کد خبر 1414061
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
ماکرون : باید از توافق هسته‌ای دفاع و مذاکرات را کامل کنیم

رئیس جمهور فرانسه ابراز امیدواری کرد که طی روزهای آتی، توافقی با ایران بر سر مذاکرات رفع تحریم‌ها و توافق هسته‌ای حاصل شود.

به گزارش مشرق، در ادامه تلاش کشورهای غربی برای افزایش فشار افکار عمومی علیه ایران جهت پذیرش توافق در مذاکرات وین، آنهم بدون دریافت تضمین معتبر از سوی این کشورها، پاریس مدعی در دسترس بودن توافق شد

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه امروز (پنجشنبه) ابراز امیدواری کرد که طی روزهای آتی، توافقی با ایران بر سر مذاکرات رفع تحریم‌ها و برجام حاصل شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ماکرون طی سخنرانی در کاخ الیزه در جمع سفیران فرانسه در کشورهای خارجی، گفت: «امیدواریم توافقی برای احیای برجام طی چند روز آینده، جمع‌بندی شود».

حدود یک ماه قبل کاخ الیزه با صدور بیانیه‌ای درباره تماس تلفنی ماکرون با با «سید ابراهیم رئیسی» ریاست جمهوری اسلامی ایران، گفت که او به همتای ایرانی خود گفته احیای توافق هسته‌ای با ایران هنوز هم ممکن است اما تهران باید به تعهداتش بازگردد.

این اظهارات رئیس جمهور فرانسه در حالی است که دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران چند هفته پیش در شهر وین برگزار شد. برگزاری این دور از مذاکرات پس از آن صورت گرفت که «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله‌ای در روزنامه فایننشال‌تایمز مدعی شده بود بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که حاوی راهکارهای به‌روزشده‌ای در خصوص رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.

جمهوری اسلامی ایران روز ۲۴ مرداد اعلام کرد پاسخ و ملاحظات خود در خصوص پیشنهادات اتحادیه اروپا را ارائه داده است. آمریکا نیز پاسخ خودش را به این متن داده است. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پاسخ ایران و آمریکا، هر دو را «معقول» توصیف کرده است.

تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • CA ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    13 0
    به جای این مسخره بازی ها با ایران هسته ای و مقتدر روابط دوستانه برقرار کنید به نفع خودتونه.
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    مکرون هیچ غلطی نمیتواند بکند ....
  • احمد IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    2 0
    ما ملت ایران از هر زمانی قویتریم اینقد فشار تحریم رو تحمل کردیم انکار گذاشتنمون تو کوره حالا که امریکا کنار نمیاد همش قلدری میکنه باید بمب هسته ای بچپونیم تو حلقش
  • حاجی اذری IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    9 0
    آقای میکرون درحالی به ایران تکلیف می‌کند که باید به تعهداتش بازگردد که فراموش کرده خودش ودوستداران اروپائی اصلا به تعهداتشان هیچ عمل نکردند.اینگونه تحکم بر ایران عزیز موردقبول هیچ ایرانی غیرتمند نییت
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    4 0
    نظر شخصی اینجانب: توافقی نخواهد شد اما اروپا آرام آرام بدون توافق از ایران نفت خواهد خرید. اروپا مجبور به خرید نفت است و پذیرش توافق برجام جدید شکست برای غرب است و بازگشت به برجام قبل بدون راستی آزمایی شکست برای ایران
  • حجت IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    8 0
    نکبت ماکرون با تمام احتیاجش ژست قلدری می گیرد . به گمان پلیدش هنوز شیخ حسن در خدمت اوست .
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      1 0
      اون که به ما... بود_قوقولی قوقوی فنارسه بود! مکرون نکبت بجای اینکه دهن گشادتو درباره ایران بازکنی برو یه فکری به حال زبان مسخره فرانسه کن. یه صفت تو این زبان 4 حالت داره!!. 1-مفرد مذکر 2-مفرد مونث 3- جمع مذکر 4-جمع مونث!! حالا قوقولیش به کنار.یادت باشه وقتی اجداد ما ایرانی ها از چین تا یونان حکومت می کردن اجداتت بالای درخت ها ورجه ورجه می کردن! اینو به انگلیس هاهم بگو.
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    6 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    6 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • علی بهرامی IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    رسانه ها باید به این مردک نادرست پاسخ بدهند فرانسه همیشه درمورد برجام باعث آزار ایران شده وعجیب است که از وزارت خارجه یا خبرنگاران‌ وطن دوست ما کمتر بش پاسخ دادند
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    8 0
    گور پدر مکرون ضرباتی که فرانسه به ایران زده ، هیچ دست کمی از انگلیس و آمریکا و روسیه ندارد
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      4 1
      درود به شرفت دوست عزيز ، اين فرانسوى حرام انگار يادش رفته همين دو روز گذشته به ايرانى ها التماس ميكرد تا پيش روس ها ريش گرو بذارن و غائله جنگ را بخوابونند !
  • حمیدرضا IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    دولتهای فرانسه وانگلیس هیچ نشانی از قدرت برتر وجهانی بودن ندارند نه قدرت سیاسی ونه قدرت نظامی ونه قدرت اقتصادیشان همانند امریکا وچین والمان وروسیه نیست حکومت ایران نباید در مذاکرات اتمی این دو کشور را عددی حساب کند مخصوصا فرانسه که بتازگی در افریقا مفتضح شده ونیروههایش را با خواری از کشورمالی انداختندبیرون
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    3 0
    احیای مجدد برجام یک شوخی است. ایران درس بزرگی به آمریکا خواهد داد! کلیّت برجام و در ادامه خروج از برجام توسط ترامپ هزینه جبران ناپذیری به ایران تحمیل کرد. و کاش همین مقدار بود! ترور حاج قاسم عزیز هم از تبعات خروج آمریکا و غرب بود و فاتحه حسن نیت ایران را در برجام خواند. ایران منتظر موقعیت است تا دشمن را از اقدامات خود پشیمان کند. بحران انرژی و زمستان یک چالش عظیمی پیش روی غرب است و منجر به فروپاشی اتحاد آمریکا و اروپا و کل اتحادیه خواهد شد. این امر مطلوب ایران است. برکات خون حاج قاسم تا سقوط کامل جبهه استکبار ادامه دارد.
    • مهدی IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      1 0
      آفرین ،این درسته
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    این حقه بازی ها برای اینستکه برای حتی چند روز هم که شده قیمت نفت را در بازار پایین بیاورند
  • طاهری IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    ... اروپای استعمارگر ... صدای پای مستعمره ها را می شنوی که برای استعمارتان می آیند ... ؟!
  • مهدي IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    0 0
    ايران سال 2022 بسيار قدرتمندتر از ايران سال 2015 ميباشد و غربيان بايد بفهمند با ايران با زبان زور نميتوانند صحبت كنند
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    0 0
    خخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس