کد خبر 1434530
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
بارش پراکنده باران در تهران/ افزایش سرعت وزش باد در هشت استان

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در تهران بارش پراکنده باران و در هشت استان افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده است.

به گزارش مشرق از وزارت راه و شهرسازی، «امین حسین نقشینه» درخصوص شرایط جوی کشور در روز پنجشنبه، ۱۹ آبان ماه، اظهار داشت: امروز برای استان کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و برخی مناطق از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، همدان، غرب لرستان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، گیلان و غرب مازندران و نیمه شمالی و غرب فارس رگبار پراکنده باران را انتظار داریم که می‌تواند همراه با وزش باد شدید موقتی باشد.

وی برای فردا، روز جمعه در برخی مناطق از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و سواحل غربی دریای خزر این شرایط را پایدار اعلام و تصریح کرد: شنبه در برخی از مناطق نیمه غربی، بخش‌هایی از مرکز کشور، استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی، روز یکشنبه در برخی مناطق شرقی، شمال شرقی و شرق سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز کشور شاهد رگبار پراکنده خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه روز دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جو پایدار و آرام است، خاطرنشان کرد: امروز در کهگیلویه و بویراحمد بارش‌ها از مقادیر بیشتری برخوردار می‌شود و فردا و پس‌فردا شدت بارش‌ها در استان‌های لرستان، شمال خوزستان، غرب اصفهان، غرب چهارمحال و بختیاری افزایش می‌یابد.

نقشینه تاکید کرد: امروز وزش باد در استان فارس، غرب کرمان، جنوب یزد،  کهگیلویه و بویراحمد،  چهارمحال و بختیاری، لرستان، جنوب مرکزی و غرب و جنوب اصفهان سرعت خواهد گرفت که می‌تواند در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک را به همراه داشته باشد.

وی همچنین از مواج شدن غرب و مرکز خلیج فارس برای امروز خبر داد و اظهار کرد: روز شنبه، شرق دریای عمان مواج و متلاطم می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی برای امروز تهران بارش‌های پراکنده در سطح استان را پیش‌بینی کرد و گفت: انتظار داریم بیشینه دما امروز ۱۵ و فردا ۱۷ درجه باشد؛ کمینه دما در مهرآباد نیز به هشت درجه بالای صفر خواهد رسید و دمای کمینه در فیروزکوه، چهار درجه پیش‌بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    0 0
    خدا یک برف ۴۰سانتی امسال برسون روزی مردم کرمان و تمام ایران دلتنگ برفیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس