کد خبر 1456935
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
جنگنده‌های روسی در مسیر کشور مالی

بنا به اعلام نیروی هوایی مالی، این کشور جنگنده های جدیدی از وزارت دفاع روسیه دریافت کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، یک مقام ارشد ارتش مالی اعلام کرد این کشور به زودی تسلیحات نظامی جدیدی از روسیه دریافت کرد.

ژنرال «آلو بوی دیارا» فرمانده نیروی هوای مالی امروز جمعه اعلام کرد که این کشور یک محموله تسلیحاتی جدید از روسیه دریافت کرده است.

به گفته این فرمانده نیروی هوایی مالی، محموله تسلیحاتی جدید که از روسیه به مالی ارسال خواهد شد، شامل یک فروتد جنگنده سوخود -۲۵ روسیه است که برای پشتیبانی نیروی زمینی طراحی شده است. علاوه بر این، ۵ فروند آلباتروس ال -۳۹ و ۲ فروند بالگرد میک -۸ نیز در اختیار نیروی هوایی مالی قرار خواهد گرفت.

فرمانده نیروی هوایی مالی از این تحول به عنوان نقطه عطف مهمی در به روز رسانی بی سابقه نیروهای مسلح مالی یاد کرد.

بنا به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، محموله تسلیحاتی جدید روسیه با هدف کمک به کشور مالی برای مبارزه با تروریست ها و قاچاقچیان مواد مخدر به این کشور ارسال شده است.

ارتش مالی به طور مداوم در حال مبارزه با تروریست ها است. بر اساس بیانیه‌ای که ارتش مالی سحرگاه اخیراً منتشر کرد، نیروهای ارتش مالی روز سه‌شنبه ۱۰ ژانویه پس از خنثی کردن مواد منفجره در چند خط درگیری با شبه نظامیان مسلح، حملات خشونت‌آمیز آنها را دفع کردند. این بیانیه می‌افزاید: پس از ورود نیروهای کمکی زمینی و هوایی به منطقه، مجموع کشته‌های ارتش به ۱۴ تن رسید، ۱۱ نیروی ارتش زخمی شدند و ۳۱ تروریست هم به هلاکت رسیدند. رئیس ستاد ارتش مالی به خانواده‌های سربازان کشته شده تسلیت گفت و برای بهبود مجروحان ابراز امیدواری کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    4 0
    مالی به بلوک شرق پیوسته و از آمریکا دور شده است و باید ایران به این کشور پهپاد بفرستد تا تروریست های آمریکایی و فرانسوی را نابود کنند. مالی و الجزایر، ونزوئلای قاره آفریقا هستند. باید به زودی خبرهای خوشی از تحویل پهپادهای ایران به این دو کشور بشنویم.
    • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      2 3
      ما خبر خوش را وقتی می دانیم که توی کشورمان فقیر نداشته باشیم.
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    3 1
    بودجه کشور مالی کم می باشد. ایران و سپاه قدرتمند نباید بگذارند گرگ های آمریکایی و سعودی دو کشور الجزایر و مالی را نابود کنند. این دو کشور بسیار به کمک نیاز دارند. پهپاد و موشک بالستیک نقطه زن، دو کمک ابتدایی برای قدرت این کشور هستند.
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    2 0
    روسیه هم بلده توی این دوران تحریم چیکار کنه
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    3 0
    روسیه باید با نیروهای بلاروس از سمت شمال کیف و چرنیهوف باید از خاک بلاروس حمله ای را ترتیب بدهد اینطوری قوای اوکراینی مجبورند دو نیمه شوند گذشت زمان هم به ضرر اوکراین است چون ارتش اوکراین قادر به سرباز گیری از مردم و جوانانی که فرار کرده اند و یا در مناطق آزاد شده هستند نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس