کد خبر 1415857
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
اربعین نمایه

مدیر گمرک خسروی گفت: روزانه ۴۰۰ کامیون صادراتی تجاری و ۱۳۰ کامیون موکب‌داران و در روز گذشته ۲۳ هزار زائر اربعین از مرز خسروی عبور کردند.

به گزارش مشرق، در مورد خدماتی که در گمرک خسروی به زائران ارائه می‌شود، گفت: مرز خسروی تنها مرز گمرکی است که هم کالاهای تجاری از آن ترخیص می‌شود و هم زائران اربعین و هم خودروهای موکب‌داران از آن تردد می‌کنند.

مدیر گمرک خسروی خاطرنشان کرد: در خودروهای تجاری صادراتی روزانه ۴۰۰ کامیون محموله‌های صادراتی تجاری از گمرک خسروی ترخیص می‌شوند و از روز گذشته ۱۳۰ کامیون برای تجهیزات موکب‌داران اربعین ترخیص شدند. تعداد زائران اربعین هم دیروز از ۲۳ هزار نفر خروجی در یک روز گذشت.

وی گفت: در روز ۹ شهریور ۵۲۷ نفر، ۱۰ شهریور ۱۷۵۳ نفر، ۱۱ شهریور ۲ هزار و ۷۰۹ نفر، ۱۲ شهریور ۱۰ هزار و ۷۵۰ نفر و ۱۳ شهریور ۵ هزار و ۵۵۶ نفر و ۱۴ شهریور ۱۰ هزار نفر و دیروز ۱۵ شهریور ۲۳ هزار نفر از زائران امام حسین(ع) از طریق مرز خسروی به عتبات اعزام شدند.

عباسیان خبر داد: ۵۸ گیت(دروازه خروجی) در گمرک خسروی برای زائران درنظر گرفته شده است. همچنین ۶ دستگاه اسکن، شامل ۴ دستگاه اسکن چمدانی و ۲ دستگاه اسکن پالتی برای زئران درنظر گرفته شده است و در حال حاضر روزانه ۲۳ هزار زائر از مرز خسروی عبور می‌کنند. امروز هم تا ساعت ۱۲، ۲۰ هزار زائر از مرز گذشتند.

وی در مورد اینکه برای خروج هر زائر چقدر زمان لازم است، گفت: کسانی که در ابتدا به مرز مراجعه می‌کنند، در عرض چند ثانیه عبور می‌کنند، اما درنهایت حداکثر زمان نیم‌ساعت برای هر نفر زمان می‌برد. در بخش مسافری ۳۵ نفر از همکاران ما خدمات شبانه‌روزی انجام می‌دهند. در بخش گذرنامه ۵۸ گیت قرار داده شده است که سه شیفت کار می‌کنند. در قسمت پایانه‌ها حدود ۶۰ نفر خدمت می‌کنند. تعدادی از کارمندان در بخش نظافت مرزها خدمات ارائه می‌کنند. در یگان ویژه و نیروهای انتظامی حدود ۳۰۰ نفر سه شیفت کار می‌کنند و مرز خسروی برای خروج زائران اربعین از ۶ صبح تا ۱۸ عصر خدمات ارائه می‌کنند، اما در بخش ورودی زائران بیست و چهارساعته زائران را می‌پذیرند.

عباسیان این را هم گفت: تشریفات گمرکی کالاهای همراه مسافر هم موقع خروج انجام می‌شود. همچنین کالاهای موکب‌داران هم از مرز ترخیص می‌شود و در مورد خروج دارو و کالاهای فاسدشدنی در اولویت خروج قرار دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس