کد خبر 1415458
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷
اولیانوف: پاسخ ایران به پیش نویس توافق بلندپروازانه نیست

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین به ادعاهای مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر کم رنگ شدن خوش بینی درباره حصول توافق در مذاکرات وین واکنش نشان داد.

 به گزارش مشرق، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین به ادعاهای جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر کاهش خوش بینی درباره حصول توافق در مذاکرات وین واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، میخائیل اولیانوف در پیامی توئیتری نوشت: واضح است که ایران خلاء ها و ابهامات را نخواهد پذیرفت. من مطمئن نیستم که اتحادیه اروپا فراموش کرده باشد چه کسی مسئول وضعیت فعلی است.

وی افزود: علیرغم ماهیت پیچیده روابط بین الملل، شرکت کنندگان در مذاکرات وین تا کنون توانایی عملگرا بودن را نشان داده اند.

این در حالی است که مشاور هیأت مذاکره کننده ایران در مذاکرات رفع تحریم‌ها هم پیش از این طی سخنانی گفته بود: مهم برای ایران این است که توافق احتمالی هیچ گونه نکته مبهمی نداشته باشد.

بر اساس این گزارش، «محمد مرندی» در گفتگو با شبکه خبری الجزیره افزود: ما خواهان این هستیم که برای واشنگتن نابودی هرگونه توافق احتمالی بدون اینکه بهای آن را بپردازد، غیر ممکن شود. اتهامات جعلی که آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران نسبت داده است، باید پایان یابد.

وی تاکید کرد: هرگونه ابهام در متن توافق احتمالی باید توضیح داده شود. کشورهای اروپایی به دلیل بحران انرژی مایل به موفقیت توافق هسته‌ای هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    6 2
    عجب این نماینده روس چکاره ست که از قول ایران صحبت میکند؟؟؟؟؟؟ ارباباتان هست ؟؟؟؟!!! ! واقعا وای بر شما
    • سیاوش IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      3 26
      خیر، اربابامان!نیست. ایران اعلام کرده متن قرارداد بر خلاف قبل باید واضح و شفاف باشد.ایشان داره نظر ایران را منعکس میکنه.وای بر شما کدخداپرستان که بدون علم و آگاهی، چشمانتان را بسته و دهانتان را باز می کنید.
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    28 1
    این هم شریک دزد است و هم رفیق قافله!!!
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    0 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس