کد خبر 1424590
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
برنده نوبل ادبیات خواستار تظاهرات علیه ماکرون شد

نویسنده فرانسوی که به تازگی برنده جایزه نوبل ادبیات شده خواستار تظاهرات مردم علیه دولت این کشور به دلیل ناتوانی در کنترل تورم شده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند گروهی از اندیشمندان فرانسوی از جمله «آنی ارنو»، نویسنده اهل فرانسه و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۲۲ خواستار پیوستن مردم به تظاهراتی شده‌اند که قرار است هفته آینده علیه «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه برگزار شود. 

۶۹ فرد که در میان آنها نام نویسندگان، کارگردانان و اساتید دانشگاه دیده می‌شود در نامه‌ای از سیاست‌های ماکرون که به افزایش تورم و گسترش شکاف‌های اقتصادی منجر شده انتقاد کرده‌اند.

این گروه در نامه‌شان که در نشریه «دو دیمانش» منتشر شده نوشته‌اند: «ماکرون از تورم برای گسترده‌تر کردن شکاف‌های اقتصادی و افزایش درآمدهای سرمایه‌ای که به زیان گروه دیگری از مردم است استفاده می‌کند.»

در متن این نامه همچنین تصریح شده دولت فرنسه اقدامات کافی برای مبارزه با افزایش قیمت انرژی انجام نداده و از افزایش مالیات شرکت‌هایی که به دلیل تورم بالا سودهای زیاد کسب می‌کنند خودداری کرده است.

نرخ تورم در فرانسه بعد از آغاز جنگ اوکراین افزایش یافته، اما باز هم تورم در فرانسه در ماه‌های گذشته نسبت به سایر کشورهای حوزه یورو پایین‌تر بوده است.

امضاکنندگان این نامه از مردم خواسته‌اند به تظاهراتی که قرار است روز ۱۶ اکتبر (یکشنبه هفته آینده) برگزار می‌شود ملحق شوند. حزب چپ‌گرای افراطی «France Unbowed» برای برگزاری این تظاهرات فرخوان داده است. موضوع تظاهرات «اعتراض به هزینه‌های بالای زندگی» عنوان شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    باید میامد ایران تا مفهوم تورم رو بفهمه.
    • حزب الله IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      0 0
      احمق جان اونجاکه بقول شما غربزدها آخونداحکومت نمیکنن که،۴۰ سالم که تحریم نیستن،برعکس ایران دموکراسی حاکمه،برعکس اینجا آزادی حاکمه،یکی ازراههای پیشرفت که همجنسبازیه هموارهست،دین ازسیاست جداست،اونجاکعبه آمال غربگداهاست اونجاچرابایداعتراضوشورشواعتصاب وتظاهرات باشه.
  • سعید IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 0
    به لطف خدا ، پرونده اتحادیه اروپا و ناتو بسته می شود ، همین زمستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس