پایان زورگیری با چاقو و قمه و مشت و لگد/ اینجا در مقر پلیس سارقان بی‌گناهند!

زورگیر هستند؛ با چاقو و قمه و مشت و لگد به سراغ قربانی می روند؛ برایشان مهم نیست زن باشد یا مرد ؛ بچه سال باشد یا بزرگسال؛ آنچه برایشان مهم است فقط گوشی تلفن همراه است و برق خیره کننده طلا!

به گزارش مشرق، زن جوان همانطور که گوشه روسری اش را درست می‌کند زیر چشمی هم به صف دستگیرشدگان نگاه می کند.

از او می‌پرسم از شما چه چیزی را به سرقت برده اند؟

جمله ام تمام نشده، می‌گوید: معلوم است دیگر ، این روزها سارقان چه می‌کنند؟! پشت سرهم گوشی قاپی، موبایل قاپی و زورگیری؛ اصلاً ببینید همه اینها که مالباخته اند و به اینجا آمده اند همه گوشی و طلاهایشان به سرقت رفته است.

* زورگیری دو موتوره در زعفرانیه/ سرقت گوشی از شیشه پایین خودرو

نفسی می کشد و مکث می کند؛ آرام تر که می شود می‌گوید: خانم جان؛ در محدوده زعفرانیه کار داشتم؛ تا آمدم ماشین را پارک کنم دیدمشان؛ مقابلم بودند؛ دو تا موتورسیکلت بود که بر روی هر موتور هم دو نفر نشسته بودند.

همین‌طور که داشتم نگاهشان می‌کردم  شک برم داشته بود که نکند سارق باشند، نفهمیدم چطوری  یکی از آنها در کنار ماشین پیدایش شد و در یک آن دستش را از شیشه نصفه ماشین داخل آورد و گوشی را با زور از دستم کشید.

یک چاقو هم توی آن یکی دستش بود. هیچ نفهمیدم... اول از ترس نفسم گرفت، بعد که به خودم آمدم جیغ و داد کشیدم، فریاد زدم، اما رفته بودند آن هم با گوشی آیفون دخترم که دست من امانت بود.

زن با گوشه چشم به دستگیرشدگانی که آن گوشه سالن ایستاده‌اند نگاه می‌کند و یواشکی می‌گوید: پنجمین نفر از سمت چپ همان سارق  است؛ همان که گوشی‌ام را گرفت و برد.

زن هنوز هم از زورگیر می‌ترسد، حتی حالا که پلیس به دست و پایش، دستبند و پابند زده است.

* زاغ زنی و سرقت گوشی از دختر نوجوان/ فرار سارقان در خلاف جهت بزرگراه

این طرف تر هم دخترک ۱۵-۱۴ ساله ای ایستاده که افسر پرونده می گوید مالباخته است و برای شناسایی سارق زورگیر به مقر پلیس آمده است.

دخترک سکوت کرده و  حرفی نمی‌زند، مادرش می‌گوید از روز سرقت تاکنون دخترم ترسیده، اصلا از خانه بیرون نمی‌آید. امروز هم که برای شناسایی آمده‌ایم.

پایان زورگیری با چاقو و قمه و مشت و لگد/ اینجا در مقر پلیس سارقان بی‌گناهند!

مادر جریان زورگیری را تعریف می کند: دخترم صبح روز سرقت رفته بود درمانگاه، برای آزمایشگاه چکاپ، بعد از آن برایش اسنپ گرفتم. گوشی به دست منتظر آمدن ماشین اسنپ کنار در پیاده رو ایستاده  بود، اما این از خدا بی‌خبران انگار دخترم را زیر نظر گرفته بودند.

موتورشان را نیز همان جلوتر از آزمایشگاه یعنی خلاف اتوبان یادگار امام، روشن نگه داشته بودند... یکی از آنها می‌آید و گوشی را از دست دخترم می‌زند و بعد هم می‌دود و سوار موتور می‌شود و خلاف اتوبان یادگار می‌روند تا دست هیچ کس به آنها نرسد.

*دستگیری زورگیران با ۱۸فقره سابقه سرقت/ سارقان در مقر پلیس هم قلدر هستند!

 دو پرونده بالا دو زورگیر یکسان دارند؛ سارقانی که ۱۸ بار دستگیر شده‌اند.حتی این بار آخر هم موقع دستگیری برای مامور پلیس چاقو کشیده‌ بودند اما در نهایت پلیس دستگیرشان کرد.

جالب است؛ الان هم که دستگیر شده و در مقر پلیس هستند، باز هم قلدرمآبانه جواب داده و زیر بار جرم خود نمی‌روند، حتی با اینکه چندین مالباخته شناسایی‌شان کرده‌ و ۱۸ سابقه نیز در پرونده‌شان ثبت شده است، آن‌هم فقط به خاطر گوشی‌قاپی.

* زورگیری با دست خالی فقط با مشت و لگد !

دو نفر زورگیر هستند در منطقه شهران، پیاده زورگیری می‌کردند. یکی از سارقان با افتخار می‌گوید: خانم ما چاقو و قمه که نداشتیم ؛  بدون سلاح زورگیری می‌کردیم.

می‌پرسم؛ پس چطور افراد گوشی‌هایشان را به شما می‌دادند؟

افسر پرونده می‌گوید دو مالباخته‌ای که تا الان شناسایی شده‌، خانم بوده‌اند که تنها در خیابان تردد داشته و این دو نفر با مشت و کتک و لگد زدن از آنها زورگیری کرده‌اند!

پایان زورگیری با چاقو و قمه و مشت و لگد/ اینجا در مقر پلیس سارقان بی‌گناهند!

* زورگیری با تهدید انتشار عکس و فیلم/متهم سر قرار با قمه آمد

متهم پسر ۲۴ ساله‌ای اهل شهریار است؛ به جرم تهدید یک خانم و زورگیری دستگیر شده است.

وقتی از جرمش می‌پرسم، می گوید با شاکی آشنا بودم.

 می پرسم چه سابقه آشنایی داشتی که می‌گوید: چند سال پیش در اینستاگرام با این خانم آشنا شدم با هم دوست بودیم.

تا به اینجای صحبت که می‌رسد افسر پرونده می‌گوید پس چرا با قمه به سراغش رفته بودی؟ متهم می‌گوید اشتباه کردم و دیگر سکوت می‌کند.

افسر پرونده برایم جریان پرونده زورگیری را می‌گوید:محمد ۲۴ ساله ساکن شهریار، سارق زورگیری است که در فضای مجازی با یک دختر خانم ۲۴ ساله در شهران آشنا شده و بعد از تهدید به انتشار عکس و فیلم از وی زورگیری می‌کرد.

یک بار نیز این دختر خانم مجبور شده بود برای ساکت کردن متهم گردنبندش را به وی بدهد.

این تهدیدها ادامه داشت تا اینکه دخترخانم به پلیس مراجعه کرد و جریان زورگیری را گفت. بعد از اینکه دختر با متهم قرار  صوری گذاشت، پلیس هم سر قرار متهم را دستگیر کرد. جالب است؛ در ماشین متهم هنگام دستگیری مقداری مواد مخدر و دو قمه بزرگ کشف شد.

* اصلاح مو و بعد زورگیری، نقشه سرقت ۴ متهم خارجی از یک آرایشگاه!

این طرف‌تر ۴ نفر از اتباع خارجی در کنار هم دستبند به دست نشسته‌اند. وقتی می‌پرسم برای چه دستگیر شده‌اید، جواب درست و حسابی نمی‌دهند تااینکه افسر پرونده می‌آید و می‌گوید اینها دسته‌جمعی رفته بودند به یک آرایشگاه مردانه در خیابان مدنی که در طبقه زیرزمین بود . موهایشان را اصلاح کرده بودند و بعد از اصلاح یک نفر جلوی درب بیرون و دو نفر دیگر در داخل با سلاح سرد مشتری‌ها و آرایشگرها را تهدید کرده بود و از آنها گوشی و گردنبند و پول گرفته بودند.

حتی در فیلم سرقت‌شان که در فضای مجازی پخش شد معلوم است که دو سه بار هم چاقو به سمت افراد پرتاب کردند؛ یعنی با خشونت هر چه تمام از افراد مستقر در آرایشگاه زورگیری کرده بودند. پلیس هم بعد از اطلاع از خبر زورگیری کارش را شروع کرد.

پلیس یکی از آنها را شناسایی و دستگیر کرد و در یک قرار صوری که فرد دستگیر شده با بقیه اعضای باند در میدان امام حسین(ع) گذاشت بقیه هم دستگیر شدند.

سرقت، زورگیری و تهدید از جمله مواردی است که در پرونده این افراد ثبت شده است.

جالب است وقتی که فیلم زورگیری این افراد را در فضای مجازی می‌بینیم،مشتری از هر سن و سالی در سالن آرایشگاه وجود دارد؛ حتی پسربچه حدودا ۱۰_۹ ساله‌ای که ترسان و سرگردان به حرکات وحشیانه سارقان نگاه می کند.

پایان زورگیری با چاقو و قمه و مشت و لگد/ اینجا در مقر پلیس سارقان بی‌گناهند!

*خفت‌گیری از پشت سر، ترفند سارق زورگیر!

محمد ۲۲ ساله متهم دیگری است که به خاطر گوشی‌قاپی دستگیر شده، افسر پرونده می‌گوید ‌این فرد و هم‌دستش از پشت افراد را خفت کرده و اموالشان را سرقت می‌کردند؛ حتی فیلم زورگیری‌شان نیز در فضای مجازی منتشر شده است؛ محمد اما قضیه را انکار کرده و می گوید که تمایلی برای گفت‌وگو ندارد!

* سرقت گوشی با ضرب و جرح زنان/ متهم در عملیات غافلگیرانه دستگیر شد

این طرف سالن متهمی است که کارآگاهان دایره سرقت‌های خاص دستگیرش کرده‌اند، روش کارش اینگونه بود که بعد از ضرب و جرح زنان اقدام به سرقت گوشی از آنها می‌کرد.

بهزاد ۳۳ ساله متهم پرونده است که در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شده و در اعترافاتش به سه فقره سرقت با شیوه عنف اقرار و اعتراف کرده است.

پایان زورگیری با چاقو و قمه و مشت و لگد/ اینجا در مقر پلیس سارقان بی‌گناهند!

* فروش موبایل های سرقتی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان!

این طرف هم دو موبایل‌قاپ ایستاده اند که  تیم کلانتری ۱۱۱ هفت چنار آنها را دستگیر کرده؛ آن هم با یک موتور هوندای پلاک مخدوش.

افسر پرونده می گوید: برای دستگیری آنها چند اکیپ از افسران زبده پلیس به صورت نامحسوس در سطح محل مستقر شدند تا در نهایت وقتی سارقان قصد زورگیری از یکی از شهروندان را داشتند، توسط ماموران مشاهده شده و بلافاصله دستگیر شدند.

دو متهم ۲۶ و ۲۸ ساله که از اتباع کشور همسایه هستند تاکنون به ۵۰ فقره موبایل قاپی اعتراف کرده اند.

جالب است که وقتی می پرسم  گوشی‌های مسروقه را _که هرکدام چند میلیون و حتی چند ده میلیون تومان ارزش داشتند_ چند فروخته اید می گویند: هر کدام را یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان!

پایان زورگیری با چاقو و قمه و مشت و لگد/ اینجا در مقر پلیس سارقان بی‌گناهند!

* زورگیری مسافرنماها از راننده تاکسی/سرقت پول و گوشی و گردنبندطلا

انتهای سالن  یک مالباخته دیگر پرونده به دست ایستاده؛ راننده یک دستگاه تاکسی سمند است، می‌گوید دو مرد جوان را به عنوان مسافر سوار بر خودرویم کردم اما در مسیر با تهدید سلاح سرد مجبورم کردند در مکانی خلوت خودرو را متوقف کنم.

بعد هم با زورگیری تلفن همراه، پول و گردن بند طلایم را گرفتند و از خودرو پیاده شده و گریختند.

بعد از آنکه به پلیس شکایت کردم، در تحقیقات میدانی و محلی تصویری از متهمان به دست آمد و در ادامه این تصاویر را شناسایی کرده و در نهایت با چهره مجرمان حرفه‌ای تطبیق پیدا کرد. پلیس هم در عملیاتی منسجم در مخفیگاهشان دستگیرشان کرد و حالا هم برای پیگیری شکایت به مقر پلیس آمده ام.

* موبایل قاپی با موتورهای سرقتی

افسر پرونده به متهم دستبند به دست اشاره می کند و می گوید سارق است آن هم از نوع زورگیر و ادامه می دهد: دو موتورسیکلت با پلاک مخدوش در حال پرسه زنی و زاغ‌زنی در محله شک ماموران تیم عملیات کلانتری خلیج فارس را برانگیخت که در ادامه فرار موتورسواران با رویت خودروی پلیس با سرعت و به صورت خلاف جهت شک پلیس را به یقین تبدیل کرد.

در ادامه هم ماموران با اجرای طرح مهار هر دو موتورسیکلت را متوقف کردند اما موتورسوارها گستاخ‌تر از این حرف‌ها بودند چراکه با رها کردن موتورسیکلت‌ها به صورت پیاده فرار کردند.

پلیس هم تعقیب و گریز را ادامه داد تا در نهایت یکی از موتورسواران را دستگیر کرد.

جالب است بدانید که طی بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد هر دو دستگاه موتورسیکلت سرقتی بوده و هر دو راکب نیز با این موتورسیکلت‌ها موبایل قاپی می‌کردند.

از وسایل همین متهم دستگیرشده سه دستگاه تلفن همراه سرقتی کشف شده که مالباختگان هم شناسایی و دعوت شده اند.

پایان زورگیری با چاقو و قمه و مشت و لگد/ اینجا در مقر پلیس سارقان بی‌گناهند!

*دستگیری گوشی قاپ خشن تکرو/متهم با فنون رزمی پلیس دستگیر شد

گوشی‌قاپ خشن است. با یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به گوشی‌قاپی می‌کرد و حتی با ماموران پلیس هم درگیر و سپس متواری شد تا آنجا که کارآگاهان پلیس برای دستگیری این سارق حرفه‌ای وارد عمل شدند.

سارق که تبعه یکی از کشورهای همسایه است به صورت تکرو و با تهدید سلاح سرد زورگیری می‌کرد.

بعد از اینکه دستور دستگیری سارق خشن صادر شد، ماموران پلیس در عملیاتی پس از شناسایی به وی دستور ایست می دهند اما متهم پس از مشاهده گشت پلیس با حرکات مارپیچ و ترمزهای ناگهانی، ضمن ایجاد خسارت به خودروی شهروندان اقدام به فرار می کند که در ادامه نیز کارآگاهان در تعقیب و گریز طولانی و با ایجاد طرح مهار موتورسیکلت را متوقف کرده و با انجام فنون رزمی او را دستگیر می کنند.

در پرونده متهم دستگیر شده حمله به مامور پلیس و انجام بیش از ده‌ها فقره  گوشی قاپی از شهروندان ثبت شده است.

پایان زورگیری با چاقو و قمه و مشت و لگد/ اینجا در مقر پلیس سارقان بی‌گناهند!

* سرقت در چهارراه/سارق در ماشین را باز کرد و گوشی را قاپید!

دختر ۲۹ ساله است، می‌گوید سوار ماشین پدرم بودند که گوشی‌ام را زدند... تازه خرید بودمش، تمام پول‌هایی را که در دو سه سال اخیر کار کرده و جمع کرده بودم، برداشتم و رفتم پاساژ علاءالدین تا یک گوشی بخرم. هنگام بازگشت نیز پدرم به دنبالم آمد. تاکسی دارد. من هم صندلی عقب نشستم، پس از طی مسافتی همانطور که پشت چراغ قرمز منتظر بودیم گوشی‌ام را زدند.

می‌پرسم شیشه پایین بود؟ پاسخ می‌دهد نه اتفاقا شیشه ماشین بالا بود، اما انگار سارقان زاغ‌زنی کرده و دنبالم بودند. وسط چراغ قرمز، در یک آن در ماشین را باز کرده و گوشی‌ام را از دستم قاپیدند و رفتند.

هیچ کاری هم نتوانستیم انجام دهیم. پدرم هم پیاده شد و تا یک مسافتی دنبالشان رفت اما آن طرف بلوار یک موتورسوار خلاف جهت با موتور روشن منتظر سارق بود. سارق هم سوار موتور شد و رفت؛ آن هم با یک گوشی که نتیجه تمام پس انداز من از کار کردن بود.

پایان زورگیری با چاقو و قمه و مشت و لگد/ اینجا در مقر پلیس سارقان بی‌گناهند!

و حرف آخر:

زورگیری، کیف قاپی و گوشی قاپی از جمله مواردی است که همه ما کم و بیش در مورد آن خبر خوانده یا فیلم آن را در فضای مجازی مشاهده کرده و یا از نزدیک و در بین دوستان و آشنایان درباره آن شنیده و یا حتی قربانی‌اش بوده‌ایم.

موضوعی که حساسیت پلیس را نیز در پی داشته و رئیس پلیس تهران از شروع طرح ضربتی برای دستگیری سارقان و مقابله جدی و همه‌جانبه با سرقت، زورگیری و سرقت‌های خشن خبر داده است.

پلیس با شدت و قدرت برای مقابله با سارقان و زورگیران به میدان آمده و با دستگیری های اخیر این اطمینان را به مردم داده که مقتدرانه با افرادی که بخواهند امنیت و آرامش شهروندان را به دغدغه بیندازند، برخورد خواهد کرد.

حال باید منتظر ماند و دید که با عزم جزم پلیس تهران و اعلام قوه قضائیه مبنی بر برخورد قاطع با دستگیرشدگان، آیا کلانشهر تهران از لوث وجود ناامن کنندگان و سارقان و زورگیران پاک خواهد شد؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 77
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    120 0
    کی آزاد میشن؟
    • IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      33 1
      زودتر از اینکه شیفت کاری افسر پرونده هاشون تموم بشه با رافت اسلامی(نداشتن جا و خوراک در زندان) آزاد میشن.یه کپی فیش حقوقی لازمه که با 100 تومن جلوی دادگاه میفروشن.
    • DE ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      29 0
      آزاد شدن رفتن استراحت کنن برای عملیات بعدی آماده بشن.
    • هموطن GB ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      22 0
      واقعا، اگر آزاد نشوند که آمار زورگیری پایین میاد. مجازات های مهد کودکی باعث شده اینها با خیال راحت جنایت کنند.
    • US ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      22 5
      اتباع کشور همسایه ! خوب بگید افغانهای خدوم .
    • محمد۸ IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      17 0
      بزودی....... ،وقتی تشریف بردند بیرون آن وقت است که دوباره برای گرفتنشان تلاش روز افزون خواهند نمود.واین قصه همچنان ادامه دارد..
    • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      7 0
      خخخخخ
    • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      19 0
      این "از حیوون بدترها"رو اول اخته و بعد برای کار با اعمال شاقه به کمپی در وسط کویر تبعید کنید. اینا لیاقت زندگی تو اجتماع رو ندارن. مملکت داری بلدی میخاد.
    • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      9 0
      ساعت چنده؟ 24 ساعت دیگه!!! خخخخخخ
    • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      11 0
      قبل از ناهار میرسن خونه
    • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      11 12
      تورم هست، مشکلات هست "در عوض امنیت داریم"!
    • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      18 0
      بحث آزادی نیست بحث بی عرضگی است . راستی الان طرح رعد چندیم ؟
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      9 0
      تا الان بیرون هستند
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      14 0
      الان آزاد شدند . قاضی پرونده خیلی زود تشخیص داد که زورگیر تا شاکی اش قاضی و سرهنگ و وزیر و وکیل نباشد ، نباید از قوه قهریه استفاده کرد .
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      6 0
      در هتل زندان خوش می گذارند و بعد مدت کوتاهی اراد و به کارشان ادامه می دهند!
  • معلم IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    28 1
    بله پلیس دستگیر میکنه درگیر میشه حتی مجروح و شهید میشه ولی دادگاه میگه سرقت خرد بوده شاکی نداره رضایت دادند و ...پس بفرمایید منزل یا فوقش بفرمایید هتل زندان در حالی که اگه زورگیر قمه به دست را با حکم محارب حد بزنند یا الدام کنند یا حداقل حداقل به اردوگاههای کار اجباری در یک منطقه بد آب و هوا یا یک جزیره میفرستادند اینقدر جسارت پیدا نمی‌شد که حتی اتباع کشور شرقی که تا دیروز با کلوخ خودشون را تمیز میکردند بیان زورگیری کنند و شامپو به سر بمالند وگرنه زحمت پلیس را کسی منکر نمیشه مشکل از قدرتمند نبودن قانون یا دادگاه‌هاست
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      6 0
      اعدام و قطع دست که نداریم، لاقل یه اردوگاه کار اجباری تو کویر ایجاد کنید این انگلا را ببرید کار ازشون بکشید.
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    20 0
    واقعاً توی مملکت چه خبره ؟ انگار کسانی میخواهند در مردم نارضایتی و احتمالاً آشوب برپا کنند ! باید به کجا پناه ببریم و تقاضای کمک و پشتیبانی بکنیم . دادگاه عدل الهی در پیش است و این تنها امید ماست
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      19 0
      "سارقانی که ۱۸ بار دستگیر شده‌اند" تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. گاهی ادام شک میکنه دستهایی تو کاره هست که وضعیت همینجوری باشه
  • علی IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    14 1
    این افراد زورگیر، مفتخور و حرامخور را در اسرع وقت از صفحه روزگار خارج کنید. هزینه‌های زیادی برای کشور درست نکنید. این ها ادم نمی شوند. فقط اعدام ضربتی.
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    16 1
    پلیس با شدت و قدرت عزم رو جزم کرده برای دستگیری !!! چقدر این حرفا اشنا و تکراریه !!! که چی ؟ پلیس دستگیر میکنه و قوه قضاییه ازاد !!!! قوه قضائیه به فکر مردم که نیست لااقل به فکر این ماموران بدبخت باشند که همش دارند تاوان دل رحمی و ضعف شدید قوه قضائیه رو میدهند ، خدایی تا کی باید وضعیت اینجوری باشه ؟؟!! اخه چرا با این ارازل برخورد در خور جرم انجام نمیشود ؟؟ خب دیگه پس چرا اینها رو دستگیر میکنند که برای دو سه روز بروند بازداشتگاه و چهار تا حربه دیگه یاد بگیرند ؟؟ تا کی این مردم باید تاوان ضعف قانون را بدهند ؟ خب وقتی اینجا شهر هرته اجازه بدهند مردم خودشون دفاع کنند ،، خدا نکنه اگر موقع درگیری خون از دماغ دزدان بیاد که اون موقع است که قوه قضائیه وارد عمل میشه و پدر پلیس و اون کسی که دست روی آقایان دزد بلند کرده رو در میارن ،، راستی قوه قضائیه به خودش نمره چند میده از مبارزه با خلاف و خلافکار ؟؟
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      2 0
      مشکل از ضعف قوانین برخورد با اینگونه مجرمان و زورگیران و اوباش خیابانیست.مشکلی که باید از طریق مجلس شورا حل شود
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      3 0
      قوه قضاییه مشکل مالی دارد و توانایی نگهداری این زندانیان را ندارد و بنابراین آنها را آزاد می کند. اجرای حدود شرعی و مجازاتهای قانونی را قاضی می تواند اعمال نکند و یا تحت عناوینی تخفیف بدهد. فرمایشات جناب اژه ای در مورد این راهزنان و زورگیر ها هم نتیحه ای معادل تقریبأ هیچ داشت. نتیجه هم همین است. 18 بار دستگیری و باز هم دزدی. و این دور باطل ادامه دارد.
  • DE ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    14 1
    حرف آخر: اتباع بيگانه با سوااستفاده از نجابت مردم شريف ايران مشغول غارت، تجاوز و دزدي هستن!
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    9 0
    اشد مجازات
  • حسین GB ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    11 0
    خوب چرا اینها را در محل دار نمیزنید تا برای بقیه درس عبرت بشه؟
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    11 0
    اینها همگی محارب هستند ولی به ملایمترین مجازاتها محکوم میشوند چرا؟
  • FR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    7 0
    پلیس یکی از صدتا رو میگره اون یکی رو هم ول می کنن بره. می ترسن قانون قطع انگشت را اجرا کنند آخه حقوق بشر میاد سراغشون یهو!
  • ناشناس IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    9 1
    حالا باز افغانی جماعت رو راه بدین اگه همین دبی افغانی جماعت این کثافت کاری رو میکردم چوب میکردن واز مملکتشون بیرون میکردنشون شما ها ایرانی نیستید که میزارید افغانی جماعت رو به راحتی توایران زورگیری کنند
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    5 0
    قطع دست.
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    6 0
    این معضل با زندان عادی برطرف نمیشود،اینها باید در مشاغل سخت با مدت زمان طولانی و دستمزد پایین بکارگیری شوند.البته زورگیرها با مختلسین و دزدان بیت المال در زیاده خواهی وجه مشترک دارند که باید به آنها تجربه جدید آموخته شود.
  • IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    8 0
    اینها را مانند میکروب و ویروسهای خطرناک باید ریشه کن کرد. که اگر ریشه کن نشوند؟!
  • علي FI ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    9 1
    أشد مجازات محكوم شوند
  • حمیدرضا IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    8 0
    زورگیران کشور همسایه!!قوه قضاییه ناکارامد شده
  • RU ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    8 2
    کجایید مرحوم خلخالی رحمته الله علیه روحتان شاد-که اگردرقیدحیات بودید نام نیک تان لرزه براندام این ارازل واوباش بی خاصیت میانداخت_
  • سیامک DE ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    4 1
    کی فکر اینجاش را می کرد که روزی حتی این دستگاه تلفن بی خطر که در گذشته هیچگونه آسیبی به انسانها وارد نمیکرد ولی امروزه این همه دردسر ساز و خانواده نابودکن و خانمان سوز و حتی سالانه باعث مرگ و زخمی شدن میلیونها انسان در جهان گردد
  • US ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    7 1
    مشکل اصلی خود شمائید که این هارو زود آزاد میکنید و میفرستید شون دوباره تو خیابونا. خارجی هارو بفرستید به همون قبرستونی که آمدن. ایرانی هارو ببری اردوی کارو چندین سال مجبورشون کنید به دولت و ملت خدمت کنن. اگه دوباره زورگیری کردن. بهشون زندان ابد بدین. شل گرفتن خود دولت کاردست ملت داده.
  • محمد IR ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    11 1
    18بار وهنوز مفسد فی الارض نشده اند یا قاضی خواب تشریف دارد
  • سلام IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    9 0
    فقط اعدام
  • حقیقت گو IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    6 1
    خوبه والله ، دزد.و خلافکاران خودمون کم بودن حالا دزد و زورگیر های افغانی هم بهشون اضافه شدن والا مثل دوران قاجار یواش یواش دیگه جرأت نمی کنیم از خونه بیرون بریم !
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    7 1
    هر وقت حکم تیر داده شد و بجای دستگیری در جا با تیر کشته شدند همه چیز درست خواهد شد وگرنه فردا آزاد شده و بدون ترس بدتر خواهند کرد
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    6 1
    با این شرایط همون امنیت ادعای هم دیگه وجود نداره دیگه واقعا عوضش هیچی نداریم حتی امنیت خدا عاقبت مردم مظلوم ایرانو بخیر کنه
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    5 1
    دفعه آخر هست که دستگیر شدند ؟؟ دو روز دیگه میندازیدشون بیرون چون براتون هزینه دارند .
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    3 1
    بزودی آزاد میشن رافت مسئولین دلسوز قوه قضاییه شاملشون میشه.
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    8 0
    زورگیر هستند؛ با چاقو و قمه و مشت و لگد به سراغ قربانی می روند/// تو آگاهی باید جوری حالشون رو جا بیارن که با شنیدن اسم آگاهی شلوارشون رو خیس کنن نه اینکه اونجا هم قلدری کنن!!!
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    4 0
    وقتی خلاف وجرم اینهابه اثبات رسیده چرا هنوزچهرشان پوشیده باشدیعنی بایدبارهادستگیرشده وآزادگردندومردم امنیت جانی ومالی نداشته باشند؟!
  • ایرانی IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    5 0
    با قوانینی که داریم اینجا بهشت زورگبران است.
  • رضا IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    6 0
    تا‌زمانی‌که‌زندان‌ها‌مثل‌هتل‌باشن‌وضع‌همینه اینا‌چند‌وقت‌دیگه‌میان‌بیرون‌دوباره‌شروع‌میکنن تازه‌تو‌زندان‌همدست‌هم‌پیدا‌کردن هر‌وقت‌زندان‌ها‌رو‌منتقل‌کردین‌تو‌کویر‌وزندانی به‌ازای‌هر‌ماه۳کیلو‌وزن‌کم‌کرد‌همه‌چی‌درست میشه‌اگر‌خواستید‌من‌در‌خدمتم
  • صادق IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    4 0
    اگر‌چند‌نفرشان‌را‌اعدام‌ویاقطع‌عضو‌میکردند‌‌ای نقد رجسور‌وپر‌رو‌نمی‌شدند.
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    3 0
    چرا عکس چهره ی سارقین مخصوصا در دزدهای با سابقه ی قلدر درمکانهای عمومی پخش نمی‌شود یا قانون‌های بازدارنده نداریم چرا کی باید این کار را انجام دهد؟
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    3 1
    تنها راهش اینه که دست مردمو برای دفاع از خودشون باز بزارن، اسپری فلفل، شوکر و اینها با مجوز بدن به مردم و بگن استفاده کنین هیچ عواقبی هم براتون نداره، حالا ببینم قلدر پیدا میشه یا نه!!!!!
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    4 0
    با قید وثیقه توسط قوه محترم قضائیه آزاد میشن . پلیس جان شما هم سرکاری ، الکی زحمت نکش !
  • htayebi1426 IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    4 0
    خاک بر سرتون
  • ارش IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    4 0
    بعد ۱۸فقره ،بیرون چیکار میکرد ..تنها راه حل اینه التیماتوم بدن هرکی بعد از یه فقره دوباره دستگیر شد ،ببرنش آروم یجا سربه نیستش کنن...
  • تالشی IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    6 0
    قطع دست علاج درد است شرع هم که مشکلی باهاش نداره
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    2 0
    فقط این های که رسانه ای میشن دستگیر میشن الباقی همچنان با قدرت در حال کارن
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    3 0
    حکم شرعی اجرا بشه حل میشه همه چی
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    5 0
    توبه گرگ مرگ است اگر مسئولین واقعا به فکر آرامش و امنیت مردمند باید هرچه سریعتر این وحوش انسان نمارو از صفحه روزگار محو کنند
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    2 0
    حرف دل مردم این است: فقط یک سال به شدت برخورد بشود آنهم با مجازات اعدام، تمام می شود، قانون مجازات را تغییر بدهید برای زورگیری های خشن اعدام قرار بدهید، اعتماد مردم به حکومت باز می گردد. البته شاید دستگاه قضا حمایت همه مردم را برای برخورد می خواهد و لازمه آنرا هم بستوه آمدن مردم در دقیقه ۹۰ تعیین کرده اکه اینهم باشد خوب است. به هر حال مردم منتظرند‌
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    9 0
    کشور همسایه چیه بگو افغانی، دیگه واقعا باید باتوجه به سوابق متهمین که طبق سطوربالا هر کدام چندین وچند پرونده دارند به کسانی که به این جانی ها و مخل امنیت عمومی حکم آزادی می دهند دست مریزاد گفت
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    2 0
    چند وقت دیگه تیتر میزنید : دزدانی خشن با ۱۹ بار سابقه سرقت دستگیر شدند!
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    2 0
    نه دیگه مثل اینکه اینطوری نمیشه از این به بعد دیگه باید حتما یه کاردیا تیزبری باید کمرمون باشه که اگه خواستن خفتمون کنن از خودمون دفاع کنیم
  • اردشیررجبی IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    1 0
    تنهاراهش یک وعده غذادادن به این لاشخورهاست تادرزندان گرسنگی بکشن نه اینکه فربه ترشوند
  • حسینی IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    0 7
    این ها همشون ایرانی هستند برای ملاحظات اتباع بیگانه اعلام میکنند
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    4 0
    این اتوبان نیایش هم زورگیری اتباع خارجی ( افغانی) بود. حالا من نمیگم همشون زورگیر و دزد هستند ولی بدون ویزا بایستی برگردانده بشه. تا در مراحل ویرا حتما بازبینی شخصی دقیق صورت بگیره. افغانی ها به یک معضل پیچیده برای کشور بخصوص تهران تبدیل شده اند. یا اینکه اینها رو از تهران خارج کنید چون در شهرهای کوچک این کارها رو نمی‌توانند انجام بدهند. چرا بهشون اقامت میدید
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    5 0
    بهترین مجازات این بی شرفهای انسان نما قطع انگشتان دست آنهاست تا دیگر نتوانند قمه و چاقو در دست گرفته و امنیت جامعه را به خطر بیندازند و درضمن مایه عبرت دیگر اراذل و اوباش باشند.
  • علی IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    2 0
    ضمن تشگر از پلیس زحمتگش که واقعا وظیفه اش رو به نحو احسن انجام میده . چرا از آن قاضیهایی که با رای آبکی باعث آزادی آنها و جری شدنشان میشند چیزی نمی نویسید ؟ یکیشان 18 بار دستگیر شده !!!!!!!!!!!!!! باز آزاد و ادامه دزدی !!!!!!!!!!!! قابل توجه آقای اژه ای . آقای اژه ای عزیز لطفا چاره ای بیندیشید
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    2 0
    بی غیرتی دستگاه قضایی است اگر خانواده خود مسوولین قضایی هم مورد سرقت قرار بگیرند باز هم این افراد به این راحتی آزاد میشوند؟
  • مهرداد IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    2 0
    این امنیت ایران قطره از دریا ایران ازدست رفته باور کنید ازاد کنید رشوه میدن میان بیرون فساد از کلانتری شروع میشه برید ببینید
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    5 0
    افغانیهایی که به کار موبایل قاپی مشغولن سود خوبی بابت فروش موبایل می کنند چون موبایلهای سرقتی رو مبیرن افغانستان تو اونجا ازش استفاده می کنند چون موبایل سرقتی تو شبکه مخابراتی ایران با اعلام شاکی دیگه کار نمی کنه .متاسفانه قصور قضات قوه قضاییه خیلی مشهود هست .قانون گذار باید برای جرمهایی مثل این موضوع که امنیت روانی جامعه وحیثیت پلیس کشور رو مخدوش کرده مجازات سنگین تری وضع کنه نه اینکه طرف چون شاکی خصوصی نداره سرقت خرد باهاش حساب کنند وسه ماه بفرستنش زندان.نکته بعدی مجازات تبعید هست طرف برای بار چندم رفته زندان تبعیدش کنید یک جای بد آب وهوا شش ماه هرروز بره پاسگاه امضا بزنه تا دیگه سمت دزدی نره.
  • هاشم IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    3 0
    فقط اعدام و بس
  • حسين DE ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    2 0
    همانگونه كه تيراندازيهاى مرگبار در مدارس آمريكا و در سطوح شهرها و ايالتهاى مختلف آن تبديل بيك روند روزانه شده و كل جامعه آمريكا آنرا بعنوان بخش جدائى ناپذير از زندگى اجتماعى خويش پذيرفته ، خفت گيرى،زورگيرى،سرقت و يا موبايل قاپى و جرائمى از اين دست هم در كشور ما تبديل به جزئى از روند زندگى شهروندان بويژه در كلان شهرها از جمله كلان شهر تهران هستيم، نكته بسيار خطرناك در اين نوع جرائم كاربرد خشونت آن هم بصورت وحشتناك آن در برابر قربانى و همچنين اغلب در برابر نيروهاى انتظامى چه با سلاح گرم و يا با سلاح سرد است كه بطرز بسيار خطرناكى افزايش يافته،من آمار دقيقى ندارم ولى با نظرى به گزارش رسانه ها و خود نيروهاى انتظامى متا'سفانه آمار فوق العاده بالا و همچنان در حال افزايش است وقتيكه در اتوبان نيايش در روز روشن و يا در سطح شهر اينگونه خفت گيرى ها رخ ميدهد كاملًا مشخص است كه پديده ائى بنام امنيت اجتماعى وجود ندارد،بعنوان مثال بيانيه هاى دستگاه انتظامى كشور كه هر چند روز يكبار منتشر ميشود كه امنيت مردم و جامعه خط قرمز پليس است ولى آمار و آرقام خلاف آنرا ميگويد،البته شكى نيست كه نيروهاى فداكار انتظامى شبانه روز در تلاش براى تامين امنيت مردم و جامعه هستند ولى چرا آمار اينگونه جرائم آنهم بصورت فوق العاده خشن ساعت به ساعت در حال افزايش است ؟ صرف نظر از اينكه ما داراى ضعف قوانين هستيم گوئى دستهاى پنهانى هم در پس پرده مشغولند تا جامعه را از نظر روانى ناامن و ناپايدار نشان دهند و اين حس را در جامعه تزريق كنند كه هيچگونه امنيت اجتماعى وجود ندارد،من پيشنهاد ميكنم كه حتمًا وزرات اطلاعات و يا ساير دستگاههاى امنيتى در موضوع ورود كنند، اگر ما امنيت خارجى را تأمين كرده ايم ميتوانيم امنيت داخلى را هم تأمين كنيم،فراموش نكنيم در آشوبهاى خيابانى بخش عمده ائى از آشوبگران همين خفت گيران و زورگيران هستند و اغلب در ناآراميهاى اجتماعى شاهد آن بوده اين،در هرحال باميد آنكه قاضى القضات محترم هم جناب آقاى اژه ائى هم فكرى به حال اين معضل اجتماعى بكنند،فردا خيلى دير است.
  • ایرانی IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    1 0
    علت چیست علت ثروتمندانی هستند که در مشاغل مختلف درآمد های ترلیاردی ملیاردی دارند مالیات نمی دهند در ایران ثروت ها را چپاول می کنند تبدیل به دلار می کنند تا زن و فرزندانشان در اروپا امریکا با دلارهای ارسالی کیف کنند و مردم ایران فقیر و بی خانمان شده سارق و زورگیر شوند کشاورزان و باغدارانی می شناسم با مظلوم نمایی و ادعای تولید سالیانه صد ملیارد درآمد دارند تبدیل به دلار کرده از کشور خارج می کنند
  • صابر انصاری IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    1 0
    داشم شور نزن خیلی خیلی زود با رافت اسلامی آزاد می شوند و کارشون را با صلابت تمام تر از سر می گیرن.شک نکن.بدبخت مردم که باید تاوان چنین نامردانی را می دهند.
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    2 0
    من خواهشم از سایت مشرق اینه که به هیچ عنوان در عکسها صورت این آدمای محترم رو نشون ندین که یه وقت خدای نکرده ،زبونم لال ،شناسایی نشن ،چون اینها به شغل شریف زورگیری و کف زنی و ضرب و جرح نوامیس مردم انقلابی مشغولن ،یه وقت شناسایی نشن که باعث اختلال در روند زورگیری های مستمر و روزانه شان بشه ،اون وقت خدا از دستمون ناراضی و شاکی میشه،در خاتمه آرزوی سلامتی و تندرستی و موفقیت روز افزون برای این قشر خدوم و زحمتکش جامعه رو دارم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و دست اون قاضی های محترم و دلرحم رو میبوسم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    2 0
    واقعا باعث شرمساری و خجالته که اتباع افغانی به خودشون اجازه میدن از ایرانی در مملکت خودشون زورگیری و سرقت کنند ...
  • علی IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    0 0
    سلام همه جای دنیا خوب و بد داره .بد نیست به رفتار خودمان هم با دیگران نگاهی کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس