کد خبر 1415831
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد همراه با کاهش نسبی دما در شمال و شمال غرب خبرداد و گفت: از امروز تا روز دوشنبه هفته آینده برای برخی مناطق کشور بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مشرق، امین حسین نقشینه در مورد آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز برای شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، مناطقی از گلستان، ارتفاعات البرز، افزایش ابر و بارش باران، وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

وی افزود: همچنین در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، افزایش ابر و رگبار پراکنده باران رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا (پنجشنبه) در سواحل شمالی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی افزایش ابر، بارش باران، وزش باد همراه را خواهیم داشت؛ همچنین در ارتفاعات زاگرس مرکزی و در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب استان اصفهان، در ساعات بعدازظهر، افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه گفت: روز جمعه بارش‌ها در مناطق سواحلی شمال کشور تداوم دارد و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد و غرب و جنوب فارس نیز رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: روز شنبه هفته آینده با تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر، در سواحل این دریا بارش‌ها تشدید خواهد شد و گسترش آن به مناطقی از خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی کشیده می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر روز یکشنبه آینده از شدت بارش‌ها در مناطق فوق کاسته خواهد شد و روز دوشنبه فقط برای ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران پیش‌بینی شده است.

نقشینه بیان کرد: در سه روز آینده در استان‌های مرزی واقع در غرب، جنوب غرب و همچنین بوشهر و جنوب و فارس گردوغبار سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وی گفت: از روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشورمان تشدید می‌شود که در منطقه زابل خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

کارشناس سازمان هواشناسی امروز و روز شنبه آینده دریای خزر را مواج و متلاطم اعلام کرد.

نقشینه برای تهران طی سه روز آینده آسمانی صاف پیش‌بینی کرد و گفت: در پایتخت در بعضی ساعات وزش باد رخ خواهد و بیشینه دما در پایتخت امروز به ۳۴ و کمینه دما به ۲۲ درجه بالای صفر خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس