هواپیماهای تجسسی آمریکا در تعقیب زیر دریایی اتمی روسیه

رسانه‌ها از ماموریت زیردریایی تهاجمی روسیه مجهز به موشک‌های کروز در آب‌های بین مالت و سیسیل و تعقیب آن از سوی هواپیماهای تجسسی آمریکا خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها در حالی از ماموریت یک زیردریایی تهاجمی روسیه مجهز به موشک‌های کروز در آب‌های بین مالت و سیسیل در ایتالیا خبر دادند که این مسئله نگرانی‌هایی برای آمریکا و متحدانش ایجاد کرده است.

وبگاه «مالت تودی» روز یکشنبه به نقل از وبگاه آمریکایی «نیوال نیوز» نوشت که مشخص نیست این زیردریایی چه مدت در این مکان حضور خواهد داشت. قرار است این زیردریایی جایگزین رزمناو کلاس « مارشال اوستینوف» که اخیرا دریای مدیترانه را ترک کرد، شود.

نیوال نیوز نوشته است، این زیردریایی منجر به حواس پرتی نیروهای آمریکا مستقر در منطقه می‌شود.

روزنامه ایتالیایی «لارپوبلیکا» نیز نوشت این زیردریایی روز جمعه در حالی مشغول ماموریت بود که ۲ فروند هواپیمای تجسسی نیروی دریایی آمریکا از نوع«بوئینگ پی-۸» به شدت آنرا تعقیب می‌کردند. این هواپیماهای آمریکایی که از پایگاه «سیگونلا» بلند شدند، ساعت‌ها در جنوب مالت و سپس در سیسیل در تعقیقب این زیردریایی بودند. این در حالی است که  زیردریایی‌های اتمی روسیه هیچ اثری از خود به جای نمی‌گذارند و تنها وسیله شناسایی، تجزیه و تحلیل ارسال‌های رادیویی است.

این گزارش حاکیست، در حالی که افزایش تحرکات نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه به عنوان بخشی از تهاجم به اوکراین به خوبی مشخص است، اما در مورد آن کمتر صحبت می‌شود. ممکن است افزایش نیرو در دریای مدیترانه دفاع  بر مبنی دکترین دفاعی روسیه و بخشی از بازدارندگی برابر دخالت ناتو در جنگ با اوکراین باشد.

هفته گذشته نیز یک ناو گره نیروی دریایی روسیه شامل رزمناو «مارشال اوستینوف» و یک  فروند کشتی تدارکاتی از «جبل الطارق » حرکت و تحت کنترل شدید ناوها به سمت اقیانوس اطلس حرکت کرد.

اخیرا فرمانده نیروهای مسلح آلمان هشدار داد که غرب نباید قدرت نظامی روسیه را دست‌کم بگیرد و این کشور می‌تواند در صورت لزوم جبهه دوم را باز کند.

 ژنرال «ابرهارد زورن» فرمانده نیروهای مسلح آلمان گفت: «شاید بخش عمده‌ای از نیروهای زمینی روسیه در حال حاضر در اوکراین مستقر باشند، اما با این وجود، ما نباید توان بالقوه نیروهای زمینی روسیه را برای باز کردن جبهه دوم جنگ دست کم بگیریم.»

هواپیماهای تجسسی آمریکا در تعقیب زیر دریایی اتمی روسیه

او افزود که روسیه علاوه بر نیروی زمینی، نیروی دریایی و هوایی نیز در اختیار دارد.

زورن گفت: «بیشتر نیروی دریایی روسیه هنوز در جنگ با اوکراین مستقر نشده‌اند و نیروی هوایی روسیه همچنان توان بالقوه قابل توجهی دارد که تهدیدی برای ناتو نیز به شمار می رود».

زورن تاکید کرد که روسیه همچنان ذخایر مهمات قابل توجهی دارد. این ژنرال آلمانی گفت: «روسیه به خوبی قادر است درگیری را در منطقه گسترش دهد.»

زورن با اشاره به وضعیت نظامی در اوکراین گفت که حملات روسیه کند شده، اما روسیه همچنان به طور پیوسته به اوکراین فشار می‌آورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    12 4
    غربگدایان عزیز توجه شما را به صحبت‌های فرمانده نیروهای مسلح آلمان جلب مینمایم ...افتاد؟؟
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      6 2
      نمی افته چون مجنون فقط لیلی را می‌بینن و بس و خودش را گول میزند و خاصیت تمام غربگداها همینه یعنی درد بی درمان دارند
    • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      11 6
      آفرین حالا برو جیره روزانه ات رو از ارباب پوتین بگیر
  • دم IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    11 4
    دم‌روسیه‌گرم‌که‌میتونه‌از‌هر‌منطقه‌ای‌‌تمام‌ناتو‌رو‌تهدید‌کنه‌‌
  • M IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    5 7
    حالا شما بااین شرق ب کجا رسیدید
    • حقیقت گو IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      0 0
      شما بااین غرب فوقش به همجنسگارییتون میرسین،خوش باشین
  • منتقد IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    3 6
    آمریکا اراده کنه
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    3 1
    اثری به جا نمیزاره فقط با تحلیل رادیویی کشف میشه!؟ من تالا فکر میکردم آنتنی هواکشی چیزی داره که دیده میشه.
    • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      0 0
      اینقدرکارازش‌نکش‌هنک‌میکنه!
  • UA ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    3 0
    زمان موشک های ایران تا هر شهری در خاورمیانه ۷ دقیقه است حتی خلبانهای دشمن فرصت نمیکنند جوراب هایشان را بپوشند که موشکهای ایران با سرعت بیش از 7برابر سرعت صوت مانند پرندگان ابابیل بر سر دشمنان ایران فرو می آید.
    • سامان IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      3 3
      و هواپیماهای B 52 آمریکایی بدون ورود به خاک ایران و از خلیج فارس میتونن موشک های هسته ای را حتی تا تهران پرتاب کنند.
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    1 4
    روسیه بدرد نخوره فقط افه می آد
  • فقط خودم IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    2 1
    " دو درویش در گلیمی بخسبند و دو سلطان در اقلیمی نگنجند "
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    3 0
    با سلام به همه هموطنان عزیز. لطفا بر سر غرب وشرق بحث وجدل نکنید هیچکدام از آنها دلشان برای مردم باغیرت ایران نمی سازه وفقط بفکر منافع خودشان هستن.پس شما هم فقط از اقتدار ایران صحبت کن و سعی کن بدون غرض ورزی ارزش کشورمان را بالا ببرید با تشکر. وطن پرست.
  • Ali IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    4 1
    واااای،مردم ما به چه روزی افتادن که دارن از روسیه حمایت میکنن،من اصلا به آمریکا کاری ندارم،گور سرش،اما روسیه،جنایتاش تو ایران هیچوقت تمام نمیشه،کجایی نادرشاه که روس و عثمانی اسمتو میشنیدن شلوارشونو خیس میکردن،چه بلایی سره کشورم اومده،مردمانش انگار جادو شدن،همین الانم روسیه خریدارای نفتو فولادمونو گرفته،جلوی برجامو گرفته،به تحریمهای شورای امنیت رای مثبت داده،تو جنگ با عراق اونارو تجهیز کرده،فقط باعث سرافکندگیه
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      0 0
      من نمی‌دونم آخه روسیه چه کمکی به ایران کرده جزازپشت خنجرزدن
  • سید IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    خاک بر سر هر دوتون . که یکی از روس و دیگری از امریکا حمایت میکنید . پس ملت ما با ۲۵۰۰ سال تمدن ایرانی و اسلامی کجای کارید. سگ زرد برادر شغال است.
    • Ns IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      0 0
      کاش ذهن ما به کل از جنگ و عشق قدرت دربیاد. و فقط به رفاه و آرامش و مردم فکر کنیم. جنگ یعنی هزینه های شدید و خرابی و بدبختی.
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    ۱۱:۵۵ وآااای مردم ما از لحاظ ننگ اخلاقی در حدی ب روز سیاه افتادن ک برای ارباباشون با خوش رقصی خواهان تحریم و فشار حداکثری و تشویق برای جنگ و آرزوی نابودی کشورند
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    0 0
    وسایلش قدیمی است و الان کارایی ندارند و راحت شکار میشوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس