کد خبر 1416115
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
1

فرمانده هوانیروز ارتش گفت:آزمایش سامانه خودحفاظتی بالگردهای هوانیروز و موشک ارتقاء یافته شفق در رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ نیروی زمینی ارتش با موفقیت انجام شد.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش در زمان هلی‌برن شبانه نیروهای ویژه نزاجا و عملیات آفندی که بخشی از سناریوی طرح‌ریزی جریان رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ نیروی زمینی ارتش را تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: در این بخش از رزمایش بالگردهای هوانیروز مجهز به سامانه‌های دید و تیر در شب، طی عملیات ویژه ای برای اولین بار به صورت کاملاً آفندی وارد میدان رزم شده و عملیات تاخت شبانه را با موفقیّت اجرا کردند.

وی افزود: پس از نفوذ نیروهای واکنش سریع، بالگردهای هوانیروز ضمن اجرای مأموریت‌های پرواز در شب و تیراندازی شبانه، عملیات هلی‌برن تیم‌های واکنش سریع تیپ ۶۵ در منطقه عمومی رزمایش را در زمان بسیار کوتاه انجام دادند.

امیر قربانی تصریح کرد: پس از هلی برن شبانه، تکاوران بر مواضع و استحکامات نیروهای مهاجم تاخته و بعد از اتمام، عملیات برداشت با بالگردهای هجومی هوانیروز انجام شد.

فرمانده هوانیروز ارتش ادامه داد: در این رزمایش همزمان با عملیات برداشت و پس از هوشیاری نیروهای مقابل از تهاجم ضربتی، بالگردهای شکاری کبرا با پشتیبانی برنامه ریزی شده، اقدام به برهم زدن سازمان رزم آنها کردند.

وی با اشاره به ایجاد سامانه خود حفاظتی جهت ارتقا سطح ایمنی بالگردها گفت: در عملیات متحرک شبانه، بالگردهای هوانیروز (هلی برن) که به سامانه‌های خود حفاظتی مجهز شده‌اند در مقابله با موشک‌های دوش پرتاب اقدام به فلرریزی کرده و طی این فرآیند، موشک‌های حرارتی دوش پرتاب را منحرف کردند.

امیر قربانی با اشاره به آزمایش موشک ارتقا یافته شفق بیان داشت: در بخشی از این عملیات شبانه، موشک ارتقا یافته، هوشمند و نقطه زن شفق که برد آن نیز نسبت به گذشته افزایش ۳ برابری داشته است و به صورت "شلیک کن_ فراموش کن" عمل می‌کند، از بالگرد کبرا شلیک شده و نقطه هدف را مورد اصابت قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    10 3
    اگر موشک های هلی کوپتر ها با هدایت لیزری پهبادها هماهنگ شود دقت تیراندازی بسیار ارتقا پیدا میکند. چون امکان دید در شلیک های دور دقت را کم میکند
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
      5 7
      حالم بهم میخوره از اینایی که تو کل زندگیشون یه انتگرال حل نکردن میان نظر در مورد چیزای هایتک میدن بابا حرف نزنین نمیگن لالین
  • DE ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 0
    موشک شفق بردش حدود ۳۰ کیلومتر رسیده؟ چون ننمونه قبلی بین ۸ تا ۱۰ کیلومتر بود
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    4 1
    نصب بر روی کبری ساخت 1965 آمریکا... به نظرم غیر از بحث موشکی باید سرمایه گذاری جدی در بحث هواگردهای تهاجمی هم داشته باشیم از نون شب واجب تره...
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    1 0
    با وجود پیشرفتهای خیره کننده نظامی هنوزم داریم از این بالگردهای قدیمی بدترکیب استفاده می کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس