ماکرون

رئیس جمهور فرانسه صرف نظر از اقدامات اوکراین، معتقد است تنها راهکار برای حفظ امنیت نیروگاه اتمی زاپروژیا، خروج نیروهای روسیه از آنجاست.

به گزارش مشرق، روسای جمهور فرانسه و اوکراین در تماسی تلفنی به بررسی آخرین تحولات میدان نبرد با روسیه پرداختند.

«ولودیمیر زلنسکی» امروز دوشنبه در پیامی در حساب کاربری خود ضمن اعلام گفتگوی تلفنی با «امانوئل ماکرون» نوشت که حمایت های دفاعی بیشتر از سوی فرانسه برای ارتش اوکراین هماهنگ شده است.

بنا به توئیت رئیس جمهور اوکراین، در گفت و گوی اساسی و بیش از یک ساعت و نیم با رئیس جمهور فرانسه، در خصوص اوضاع جبهه نبرد و نحوه مقابله با تجاوزات نیروهای ارتش روسیه به او اطلاع رسانی شد. زلنسکی در این پیام آورد: حمایت دفاعی بیشتر از اوکراین از سوی فرانسه نیز هماهنگ شد.

همچنین روسای جمهور دو کشور فرانسه و اوکراین نتایج بازدید ماموریت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را مورد بحث و ارزیابی قرار دادند.

در حالیکه اوکراین با تحرک آفرینی و تلاش برای حمله به نیروگاه اتمی زاپروژیا، کل قاره اروپا را در معرض یک فاجعه هسته ای غیر قابل جبران قرار داده، شبکه الجزیره نیز در این باره اعلام کرد که رئیس جمهور فرانسه، خروج نیروهای روسی از این نیروگاه را تنها راه حل بازگرداندن امنیت به زاپروژیا دانست.

نیروگاه زاپروژیا که بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا محسوب می‌شود، در خط مقدم جبهه درگیری‌های روسیه و اوکراین قرار گرفته و بمباران متعدد آن طی روزهای اخیر توسط ارتش اوکراین، به تشدید نگرانی ها درباره وقوع فاجعه ای مشابه فاجعه چرنوبیل منجر شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    2 0
    اگر مسئولان خاین در در رده های بالای تصمیم گیری روسیه وجود ندارد پس چرا این نیروگاه را خاموش نمی کنند و به اوکراین برق رسانی می کنند بهانه به رسانه ها می دهند برق رسانی به اوکراین از جیب ابروی ارتش روسیه !!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس