غلات اوکراین به جای آفریقا از اروپا سر در می آورد

بنا به افشای یک روزنامه اسپانیایی، برغم ادعاهای غرب، از سرگیری صادرات غلات از اوکراین به نفع کشورهای اروپایی بوده است.

به گزارش مشرق، به نقل از راشاتودی، یک روزنامه اسپانیایی فاش کرد که غلاتی که از بنادر اوکراین صادر می شود، عمدتا سر از قاره اروپا درمی آرود.

روزنامه اسپانیایی «ال پایس» با استناد به داده‌های منتشره از سوی سازمان ملل و نیز آمار مربوط به ردیابی کشتی‌ها در گزارشی اعلام کرد که دست کم ۳۸ درصد غلات صادر شده از اوکراین به مقصد کشورهای اتحادیه اروپا ارسال شده است، این در حالیست که بر اساس توافق اخیر میان روسیه و اوکراین و با میانجیگری سازمان ملل بنا بود این غلات به کشورهای در حال توسعه آفریقا صادر شود.

در گزارش روزنامه ال پایس آمده است که در فاصله زمانی اول تا ۷ سپتامبر، بیش از ۲.۳ میلیون تن ذرت، گندم، جو و دیگر محصولات کشاورزی از طریق کریدور دریای سیاه از اوکراین صادر شده است که از این مجموع، حدود ۹۰۰ هزار تن به بنادر اتحادیه اروپا صادر شده است.

این گزارش یادآور می شود که با استناد به داده های موجود نمی توان مسیر دقیق این محموله ها را ردیابی کرد، این که آیا اتحادیه اروپا مقصد نهایی محموله های غلات اوکراین بوده یا تنها یک نقطه حمل و نقلی برای ارسال به مقصد نهایی است.

گفتنی است ترکیه، اوکراین، روسیه و سازمان ملل با میانجیگری آنکارا در ۲۲ جولای در استانبول سند مربوط به «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» را امضا کردند. تاکنون ده‌ها کشتی حامل غلات اوکراین با عبور از تنگه‌های ترکیه راهی بازارهای جهانی شده اند.

این در حالیست که وزارت امور خارجه روسیه اخیرا اعلام کرد تحریم‌های غرب همچنان مانع از صادرات محصولات کشاورزی و کودهای شیمیایی روسیه به بازارهای جهانی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    1 0
    چرا؟
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
      1 0
      چون یانکی‌های گاوچرون تروریست و نوکرهای اروپاییشون ذاتأ دزد و ... هستند!!!
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    1 0
    از زلنسکی صهی نیست انتظاری جز دزدی نیست‌البته عرررردوغان عم بعید نیست از ابتدا بیخبر بوده باشه.۲۹۷۸۶
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    0 1
    البته نوکری اردوغان برای فروش گندم نئونازی های اریایی‌ اکراینی جالب‌بود.
  • سید شاهین IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    1 0
    ماسک دزد های عوضی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس