کد خبر 1423196
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
رئیس شورای اروپا: تحریم‌ها علیه روسیه تشدید می‌شود

«چارلز میشل» رئیس شورای اروپا اعلام کرد که نشست ۱۴ و ۱۵ مهر سران اتحادیه اروپا با موضوع تداوم حمایت‌ها از اوکراین و تشدید تحریم‌ها علیه روسیه برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، در شرایطی که حمایت‌های کشورهای غربی از اوکراین و تشدید فشارهای آنها علیه روسیه ادامه دارد، رئیس شورای اروپا اظهارنظر جدیدی در این باره انجام داده است.

منابع رسانه‌ای از بروکسل مقر اتحادیه اروپا خبر دادند، «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا اعلام کرد در نشست غیر رسمی سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در پراگ پایتخت جمهوری چک، درباره اوکراین و روسیه رایزنی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، میشل اعلام کرد که سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست ۶ و ۷ اکتبر (۱۴ و ۱۵ مهر) درباره تقویت حمایت‌های نظامی و اقتصادی از اوکراین صحبت می‌کنند.

رئیس شورای اروپا با ارسال نامه خطاب به سران کشورها عضو اتحادیه اروپا تصریح کرد: «در نشست‌مان ما درباره چگونگی ادامه حمایت قوی اقتصادی، نظامی، سیاسی و مالی از اوکراین تا هر زمان که طول بکشد، صحبت خواهیم کرد».

به گفته این سیاستمدار بلژیکی که سابقه نخست‌وزیری این کشور را دارد، اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه روسیه در رابطه با جنگ این کشور علیه اوکراین را تشدید خواهد کرد.

وی در نامه ارسالی خود برای سران اروپایی نوشت: «ما به تقویت اقدامات محدودکننده خود برای افزایش بیشتر فشار بر روسیه جهت پایان دادن به جنگ خود ادامه خواهیم داد».

رئیس شورای اروپا همچنین با اشاره به خرابکاری علیه خط لوله انتقال گاز «نورد استریم» روسیه در دریای بالتیک، از رایزنی با سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای حفاظت از «زیرساخت‌های حیاتی» اتحادیه اروپا خبر داد.

تاکید چارلز میشل بر تشدید فشارها علیه روسیه و تقویت حمایت‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا از اوکراین در شرایطی مطرح شده که او چندی قبل در حاشیه مراسم خاکسپاری ملکه الیزابت در انگلیس، با نخست‌وزیر اوکراین دیدار و بر تداوم حمایت‌ها از این کشور تاکید کرده بود.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا بعد از آغاز حمله روسیه به اوکراین، به طورت هماهنگ در حال اعمال فشار علیه مسکو و ارائه انواع حمایت‌های اقتصادی، سیاسی، تسلیحاتی و اطلاعاتی به کی‌یف هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 1
    روسیه برای حمله اتمی بع اوکراین برنامه ریزی می کند اروپا هم قند خند دارد برنامه ریزی می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس