رئیس کمیسیون اروپا: بیشتر غلات اوکراین راهی کشورهای ثروتمند می‌شود

رئیس کمیسیون اروپا با تایید اظهارات هفته گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ، اظهار داشت که تنها ۳۰درصد از غلات صادر شده اوکراین به کشورهای فقیر دنیا می‌رود.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه در سخنانی تایید کرد که تنها ۳۰ درصد از صادرات غلات اوکراین به کشورهای کم درآمد و متوسط ​​آفریقا، آسیا و خاورمیانه می‌رود.

فون در لاین در پاسخ به سوالات اعضای پارلمان اتحادیه اروپا پس از سخنرانی وضعیت اتحادیه در استراسبورگ گفت: امروز ۳۰ درصد از صادرات غلات اوکراین به کشورهای کم درآمد و متوسط ​​در آفریقا، خاورمیانه و آسیا می‌رود.

به گفته فون در لاین، این غلات اوکراین است که باعث کاهش قیمت‌ها در بازارهای بین المللی شده و به سطح قبل از شروع جنگ رسیده است.

اوایل روز گذشته، وزارت خارجه روسیه از اتحادیه اروپا خواست مقصد نهایی غلات صادر شده از اوکراین تحت توافق با میانجیگری سازمان ملل را فاش کند.

بر اساس داده‌های مربوط به حرکت کشتی‌ها که از وب‌سایت سازمان ملل گرفته شده است، تعداد قابل توجهی از کشتی‌ها تاکنون غلات را از اوکراین به اسپانیا، ایتالیا و یونان ارسال کرده‌اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هفته گذشته گفت که تقریباً تمام غلات صادر شده از اوکراین به کشورهای توسعه یافته اروپایی ارسال شده است.

در ۲۲ ژوئیه، نمایندگان اوکراین و روسیه قراردادی را با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل در استانبول امضا کردند تا غلات اوکراین از طریق دریای سیاه بتواند به کشورهای خارجی ارسال شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هوشنگ IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    1 1
    خوبه هیچ چیز به ایران نمی رسه وگرنه دولت بین خودشون تقسیم می کردن هیچ چیز به ملت نمی رسید
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    0 1
    بهتره روسیه روی ممانعت از ارسال برق و اب و گاز و نفت و گندم اوکراین متمرکز و کشتی و قطارها را بزند یا زمینهای تصرف شده را سند بزند وبعد صلح کند و گندم بکارد و سود کند وگرنه تا الان شکست خورده و خودش منحل خواهد شد
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    2 0
    کشورهای ثروتمند مگه مردمش آدم نیستند ؟!؟ کشورهایی که به اوکراین کمک می‌کنند باید فرقی داشته باشند با کشورهای بی تفاوت به جنگ
  • مجید IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    0 0
    یعنی ایران و سوریه جزء کشورهای ثروتمند محسوب میشوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس