاچی بدزده بعد بیاد مشهد برای کیف قاپی و سرقت این از فقر و نداری نیست. این از رافت مسخره اسلامیست که این جماعتو پر رو کرده. راه حل، قطع ید و اعدامه نه چیز دیگه.
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      4 0
      با حجت موافقم .
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    4 9
    همه می‌دانند تا زفاه اجتماعی در شان تک تک مردمان این سرزمین نباشه اینگونه حوادث حتی با تنبیهات جور واجور نه تنها کم نمیشه زیاد هم میشه به داد مردم برسید
  • سعید رضایی تنظیم کننده IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    12 1
    گردنشان را در ملا عام در میدان وسط شهر بزنید این بی وجود ها را
    • سیدهادی IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      3 5
      هر وقت گردن اون بی وجود های اصلیرو بزنن تا شرایط اقتصادی و اجتماعی و... درست بشه مطمین باش درست میشه
  • محمدرضا حکیمی فرد IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    8 3
    پسر عموی من مقیم گرجستان است. تعریف می‌کنه : در سال ۱۹۹۱ که شوروی دچار فروپاشی شد ، گرجستان خیلی ناامن بود ، اراذل و اوباش مزاحم مردم می شدند ، با سلاح سرد زورگیری و دزدی و باج گیری می کردند . شبها کسی جرأت نمی کرد در خیابان ها تردد کند .. اینجا بود که دولت با همکاری پلیس و دادگستری وارد عمل شدند و با یک طرح ضربتی تمام این افراد که بیش از پنج هزار نفر بودن را دستگیر و بلافاصله و بدون ذره ای اعدامشان کردند . و الان بیش از ۲۵ ساله که گرجستان جزء ده کشور جهان برای توریست ها و شهروندان این کشور است .
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      2 5
      خدا پسرعمویت را رحمت کنه
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    4 0
    ببشرف ها. پیگن تحت تاثیر مواد که مسیولیت به گردن نگیرن
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    4 0
    بله دیگه گفته شیشه زدم دچار حالت عادی نبودم از جرمش کم بشه
  • ارش IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    5 1
    هرکی ام خلاف میکنه میگه تحت تاثیر شیشه بودم ... رأفت اسلامی یبار دوبار تاثیر داره. واسه یه مجرم سابقه دار باید حتما مجازات سنگین تعیین بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس