ماکرون به زلنسکی: تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال می‌کنیم

رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور اوکراین گفت که این کشور با همکاری دیگر کشورهای اروپایی، تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت که کشورش در تلاش است که با همکاری کشورهای اتحادیه اروپا، تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال خواهد کرد.

ماکرون در این تماس تلفنی اقدام روسیه برای الحاق چهار منطقه اوکراین (دونتسک، لوهانسک، زاپوروژیا و خرسون) را محکوم کرد.

از سوی دیگر روزنامه فرانسوی «لوموند» روز شنبه گزارش داد، پاریس ممکن است بین شش تا ۱۲ عدد توپخانه هوویتزر «قیصر» را که در ابتدا برای تحویل به دانمارک در نظر گرفته شده بودند، تحویل اوکراین بدهد.

یک سخنگوی وزارت دفاع فرانسه در پاسخ به درخواست برای اظهارنظر درباره این گزارش گفت، در ضمن حمایت پاریس از کی‌یف، جزئیات این برنامه «قرار نیست اطلاع‌رسانی شود.»

روزنامه لوموند در گزارش خود نوشت، سه کشور فرانسه، دانمارک و اوکراین به طور اصولی با برنامه تحویل این تسلیحات توپخانه‌ای به اوکراین موافقت کرده‌اند اما مذاکرات فنی مرتبط با آن در دست انجام است.

این روزنامه فرانسوی نوشت، امانوئل ماکرون در هفته‌های اخیر بر سر این موضوع با «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین و «مته فردریکسن»، نخست وزیر دانمارک مذاکره کرده است.

به نوشته رویترز، پاریس تا کنون ۱۸ عدد سلاح توپخانه قیصر را که تولید شرکت تسلیحات سازی فرانسوی «نکستر» هستند، تحویل کی‌ِیف داده است. فرانسه این کمک تسلیحاتی به اوکراین را با برداشت از انبار تسلیحات ارتش خودش انجام داده است.

روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

به دنبال آغاز این عملیات، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی علیه روسیه، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 1
    کفتارهای درنده بس کنید هر کشور اروپایی بنوبت مثل کفتار هجمه می کنند نامردهای مرد نما اوکراین نابود شد کم از بچه سیاست دلقک سوء استفاده کنید
  • سعید IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 0
    مکرون به زلنسکی : بیا پسر جان این آبنبات و بگیر اینجا وایس تا ما برگردیم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس