.

از ۷۲ ساعت قبل که عملیات ارتش اوکراین آغاز شد تا لحظه نگارش این مطلب، بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر مربع از اراضی استان خارکیف از جمله شهر مهم کوپیانسک به تصرف ارتش اوکراین درآمده است.

سرویس جهان مشرق _ در حالی که یک روز دیگر جنگ در خاک اوکراین رسما ۲۰۰ روزه می‌شود، اخبار و تصاویر عجیبی از ضد حمله سنگین ارتش اوکراین در جبهه استان خارکیف منتشر می‌شود.

تحولات روز صد و نود و سوم جنگ اوکراین:

آخرین وضعیت ضد حمله ارتش اوکراین در استان خرسون/ قطع کامل جریان گاز روسیه از خط لوله نورد استریم۱/ سرنگونی چهاردهمین فروند از پهپادهای بیرقدار اوکراین +نقشه و تصاویر

در حالی که چشم تمام کارشناسان و تحلیلگران نظامی به عملیات ارتش اوکراین در استان خرسون دوخته شده بود و مقامات رسمی اوکراینی نیز از تلاش برای بازپس گیری این شهر سخن می‌گفتند، اما ظاهرا عملیات در این محور تنها یک عملیات فریب بوده و جبهه اصلی صدها کیلومتر دورتر در جبهه خارکیف تشکیل شده بود.

آخرین وضعیت ضد حمله بزرگ ارتش اوکراین در خارکیف/ بسته جدید تسلیحاتی امریکا برای کی‌یف +نقشه و تصاویر

این مسئله منجر به غافلگیری شدید ارتش روسیه شد؛ در حالی که مناطق حومه شرقی شهر خارکیف به مرکزیت شهر راهبردی ایزیوم از قدرتمندترین و با ثبات ترین خطوط دفاعی ارتش روسیه محسوب می‌شدند و تقریبا از ماه دوم جنگ در اوکراین در کنترل کامل و امن این کشور بودند، ناگهان به دور از چشم یگان اطلاعاتی، هواگردهای شناسایی و ماهواره های جاسوسی مسکو، هزاران نیروی اوکراینی با پشتیبانی ده ها دستگاه تانک و نفربر دست به یک تهاجم سنگین در این منطقه زدند.

آخرین وضعیت ضد حمله بزرگ ارتش اوکراین در خارکیف/ بسته جدید تسلیحاتی امریکا برای کی‌یف +نقشه و تصاویر

با وجود اینکه ارتش روسیه نیروی قابل توجهی به استعداد حداقل یک لشکر کامل رزمی شامل قوای زرهی، مکانیزه، توپخانه و پدافند لشکری را در اختیار داشت اما غافلگیری و عدم انتظار حمله ارتش اوکراین از این محور موجب شد تا عمده قوای روسی بدون کوچکترین مقاومتی با پشت سر گذاشتن ده ها دستگاه ادوات نظامی مدرن خود اقدام به عقب نشینی کنند.

از ۷۲ ساعت قبل که عملیات ارتش اوکراین آغاز شد تا لحظه نگارش این مطلب، بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر مربع از اراضی استان خارکیف از جمله شهر مهم کوپیانسک به تصرف ارتش اوکراین درآمده است.

آخرین وضعیت ضد حمله بزرگ ارتش اوکراین در خارکیف/ بسته جدید تسلیحاتی امریکا برای کی‌یف +نقشه و تصاویر

همچنین شهر راهبردی ایزیوم به عنوان مرکز عملیات اصلی ارتش روسیه در جبهه شمال شرقی اوکراین و امید اصلی حمله نهایی برای تسخیر شهر اسلاویانسک، اکنون در محاصره کامل بوده، مسیرهای ارتباطی به شهر قطع شده و تنها پل ارتباطی مستقر بر روی رودخانه سیورسکی نیز روز گذشته توسط ارتش اوکراین با سامانه هیمارس هدف قرار گرفته و نابود شد.

آخرین وضعیت ضد حمله بزرگ ارتش اوکراین در خارکیف/ بسته جدید تسلیحاتی امریکا برای کی‌یف +نقشه و تصاویر

گفته می‌شود هزاران نیروی ارتش روسیه در داخل شهر ایزیوم حضور دارند و در صورتی که عملیات متقابل و بزرگی توسط مسکو در این محور ترتیب داده نشود، احتمالا بسیاری از این نیروها کشته یا اسیر خواهند شد؛ همچنین شهر ایزیوم مرکز اصلی لجستیک و انبارهای مهمات ارتش روسیه در جبهه شمال شرقی محسوب می‌شد که در صورت سقوط شهر، حجم باور نکردنی از غنایم تسلیحاتی را به رقیب خود تقدیم خواهند کرد.

چرا روسیه در خارکیف غافلگیر شد؟

امروزه در جنگ های مدرن، نقش رصد دقیق اطلاعاتی و میدانی از تحرکات دشمن، حتی از ادوات نظامی نوین نیز مهمتر است؛ هنگامی که ارتش روسیه قصد جا به جایی نیرو و تجهیزات برای عملیات در نقطه مد نظرشان در خاک اوکراین را دارد، بلافاصله هواگردهای جاسوسی و ماهواره های نظامی ناتو کوچکترین جزئیات این تحرکات را به ارتش اوکراین ارائه می دهند تا خود را برای دفاع در برابر تهاجم مربوطه آماده کنند.


ورود نیروهای اوکراینی به شهر کوپیانسک

در سوی مقابل اما روسها از آنچه که در اختیار دارند استفاده درستی نمی‌کنند؛ چنین تجمع بزرگی از نیرو و تجهیزات اوکراینی طبیعتا بایستی به سادگی توسط ماهواره های شناسایی یا پهپاد و آواکس های روسی رصد می‌شدند تا چنین فاجعه ای در خطوط دفاعی رقم نخورد؛ عقب نشینی دسته جمعی نیروهایی که انتظار حمله ای در این سطح را نداشته و حتی فرمانده کل قوای روسی حاضر در استان خارکیف یعنی سپهبد Andrei Sychevoi نیز به اسارت ارتش اوکراین درآمد.

آخرین وضعیت ضد حمله بزرگ ارتش اوکراین در خارکیف/ بسته جدید تسلیحاتی امریکا برای کی‌یف +نقشه و تصاویر

به اسارت درآمدن ژنرالی با درجه سپهبدی در ارتش روسیه از زمان جنگ جهانی دوم سابقه نداشته است.

آخرین وضعیت ضد حمله بزرگ ارتش اوکراین در خارکیف/ بسته جدید تسلیحاتی امریکا برای کی‌یف +نقشه و تصاویر

همچنین حجم بسیار بالای غنایم تجهیزاتی که اوکراینی ها در این محور به دست آوردند خود به تنهایی معادل چندین دور ارسال کمک‌های نظامی از سوی غرب برای کی‌یف است؛ تجهیزاتی که عمده آنها در ارتش اوکراین نیز تحت خدمت هستند و به سادگی می‌توانند تحت کاربری آنها درآیند.

آخرین وضعیت ضد حمله بزرگ ارتش اوکراین در خارکیف/ بسته جدید تسلیحاتی امریکا برای کی‌یف +نقشه و تصاویر

بسته جدید تسلیحاتی امریکا برای کی‌یف

آمریکا از تخصیص بسته کمک نظامی دیگری به ارزش ۶۷۵ میلیون دلار به اوکراین خبر داد. علاوه بر این، وزارت امور خارجه کنگره را از قصد خود برای اختصاص ۲ میلیارد دلار دیگر برای کمک به متحدان خود مطلع کرد. نیمی از این مبلغ به اوکراین اهدا خواهد شد. به این ترتیب مجموع مبلغی که از ابتدای سال جاری توسط ایالات متحده برای کمک به اوکراین اختصاص داده شده است به بیش از ۱۶.۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

آخرین وضعیت ضد حمله بزرگ ارتش اوکراین در خارکیف/ بسته جدید تسلیحاتی امریکا برای کی‌یف +نقشه و تصاویر

بسته جدید شامل موارد زیر خواهد بود:
مهمات برای MLRS HIMARS
۴ عراده هویتزر ۱۰۵ میلی متری و ۳۶۰۰۰ گلوله برای آنها
- حدود ۱۰۰ خودروی زرهی HMMWV
-۵۰ خودروی زرهی پزشکی
- موشک های ضد رادار HARM
- راکت اندازهای ضدزره و سلاح های سبک
-۱.۵ میلیون فشنگ برای سلاح های سبک
- دوربین های دید در شب
- سامانه های ضد زره
-۱۰۰۰ گلوله ۱۵۵ میلی متری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 158
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 45
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    آفرین بر زلنسکی و اوکراینی های وطن پرست مرگ بر روسهای نامرد که همیشه تو ایران عامل بدبختی بودن
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      مرگ بر اسلحه دهندگان اوکراین نازیسم. درود بر روسیه. دوباره کل خارکیف از نازیسم زدوده خواهد شد. تنفس مصنوعی تروریسم لیبرال به نازیسم اوکراین هیچ کاری از پیش نخواهد برد. این عقب نشینی تاکتیکی هست و تا الحاق بخش غرب به استانهای آزاد شده از نازیسم این عملیات ویژه متوقف نخواهد شد.
    • تک سوار DE ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      39 52
      ای جنگ سالار. اوکراین به سمت صلح داشت می رفت. زلنیسکی هم بهتر بود با مذاکره مشکل رو حل می کرد نه با تانک
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      خیلی ساده لوحی مثل بقیه غربگداها که این آخرین زورهای جنگی اوکراین که با کمک تروریستهای اجاره ایی غربی است تو و رفقایت را خوشحال می کند
    • علی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      32 67
      واقعاً یک سوال مهم این است که چگونه هنوز بعضی نمی‌دانند این جنگ بین روسیه و زلنسکی است یا بین روسیه و آمریکا ! ناتو هم فقط یک ابزار برای قراردان اروپا در اختیار سیاست های کلان امریکا است. روزی که نیروهای ناتو به فرماندهی آمریکا وارد فرودگاه عراق شدند ؛ صحنه ورود سربازان ناتو با لباسهای نظامی استین کوتاه ، در حال آدامس جویدن که نشان از آسوده خیالی و غرور سرشارشان در خاک کشور بیچاره عراق بود ، دل هر انسان آزاده های را رنج میداد . وای بر روزی که ناتو در جنگ با روسیه به پیروزی قاطع برسد! در این صورت هیچ خدایی را بنده نخواهند بود و کل دنیا باید سالیان سال ناز حضرات را به جان خریدار باشند! البته چنین روزی نخواهد آمد. از اول جنگ تا امروز فقط اوکراین میدان جنگ نیابتی آمریکا بوده و حتی یک گلوله به خاک روسیه شلیک نشده ، چون آمریکا خوب میداند عواقب این کار چقدر سنگین است. ایندفعه این مردم مظلوم عراق نیستند که در برابر ناتو قرار گرفته اند ، روسیه است.
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      آلبانی تو دوست واقعی مردم ایرانی، فقط حیف که پات لبه گوره
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      31 14
      شک نکن عامل بد بختی این کشور تو و امثال تو هستین که هنوز نمی دونین عامل بدبختی شما چیه
    • DE ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      آفرین بر دلقینسکی صهیونیست رییس گروه مقاربت اوکراین و۳۰۰۰۰۰۰۰ سی میلیون اوکراینی های وطن پرستی که فرار را بر همکاری با تروریست های داعش و آذوف و منافق و نوکر غرب و مزدورانی که معدل روزانه بیش از ۱۰۰ نفرشان سقط کرده و به اولین حقوق ۱۰۰۰۰ دلاری خود هم نمیرسند ترجیح دادند .مرگ برضد روسهای نامرد که همیشه تو ایران عامل بدبختی بودند و با کمک به ر رژیمهای خونخوار انگلیس و امریکا و کودتا باعث بدبختی ملت ایران شدند مرگ بر بهایی های نجس و منافقین که راحت در اینترنت ایران لجن پراکنی میکنند چون میدانند کسی به ستبتهای آنها رجوع نمیکند. همه منافقین و غربگداهای وطنفروش و جاسوس و بهایی ها.... منتظر هستند جنگ اوکراین تمام شود تا باز بتوانند به دختران و زنان اوکراین دست درازی کنند خصوصا اینکه دلقک کشوری را به جای میگذارد که خرابه ای بیش نیست و صنعت سکس توریسم مفت بعد از جنگ حرف اول را خواهد زد.
    • DE ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      89 59
      ماشالله اوکراین... به کوری چشم شرق گداها. له کن روسیه رو.
    • DE ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      70 20
      یه نادان هست که به هرکی مخالفه میگه «آلبانی». خخخ
    • عبدالله IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      8 24
      اونوقت اربابت آمریکا شیطان بزرگ چطور؟!
    • DE ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      4 10
      کشور روسیه‌ با ۱۷٬۰۷۵٬۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت، پهناورترین کشور جهان است ۱۵۰ میلیون جمعیت دارد و اوکراین دارای مساحت ۶۰۳٬۶۲۸‏ کیلومتر مربع و جمعیت ۴۳٫۶ میلیونی قبل از جنگ که بیش از ۳۰ میلیون فرار کردند و حاضر نشدند به دلقک و گروههای فاشیستی و داعشی و تروریست ها و مزدوران کمک کنند. ۳۰ درصد از کشور اوکراین تحت کنترل روسیه است یعنی حدود ۱۸۰۰۰۰ کیلومتر مربع. امروز پس از ۲۰۰ روز جنگ حدود ۱۸۰۰ کیلومتر مربع را اوکراین فعلا باز پس گرفت یعنی هنوز حدود بیش از ۱۷۸۰۰۰ کیلومتر مربع در تصرف روسیه است. اگر هر ۲۰۰ روز جنگ همینقدر پس بگیرن یه ده بیست سال طول میکشه 🤣😂 حالا ۱۸۰۰ کیلومتر چقدره ۴۰ کیلومتر در ۴۵ کیلومتر یعنی دقیقا یکپارچه زیر آتش توپخانه روسیه . هوووووو تا ۱۷۸۰۰ کیلومتر مربع میشه یه نقطه کوچولو.
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      9 0
      ارتش اوکراین می‌گوید نیروهایش بیش از سه هزار کیلومترمربع را در جریان یک ضدحمله سریع در شرق اوکراین بازپس گرفته‌اند. این پیشروی قابل توجه، در صورت تایید، به این معنی است که نیروهای کی‌یف در کمتر از ۴۸ ساعت دستاوردهایی را که پیشتر اعلام کرده بودند، سه برابر کرده‌اند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، این رقم را یک هزار کیلومترمربع در عصر پنجشنبه ۸ سپتامبر، و سپس دو هزار کیلومترمربع در عصر شنبه ۱۰ سپتامبر، اعلام کرده بود.
    • FR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      5 26
      شکست و سقوط نزدیکه خخخخخ
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      17 18
      ۱۱:۵۱ - اف بر پهباد دهندگان به روسیه.
    • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      3 5
      اگه از فردا جمهوری اسلامی با اوکراین دوست و متحد بشه قول شرف میدم تویی که داری درود و سلام می فرستی به یه دلقک هم جنس باز، سریع تغییر روش میدی و میگی درود بر پوتین و مرگ بر زلنسکی درود بر روسیه و مرگ بر اوکراین، کیه که ندونه شما هیچ منطق و استدلالی پشت افکارتون نیست فقط نگاه می کنید ببینید جمهوری اسلامی کدوم طرفه شما درست موضع ضد اونو می گیرید همینقدر سطحی و بی شخصیت
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      11 0
      ۱۴:۵۳ اولین باره اینvpn المانی فیک این همه لایک فیک مثبت میخوره کپی زدن غلط املائی کاملا بی سواد.ههههه
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    76 8
    ممنون از مشرق که بدون جانبداری از کسی اخبار جنگ را گزارش می کند
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      41 12
      مشرق که تکلیفش معلومه بحث اینه که واقعیت خودشو تحمیل می کنه مگه می سه تو این عصر اطلاعات بتوان خبرها و تحریف کرد
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      1 11
      روسیه پیروز جنگه و تحلیل های مشرق به درد خودش می خوره این عقب نشینی تاکتیک بود تا نیروهای اوکراین رو بندازن تو تله بعد از سمت غرب به کیف حمله کنند
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      7 1
      ۱۳:۴۱ اولا که این تحلیل مشرق نیست وکل رسانه ها میگن دوما روسیه اولش میخواست کل اوکراین را بگیره اما دید نمیتونه عقب نشست حتما اونم یه تله بود اخه شماها ماله کش های چکمه کی میخوایین به این درک وفهم برسید که کمتر چرت وپرت بگید.
  • طاهر IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    89 48
    ماشالله به مدافعین و مبارزین اکرایین که کم کم و از روی نقشه های حساب شده دارند پوزه ارتش پوشالی روسیه را به خاک می مالند و ارتش متجاوز روسیه که در باتلاق گیر کرده الان نه راه پس دارند نه راه پیش - انشالله هرچه زودتر با خروج متجاوزین روسیه و با پیروزی مدفعین اکراینی که سلحشورانه در برابر ارتش دوم جهان مقاومت کردند جنگ خانمانسوز تمام شود و مردم روسیه و اکراین به زندگی عادی برگردند و هیچ جنگی در هیچ کجای دنیا شروع نشود انشالله
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    24 2
    خاک بر سر تان
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    80 29
    تصور پیروزی پوتین در این جنگ توهم است.
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      30 8
      شکایت مردم سن پترزبوگ(محل تولد پوتین) از رئیس جمهور پوتین به جرم خیانت به کشور امروز یازدهم سپتامبر رسما در دوما ثبت شد
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      24 8
      به غیر از خبر شکایت مردم سن پترزبورگ به نظر می رسد سیاست های پوتین باعث نارضایتی شدید در روسیه و به خصوص شهرهای بزرگ شده است
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    52 12
    رسم تاریخ همیشه این بوده که کشور مهاجم در باتلاق کشور مدافع اسیر می شود. مثل ویتنام
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    73 22
    صدای زوزه ی توده ای ها و عرازشه به گوش می رسد!!!
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      19 22
      توی جای خالی اغاربه و صهاینه هم بعد شش ماه شکست و ناکامی عروسیه ... بذار چند روزی خوش باشن ... ولی هر چقدرم زور بزنید دیگه نظم تک قطبیتون سر اومده غربتی مفلوک
    • DE ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      28 88
      غربگداهای وطنفروش دست در دست بهایی ها و منافقین و افرادیکه سالها صنعت توریسم در اوکراین داشتند و داعشی ها که به شدت کینه از پوتین و روسیه دارند با دزدان و غارتگران‌ و نوکران صهیونیسم کودک کش‌ و فاشیست های آدولف یا همون آذوف همیشه از دلقک صهیونیستی که با کودتای جورج سوروسی سر کار آمد و هزاران روسی را کشت و آواره کرد ....و هم خودش و دارو دسته اش پرونده های فساد های عظیم اقتصادی و اخلاقی و وطنفروشی به صهیونیست ها دارند ، تاریخ را وارونه نوشته و امید دارند که اوکراین وارد ناتو شود تا در آینده حمله صهیونیست به ایران فراهم گردد لیکن این وطنفروشان خفاش صفت ترسوی بزدل سرنوشتی همانند منافقین و توده ایهای خائن دارند که به ذباله دان تاریخ رفتند . و 'سرنوشت نوکران دلقک که خود هم دلقکانی بیش نیستند شبیه سرنوشت توده ایها بعد از فروپاشی شورویست . امریکای درحال افول با یک مشت سوسول و فوفول مانند خر مگسانی هستند که در پاییز صدای وزوزشان خبر از زمستانی سرد و مرگ آنها را میدهد. مرگ بر وطنفروشان دلقک
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      2 17
      موافق حمله روسیه به اوکراین نیستم. این جنگ جنگ باطلی است اما یک حرف هم تاریخ. به میگه که روس‌ها همیشه تخت فشار منسجم وشکست ناپذیر میشوند البته من گفته ام این جنگ جهانی است و گسترش خواهد یافت و همه تاکیدمیکینم همه ازتروخشک خواهند سوخت . آخرالزمان است حالا هی بمانیدتا ببینید . طوفان نوح فقط تعداد کمی مومن نجات یافته داشت . آینده اشرار رسیده است و بعدازاین شب تاریک سپیده سرخواهدزد
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    جالب شد روسیه میگیره میشه آزادشد اوکراین خاک خودش رو پس میگیره شد تصرف
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      6 44
      بسوز که سوختنت جالب تر است
    • US ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      22 5
      روز عزای روسوفیل های برای از دست دادن برادران روسشات
    • DE ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      1 0
      پول مزدوری واسه زن بچشون می‌برند
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    9 16
    جنگ همینه پیشروی و پسروی داره ولی در این مورد خیانت گویا حرف اول را میزنه!
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      1 7
      بعد از پیروزی در جنگ پوتین ارتش روسیه رو از عناصر خائن پاکسازی میکنه تنها غرب گداها منافقین آلبانی نشین ها کافران و بی خدایان و کمونیست ها از پیروزی پوتین در عذاب اند البته ارتش سوریه هم خیلی ضعیف عمل کرد توی 7 ماه 3 تا شهر رو نتونسته بگیره تازه عقب نشینی هم کرده
  • امیر IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    68 31
    بطور کلی تجهیزات روس شوروی در مقابل تجهیزات غربی خیلی سطح تکنولوژی نازلی دارند مطمن باشید پوتین در این جنگ شکست خواهد خورو با این همه تسلیح ارتش اوکراین اما جنگ قطعاا زمان بر است امریکا مث جنگ افغانستان شوروی بازهم از روسها انتقام خواهد گرفت روسیه در تله اوکراین گیر افتاد فقط دلم به حال کسانی میسوزد از سوخو ۳۵ های شوروی تعریف میکنند 😂😂😂
    • رضا IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      22 30
      نظرت درباره فرار آمریکا و متحدینش از افغانستان چیه؟درباره F-35 های ناتو چطور؟ 😜😜😜
    • ناشناس IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      50 12
      بدبختی امثال تو اینه که اینقدر نمیفهمید که دلیل حاکمیت طالبان . بخاطر 3 سال مذاکرات آمریکا با طالبان در قطر بود .. طالبان نوکر آمریکا هستند و قطعا در آینده برای ما مشکل بوجود میاورند . حالا هی تکرار کن : فرار آمریکا از افغانستان و زمستان سخت برای اروپا !!!!
    • DE ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      6 13
      راس میگه امریکایی ها فرار نکردند هزاران ژورنالیست غربی و امریکایی شعور این را ندارند که طالبان به امریکا معامله کرد و سه سال در قطر حول قطر این تصمیم دوران میکردند. امریکا خودش طبق نقشه از افغانستان رفت ولی خب یه کمی خیلی با سرعت و دستپاچگی . امریکا بیش از ۵۰۰ میلیارد از مدرنترین اسلحه های خودش را به گاوهای شیرده فروخت و یادشون داد چطور از یمن فرار کنند.خخخخخخ موز اگر قدرت داشت کمر خودش را راست میگرد. امریکا توخالیست وییتنام گواهیست این مال ۶۰ سال پیش بود امریکا بیش از ۶۰ ساله در هیچ جنگی با وجود کشت و کشتار میلیونها انسان پیروزی نداشته. امریکای در حال افول به جنگ داخلی نزدیک میشود. بیچاره غربگداها بهایی ها نوکران صهیون رفرمیست ها منافقین.....سرنوشتی مانند سرنوشت حزب خائن توده بعد از فروپاشی شوروی دارند یعنی بزغاله دان تاریخ. آنروز را که اوکراین آذوفی و جورج سوروسی توسط صهیونیستها وارد ناتو شود تا آمادگی حمله را به صهیونیستها و ناتوی صهیونیستی به ایران را بدست دهد، به گور خواهید برد. اوکراین بهانه است ایران نشانه است.
  • mojtaba SE ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    28 35
    اتفاقا روسها به همین صورت ارتش جنوبی المان نازی که یک میلیون نفر و 1700 تانگ بود رو شکست داد ,الان این منطقه یک تله نظامی است و روسها فقط زیر آتش توپخانه میبندن و پهباد های ایران هم الان بدردشون میحوره.و تو دو ماه آینده هم تنور جنگ رو داغ نگه میدارن ,که براحتی و حق بجانب بتونن گاز رو کلا صادر نکنن که اروپا در عذاب و ضرر 400 میلیاردی سالانه باقی بمانند.پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر عزیزم
    • طاهر IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      30 16
      در جنگ جهانی دوم این ورود مستقیم آمریکا به جنگ بود که موازنه جنگ را به ضرر ناز های و هیتلر چرخوند وگرنه روسیه و انگلیس در جنگ عملا شکست خورده بودند و فرانسه و اکثر اروپا به اشغال نازی ها در امده بود
    • احمد IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      29 20
      مثل اینکه پهپادهای ایران خیلی به کارشون نیومده و نقص های متعددی دارن
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      9 13
      کاربر طاهر این ارتش سرخ بود که برلین را فتح کرد نه ارتش ایالات متحده امریکا. بعد مقاومت قهرمانانه ارتش سرخ در نبردهای لینگراد ، استالینگراد (ولگراد فعلی) و مسکو را فراموش کردید؟
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      18 2
      نیروهای روسیه تا تقی به توقی میخوره اسلحه را میندازن و د فرار. این چه مدل تله یه که سپهبدشون اسیر شده؟
    • حمید IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      18 15
      روسیه پهبادهای ایرانی رو از لحاظ فنی تایید نکرد و تا به امروز در جنگ اکراین هیچ پهباد ایرانی دیده نشده و از ترکیه پهباد بایراکتار خواست اونا هم ندادند
    • ع IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      9 6
      روسها پهپاد خواستن، ایرانم داد. شماها چرا میسوزین؟! آها منم هرروز خبر سقوط پهپادهای بویروگودار!! رو میشنیدم، دور میخوردم و اراجیف میبافتم. تا الانشم تنها یک خبر راجع به پهپادهای ایرانی منتشر شده که اونم توضیح زیادی نداده. شک نکنین اگه پهپادهای ایران مشکل داشتن، رسانه ها مخصوصا تو بوق و کرنا میکردن. (به پانمغول ۱۶:۴۹)
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      4 4
      اتفاقا ترکیه پهپادهاشو به اوکراین داد و جالبه اکثرشونم ترکیدن :-) یه عده هم از حرص، تو خود ترکیه ترکیدن ما هم از خنده ترکیدیم! بالاخره رئیس جمهور روسیه حاضر نشد علیه پهپادهای ایرانی حرف بزنه (برعکس زلنسکی) چون مثل اینکه واقعا کارایی دارن. اینم از تجهیزات دومین ارتش ناتو؛ بنجل مثل تاریخش.....
  • جواد IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    51 15
    واقعیت تلخ اینه که میشه تفاوت تکنولوژی را در این جنگ دید اساسا تکنولوژی غرب با روس قابل قیاس نیستند و غرب دهها سال از روس جلوتر هستند پس سوخو ۳۵ چی شد خیلی به روس دل نبندیم بلکه دل بسته ملت خودمان باشیم
  • DE ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    16 27
    روسیه زیادی محافظه کاره . از همون روز اول باید کیف و مقر زلنسکی و دار و دسته جهودش رو با خاک یکسان میکرد همینطور خط راه آهن و نیروگاه برق . زلنسکی باید مثل صدام به زیر زمین فرستاده میشد تا پیام جدی به همه برسه .
  • فرهاد IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    30 6
    پوتین شده چکمه پاره دیگه فایده نداره واقعا از یه دلقک شکست بخوری خیلی حرف داره
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    36 31
    دیگه کارایی پهبادهای رزمی و شناسایی بیرقدار و تجهیزات غربی کاملا بر دوست و شمن مشخص شد. از قدیم گفته اند جنگ را می خواهی ادامه بدی با سلاح های روسی و چینی انجام بده اما اگر می خواهی حساب خصم را یک مرتبه کف دستش بگذاری و جنگ را خاتمه دهی با سلاح ها و تجهیزات و تکنولوژی آمریکایی تمامش کن. ۹۵ درصد توان رزمی ایران در جنگ با عراق را تسلیحات و تجهیزات آمریکایی تشکیل می داد و به برکت همین هلیکوپترهای کبری و f های آمریکایی که شاهنشاه به یادگار گذاشته بود جنگ را در مدت ۸ سال مدیریت و تمام کردن بدون اینکه کوچکترین امتیازی به صدام بدهند
    • ایرانی IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      18 14
      جناب اولاً تجهیزات عراق در ابتدای جنگ تماماً روسی و در انتهای جنگ تماماً غربی بود،ثانیاً آنچه ایران را در برابر عراق که ۴۴ کشور جهان مستقیم و غیر مستقیم ازش حمایت نظامی ومالی میکردند مردم بودند که با دستان خالی که حتی سیم خاردار را هم ارباب شاهنشاهت تحریم کرده بود پوزه متجاوز را به خاک مالیدند پس زر اضافی نزن و فعلاً کمی پاچه اربابت رو بمال تا روز موعود که خواهی دید چگونه طومارتان را خواهیم پیچید. زمستان سردوتاریک است و اروپا لرزان باش تا صبح صادقت بدمد!!!
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      2 12
      مبارک تو باشه اردوغان ثانیه شماری میکنه اثار تاریخی تبریز رو با بیرثدار بمباران بکنه بهونه اش رو هم گیر میاره.
    • صادق IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      10 30
      ابتدای جنگ تجهیزات و ارتش سیستم شاهنشاهی مدام در حال عقب نشینی د دادن خاک به عراق بود و انتهای جنگ این نیروی اراده و قدرت مردم بود که در قالب بسیج وسپاه و ارتش در مقابل ارتش صدام که غرب تمام قد پشتش بود و بهترین سلاح های خود را در اختیارش گذاشته بود با اقتدار ایستاد شاید تو آلزایمر داری ولی مردم یادشون نرفته که ارباب جانت آمریکا اواخر جنگ حتی خودش مستقیم در خلیج فارس با ایران وارد جنگ شد! پاتال آلبانی نشین خفه شو و خودت رو قاطی آدمها نکن چون از همونجا هم مزدور و وطن فروش بودنت تو ذوق میزنه!!
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      13 7
      خیلی چشم مادی بین داری! همون امریکایی که به قول تو به ما چندتا f14 و کبری داده بود به به همراه اروپا و شوروری پشت صدام وایساده بود. اگر پیروزی و مقاومت ایران رو اینجور صرفا مادی بخوای تحلیل کنی جور درنمیاد. نیروی انسانی با ایمان را نادیده نگیر دوست من
    • ع ر IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      13 7
      حرف مفت نزن ، بعنوان کسی که دو سال در دفاع مقدس شرکت داشته ام باید عرض کنم نظر شما بسیار اشتباه است ، ایثار و از خود گذشتگی نیروهای ایرانی از بسیجی ها و پاسداران گرفته تا ارتشیان غیور و جهادگران سنگرساز بی سنگر بود که با دست خالی و گوشت و خون خود جلو سلاح های آمریکایی اروپایی و نیروهای مزدور بسیاری از کشورها ایستادند و یک وجب از خاک را تحویل دشمن ندادند، ارتش مزدور بعث عراق از سلاح های شیمیایی غرب استفاده کرد و نهایتا ارتش تروریست آمریکا حضور مستقیم در خلیج فارس پیدا کرد اما ایران اسلامی سرافراز و پیروز میدان بود ، لقب پوشالی ژاندارم خلیج فارس به شاه ،فقط حیله ای بود که نفت و ثروت ایران را تاراج کنند ، قدرت بی بدیل و بلامنازع ،هم اکنون در خلیج فارس، ایران اسلامی است که ثابت کرد دوران بزن در رو تمام شد، گلوبال هاوک را که یادت هست 😊
    • 8سال IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      8 14
      8 سال دفاع شد نه با فانتوم ها و تجهیزات تحریم شده آمریکایی، بلکه با اراده پولادین جوانان جانبرکف و سلاح های غنیمتی ارتش بعث که میلیاردها دلار سرمایه بود برای نیروهای مسلح ما. گردان های توپخانه و تانک ما عمدتا تانک های t64 , t72 و شامل سلاح های عراقی بودند. سلاح رزمی و رسمی تانک های چیفتن بودند که همان سالهای اول جنگ از دور خارج شدند...اسلحله ژ 3 و تیر بارهای آن به سلاح های سازمانی ارتش عراق تغییر هویت داد چون مهمات غنیمتی از دشمن به راحتی با سلاح رزم انفرادی کلاش و تیر بار گرینف و دوشکا و اولیکن و شلیکا عوض شد. کالیبر 50 امریکایی به تاریخ پیوسته بود اما تک لو های فرانسوی 14 و نیم و دوشکا های روسی خوب میدان داری کردند کما اینکه سام 7 ها خوب جواب دادند. پس تجهیزات ارتش شاهنشاهی در همان سالهای اول جنگ به تاریخ پیوست. ساختار تسلیحاتی غرب هرگز جواب نداد هر چند کمک کار بود. سرنوشت جنگ را اراده مقاومت و رشادت جوانمردان ایرانی در طی 8 سال رقم زد که اگر می خواستیم با سلاح های تاریخ مصرف شده ی ارتش گور بگوری شاهنشاهی مثل ژ س و توپ 106 و کالیبر 50 خطوط دفاعی رو حفظ کنیم که نصف ایران را داده بودیم!.
  • فرهاد IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    37 5
    ببین نیروهای اکراینی گستاخی و بی شرمی رو به کجا رسوندن که میخوان خاک اکراین رو از روس ها پس بگیرن زانسکی شرمت باد
  • کیا GB ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    19 7
    احتمالاً به آغاز جنگ جهانی سوم وارد میشویم و یا با پیروزی غرب جهان به تاریکی بیشتری فرو خواهد رفت که نتیجه هر دو نابودی است.
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    39 14
    سربازان بیگناه بخاطر زیادخواهی پوتین کشته میشوند
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    23 9
    واقعا چرا ما در جنگ های قفقاز از اینها شکست خوردیم؟ آیا از اوکراینیها کمتر بودیم؟
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      32 2
      حامی نداشتیم
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      7 16
      چقدر وطن فروش هایی مثل تو ما، ما میکنن، چون خودت عقب مونده و بی عرضه ای دلیل نمیشه بقیه هم مثل تو باشن
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    46 23
    فقط افسوس برای ایران که طرف بازنده جنگ را انتخاب کرد
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      21 32
      افسوس بر شما وطن فروشا و کاسه لیس های غرب که همیشه عامل بدبختی ایران بودین
    • مرتضی IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      6 1
      هنوز خیلی مونده تا پایان جنگ جوگیر نشو زوده.
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    28 3
    واقعا تعجب انگیز ارتش دوم دنیا چرا انقد متبدیان جنگ اغاز کرد
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      3 0
      خداییش
  • US ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    28 5
    ارتش اوکراین ایزیوم رو گرفته غنیمت ها یی که به دست اورده خیلی زیاده فیلم توی یوتیوب هست تقریبا از شمال شرق به مرز روسیه رسیدن پیروزی ارتش باور نکردنیه
  • FR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    57 4
    توهمات پوتین شبيه توهمات هالک ایرانی هست
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      19 1
      اینجاشو خوب گفتی خخخخخخخ
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      9 0
      رسانه فارس نیوز اولین و مهمترین رسانه ای بود که هالک ایرانی را معروف کرد. ببین توهم تا کجا کشیده شده است
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    43 11
    راستی اون توده ای های لندهور و کمونیست هایی که زلنسکی را دلقک مینامیدند چرا الان خفه خون گرفتند و خبری ازشون نیست. چشم آخر را همیشه ببین تواند دید و راست / چشم اول را ببین غرور است و خطاست
    • غربگدا IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      10 21
      جوجه رو آخر پائیز میشمارن خودت رو خیلی اذیت نکن بقول شاعر شب دراز است و قلندر بیدار! تو جنگ دوم جهانی هم خیلیا مثل تو توهم زده بودند ولی آخرش مجبور به خودکشی شدند!!!در جنگ این بده بستانها کاملاً طبیعی است اونی که تا آخر ایستاده تعیین میکنه پیروز جنگ کیه پس جوجو عجول مباش!!
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      4 4
      با یه گل بهار نمی آید.
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      2 0
      ۱۴:۲۵ چه واسه خودت بلغور میکنی شرق گدا.ههه
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    7 22
    با این وضع پیش بره سلاح های نا متعارف به میدان میاد روسها شاید فعلا ببازند ولی شکست کامل را حتی به قیمت استفاده سلاح نامتعارف نخواهند پذیرفت غرب احمق این را نمیفهمد اگرچه این نفهمی به فضل الهی به نفع جهانیان تبدیل خواهد شد
    • طاهر IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      13 5
      سلاح های نامتعارفشون ( بمب اتمی )هم مثل سلاح های متعارفشون ( اداوت جنگی کلاسیک ) بسیار از تکنولوژی پایین و قدیمی برخوردارند و در برابر سلاح های غربیها حتما ناکارآمدند و این را روسها خودشان بهتر از هر کسی می دانند و جرات استفاده از آن ها را نداردند در ثانی اکرایین که نمی خواد به خاک روسیه تجاوز بکنه تا دستاویز روسها برای سلاحهای ناکارآمد نامتعارفشان باشد
  • TR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    30 8
    روسیه بزرگترین تامین کننده سلاح اوکراین شده
    • DE ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      1 1
      نه بابا کل این حمله توسط تهبادهای بیرمقدار توووووورچیه صورت گرفته این اسلحه هائی که غرب برای دلقک میفرسته که اکثرش در بازار سیاه فروش میره سر از کشورهای مقاومت هم درآورده انواع اقسام اسلحه های غربی
  • سیدمرتضی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    7 3
    قبلا کارشناسان داخلی روسی هشدار میدادن که خرسون یک فریب هستش و عملیات اصلی در خارکفه اما واقعا نمیدونم چرا اینطور عمل کردن دو صورت نمیگنجه یا خیانت داخلی یا حماقت فرماندهی! البته در طول این سه ماه تابستون هیچ تزریق نیرویی صورت نگرفت فقط تجهیزات تزریق میکردن و تجهیزات بدون نفرات درست بدرد نمیخوره، اما باز تا جبهه تثبیت نشه ممکنه اوکراین باز هم پیشروی کنه با توجه به روحیه ضعیف روسها از این عملیات گسترده و یا برعکس بشه ممکنه روس ها یک ضد حمله بزنن با توجه به قدرت زرهیشون و پشتیبانی هواییشون البته اگر تزریق نفرات شه و نه با این سربازهای خسته یک راه دیگه ای میمونه اون هم عقب نشینی کامل روسیه از مناطق اوکراین بجز لوهانسک و دونستک و بمباران زیر ساختهای و مناطق صنعتی اوکراین و بمباران کردن مناطق مرزی اون ها با ناتو جایی که تجهیزات نظامی وارد میشه و شاید هم باز هم روسیه یک جبهه گسترده تری باز کنه و باز هم ازشمال اوکراین یک حمله بزرگ رو ترتیب بده باید ببینیم روس ها چقدر میخوان هزینه بدن و چه عملیاتایی میخوان انجام بدن در هر جنگی پیروزی و شکسست در عملیات هست تو خواب باشی دشمنت هیچ وقت نمیخوابه اگر به ضد حمله های عراق نگاه بندازیم چون شاکل تفکر زرهی عراق بعثی و شوروی تقریبا شبیه چون در شوروی اموزش دیدن میفهمیم که امکان داره روس ها چه برنامه ای داشته باشن نمیدونم ایا برای روسیه اوکراین مثل کره شمالی جنوبی میشه یا خیر، یاد جزایر مجنون افتادم که در ضد حمله چه بلایی سر نیروهای ما اومد و چقدر شهید دادیم خدا رحمت کنه این مردان واقعی را، مردان خدا بودن الحق شیره بیشه بودن و مؤمن به خدا و کسی مثلشون پیدا نمیشه چون مخلص بودن
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      1 0
      احسنت
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    2 9
    منبع مهم بی بی سی
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    47 13
    آخرش روسیه با خفت شکست میخوره و باز هم به کشورهای کوچکتر تقسیم میشه ....
  • رضا IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    37 9
    درود بر دلاوران اوکراین
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    2 8
    روسیه باید جنگ رو به خود مردم مخالف زلنسکی بسپارد و خودش از اونها حمایت همه جانبه بکند ،انگیزه در میان نظامیان روسیه که به اوکراین میرند بسیار پایین هست !
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      15 1
      مردم معترض مگه داریم ما؟منظورت همون خس و خاشاک و آشوبگرانه؟؟!!؟؟
  • علی IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    4 8
    واقعاً یک سوال مهم این است که چگونه هنوز بعضی نمی‌دانند این جنگ بین روسیه و زلنسکی است یا بین روسیه و آمریکا ! ناتو هم فقط یک ابزار برای قراردان اروپا در اختیار سیاست های کلان امریکا است. روزی که نیروهای ناتو به فرماندهی آمریکا وارد فرودگاه عراق شدند ؛ صحنه ورود سربازان ناتو با لباسهای نظامی استین کوتاه ، در حال آدامس جویدن که نشان از آسوده خیالی و غرور سرشارشان در خاک کشور بیچاره عراق بود ، دل هر انسان آزاده های را رنج میداد . وای بر روزی که ناتو در جنگ با روسیه به پیروزی قاطع برسد! در این صورت هیچ خدایی را بنده نخواهند بود و کل دنیا باید سالیان سال ناز حضرات را به جان خریدار باشند! البته چنین روزی نخواهد آمد. از اول جنگ تا امروز فقط اوکراین میدان جنگ نیابتی آمریکا بوده و حتی یک گلوله به خاک روسیه شلیک نشده ، چون آمریکا خوب میداند عواقب این کار چقدر سنگین است. ایندفعه این مردم مظلوم عراق نیستند که در برابر ناتو قرار گرفته اند ، روسیه است.
  • US ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    18 9
    ترکیه از ایران ترسید حمله به سوریه رو کنسل کرد.
    • TR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      12 7
      آخی تو جنگ ادلب که صدها نفر از شما رو کشت شما فقط میانجی گر فرستادید عوض انتقام
    • ع IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      7 11
      آب رو بریز اونجا که میسوزه. ایران صدتا از مزدورهای طرکیه رو تو سوریه کشت و پرچم سوریه رو از حلق کثیفشون آورد بیرون. بایدم طرکیه بترسه چون فشارشو قبلا خورده و بازم میخوره. (جواب به کاسه لیس ۱۵:۳۸)
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      4 4
      ترکیه لیاقت پادویی ترکان رو هم نداره
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    40 7
    دم غیرت مردم اوکراین در دفاع از خاکشون گرم...
  • DE ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    27 6
    چقدر ما گفتیم بنجول های روسی رو برای ما باد نکنید این سلاح های روسی در هیچ جنگی پیروز نشدن ولی عده ای سینه چاک ارباب میگفتن فلان بهمان هر دفع یک بهانه خنده دار میگفتن تا مارو قانع کنند ولی این جنگ اوکراین دیگه بنجول بودن سلاح های روسیه را حجت تمام کرد لطفا ماله کشی را تمام کنید
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    26 8
    یعنی حیف خاک که بخواهم سر روسها کنم. بعد ما بیچاره ها شدیم دنباله رو اینها
  • DE ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    13 8
    چقدر ما گفتیم بنجول های روسی رو برای ما باد نکنید این سلاح های روسی در هیچ جنگی پیروز نشدن ولی عده ای سینه چاک ارباب میگفتن فلان بهمان هر دفع یک بهانه خنده دار میگفتن تا مارو قانع کنند ولی این جنگ اوکراین دیگه بنجول بودن سلاح های روسیه را حجت تمام کرد لطفا ماله کشی را تمام کنید
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      3 6
      تو گفتن هم بلدی اما توهم زده ای نیاز به معالجه روانی داری از چی حرف می زنی و از کی -
    • DE ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      1 5
      باشه حالا حرفت رو زدی برو خونتون
  • DE ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    8 2
    چقدر ما گفتیم بنجول های روسی رو برای ما باد نکنید این سلاح های روسی در هیچ جنگی پیروز نشدن ولی عده ای سینه چاک ارباب میگفتن فلان بهمان هر دفع یک بهانه خنده دار میگفتن تا مارو قانع کنند ولی این جنگ اوکراین دیگه بنجول بودن سلاح های روسیه را حجت تمام کرد لطفا ماله کشی را تمام کنید
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    3 6
    فرماندهی عالی ارتش روسیه باید تغییر کند. در جنگ دوم جهانی استالین چندین بار فرماندهی عالی را عوض کرد که نتیجه اش شد پیروزی های درخشان سال 1944 و 1945. پوتین هم باید این کار را انجام دهد. فروپاشی جبهه خارکوف اصلا خوب نیست.
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    14 0
    پیر خرفت بودن این تبعات را هم دارد و فقط سرباز بدبخت را به اخرت میفرسته
  • رضا IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    11 2
    درود بر مشرق که بیطرفانه خبر رو منتشر میکنه
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    8 0
    این احمق و بیسواد و خرفت تاریخ گذشته باید با تیر خلاص خودش را میکشت تا دستگیر نشود. اوکراین الان برای ازاد سازی این خرفت نصف مناطق و اموالش را پس میگیرد بابت این خرفت بیخاصیت.
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    16 4
    پوتین را اگر مردم نکشند یا نمیره همه روسیه را نابود میکند با افکار پوسیده و قدیمی و دو کلاس سواد و دزد و خرفت و بیخاصیت و بیمار و همه افراد پیر را لازمه مردم بکشند وگرنه مثل روسیه میشوند
    • آزاده IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      5 16
      بدبخت روانی اگه قرار باشه پیرها رو بکشن که تو و دوستای آلبانی نشینت صف اول هستید ولی اسلام به ما میگه به پیران خود احترام بگذارید برا همین هم علی رغم اینهمه خیانت منتظریم خودتون گور به گور شید و گرنه خاطره موشکباران پادگان اشرف رو براتون تکرار میکردیم.
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      0 1
      پوتین باید روسیه رو از عناصر نامطلوب پاکسازی کنه 1 میلیون نفر کمتر باشن بهتر از اینه که کشور از بین بره. عناصر خائن رو باید حذف کرد
  • NL ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    4 0
    اب بریز اونجا که میسوزه
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    8 2
    پوتین کمونیست بهتره مسلمان شود
  • محمد IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    30 5
    شیر ماد و نان پدر حلالت زلنسکی، مردانه جلوی ابرقدرتا ایستادی و تسلیم نشدی.
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      2 19
      مردانه ؛)) رو خوب اومدی التماس های اول جنگ زلنسکی به اروپایی ها رو یادت رفته !؟ قایم شدنش رو یادت رفته !؟ / تو جنگ بارها و بارها یه منطقه بین نیروهای درگیر دست بدست میشه ، یه عده اسیر میشن یه عده کشته میشن / ساده لوح اون کسیه که با یه شکست طرف مقابل فکر میکنه جنگ رو باخته و همچنین ساده لوح اون کسی است که فکر میکنند با یه پیشروی و پیروزی جنگ رو برده !! ؛)) / خنده دار ترین واکنش ها به این شکست روسیه در یک جبهه جنگ اینه که زلنسکی رو قهرمان میدونن ؛))) این عملیات موفق متعلق به زلنسکی نیست متعلق به حامیان غربی اوکراین است زلنسکی همون ترسوی اول جنگ هست و خواهد بود که از ترس افتاده بود به ناسزاگویی به اروپا که چرا نیرو نمی‌فرستند و تجهیزات نمی‌فرستند و... / حامیان اروپایی غربی اوکراین همین الان هم از ترس زمستان سخت افتادن به هیزم جمع کردن / واقعا جوجه رو آخر پاییز و وسط زمستون باید شمرد / غربی ها با این سری عملیات‌ها می‌خوان تا قبل از زمستان روسیه رو بکشانند پای میز مذاکره با غربی ها اگه روسیه صبر کنه و زیر بار مذاکره نرود این عملیات ها و پیروزیهای موقتی اوکراین به هیچ درد اونها نخواهد خورد / نه شکست روسیه و نه پیروزی روسیه دردی از زمستان سخت اروپا دوا نمیکند روسیه زیر بار مذاکره و باج دادن نرود کار این حامیان اروپایی غربی اوکراین تمام است
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    20 6
    اوکراینی ها دارن از سرزمین و خاک خودشون در برابر ارتش کمونیستی روسها دفاع میکنند.باور کنید اگر همچون غائله سوریه برای اوکراین نیروی داوطلب از ایران میرفت من تو صفش بودم.خدا کمکشون کنه
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      1 7
      لاف در غریبی میزنی سفارت اوکراین اعلام کرد الانم نیرو میگیره
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      0 4
      کمونیست برژنف اکراینی بود
  • آرش DE ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    31 4
    اوکراین از خاک و ناموس کشور خودش دفاع می کنه و این روسیه هست که متجاوز و ظالم می باشد . حالا چرا آقایونی که شعارهابی که در طرفداری از مظلوم می دهند گوش فلک را کر کرده همچنان طرفدار متجاوز هستند جای سوال دارد
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    4 13
    دوستان نظامی باید نظر بدهند- اما نقاط آزاد شده بیشتر شبیه تله ای است که اوکرایینیها با دست خودشان برای خودشان ایجاد کرده اند نقطه آسیب حلقه ی شبه خلیجرا از پشت سر نیروهای اوکراین یعنی دهانه شبه خلیحرا بسنجید متوجه عمق قضیه خواهیم شد.
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    4 11
    دوستان نظامی باید نظر بدهند- اما نقاط آزاد شده بیشتر شبیه تله ای است که اوکرایینیها با دست خودشان برای خودشان ایجاد کرده اند نقطه آسیب حلقه ی شبه خلیجرا از پشت سر نیروهای اوکراین یعنی دهانه شبه خلیحرا بسنجید متوجه عمق قضیه خواهیم شد.
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    2 0
    ما باید بفکر خودمان باشیم و خود را قوی کنیم یک روسیه چین اروپا آمریکا ضعیف برای ما بهتر است
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    15 1
    آدم یاد جنگ ایران وعراق می افتد وسلاحهای آمریکایی وسلاحهای اشغال روسی که دست عراق بود انگار متجاوز همیشه باید تنبیح شود چون خدا با سربازان وطن است من از اشخاصی تعجب می کنم که با اینکه خود تجربه جنگ تجاوز ازطرف یک کشور دیگر را داشتند خدا را نادیده گرفتند وطرف متجاوز را یاری می کنند عجب روزگار عجیبی شده
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    3 24
    روسیه بیشتر نیروهای خودش رو در غرب مستقر کرده چون بعد از تبدیل کردن اوکراین به یک کشور محاصره شده بدون هیچ تلفاتی خارکیف و کی‌یف را تصرف خواهد کرد برای همین عقب نشینی تاکتیکی ضروری بود
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    9 1
    عباس عبدی: آقای رئیسی! فریب بولتن نویسانی را که سراب زمستانی برای برجام می‌تراشند نخورید/ آنها منافع اسرائیل را دنبال می کنند عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: یک گروه کوچک، مدتی است که در کنار مخالفت گاه و بیگاه خود با برجام مسیر جدیدی را ریل‌گذاری کرده‌اند. مسیری که می‌توان آن را «سراب زمستانی» نامید.هدف آنان این است که با به تاخیر انداختن توافق برجام، مدعی شوند که توافق بهتری در زمستان در انتظار ایران است و این سرابی بیش نیست. خودشان هم می‌دانند که این سراب و دروغ است. آقای رییسی و دولت تحت‌تاثیر این تحلیل‌های فریبکارانه و بولتن‌نویسان فریبکار قرار نگیرند. حتما یادتان است که می‌گفتند کسی جرات تحریم نفت ایران را ندارد چون نفت به ۲۰۰ دلار می‌رسد. تحریم کردند ارزان هم شد و خسارات ماند برای مردم و تورم ۵۰ درصدی.
    • آزاده IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      1 1
      چیه باز دوره افتادید که خسارت محض رو تَکرار کنید! آخه ابله مگه همین شماها نبودید که امضای کری رو تضمین میدونستید
  • علوی IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    3 8
    ملت استبداد زده ! تا کی میخواهیم یکی حامی روس باشد و یکی حامی غرب !! الان دوره جنگ جهانی اول و دوم نیست رهبر عزیزمون عبارتی دارند تحت عنوان صف بندی های سریع و اتخاذ موضع به موقع این یعنی شما هم یک قدرت جهانی هستید نه ایران تجزیه شده با تصویران سران سه فاتح جنگ در تهران این یعنی بعنوان یک قدرت در نظامی در صف بندی مقابل آمریکا و انگلیس یعنی چین روس هند برزیل و ...قرار میگیرید اما در صحنه بین الملل مانند خود غربی های مکار بازی دیپلماسی راه میاندازی صف بندیها ..
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    1 17
    روس ها میخواهند در حق مردم اکراین رعایت کنند و این موجب رفت و امد جمع اوری اطلاعات و.... اوکراینی ها شده است. هر جا شل بیایی سفت میخوری. یا باید بجنگند یا باید عقب نشینی کنند
    • TR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      12 2
      روس ها بالای دو هزار موشک به شهرهای مسکونی اوکراین زدن باعث کشته شدن غیر نظامی ها شدن اینجوری رعایت می کنند؟
    • محمد IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      5 1
      این اطلاعات چرا تا الان پنهان کردی ؟
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    3 10
    دیگه الان میشه گفت که این جنگ هیچ طرف برنده ای نخواهد داشت. حتی اگر اوکرایین تمام سرزمینهای خودش را پس بگیرد باز هم دهها سال طول می کشه تا خسارتهای این جنگ را جبران کنند. در طرف مقابل هم ابهت نظامی روسیه شکسته میشه. روسها نمی تونن در این جنگ از سلاحهای نامتعارف استفاده کنن. چون اوکرایینی ها همسایه و هم نژاد روسها هستند و اینکار باعث تعمیق کینه ها می شود و هیچ توجیه عقلانی ندارد.
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    10 13
    کاین هنوز از نتایج سحر است. روسیه تازه وارد سیاهچاله شده است. این قضیه با تجزیه دوباره روسیه پایان میابد. چین هم صاحب سرزمین پهناور سیبری میشه برای جمعیت زیادش خوبه.
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    9 3
    اگه آمریکایی اشغالگر تونست عراق و افغانستان را تصرف کنه روسیه هم میتونست اکراین را تصرف کنه در هر حال اشغالگری و جنایت آخرش شکست و فرار هست روسیه هم جز شکست و بی آبرویی و جنایت کاری چیزی نصیب اش نخواهد شد
  • SE ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    19 3
    از صمیم قلب تسلیت میگم به شرقگدایی که تمام تخم مرغهاشونو در سبد پوتین گذاشته بودند!لطفاً یک هفته عزاداری کنید! پوتین حالا با یک لشگر شکست خورده چه خاکی باید بر سرش بکنه؟!
  • جواد IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    18 4
    آفرین برسربازان اوکراینی
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    5 19
    قابل توجه اجاق کورهای آلبانی نشین پیر پاتال، زیادی خر کیف نشید چند روز آینده خبرهای ضد حالی به شما از او کراین خواهد رسید.
    • TR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      10 2
      فعلا مسکو نشین ها زد حال خوردن
  • abass DK ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    2 6
    تمام اوکرایین 600 کلیو متر مربع است چطور 2000 کیلو متر مربع تسخیر شد پیدا کنید پرتقال فروش را
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    7 0
    نابودی ارتش روسیه در نبرد اوکراین را به وضوح در حال تماشا هستیم.
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    4 0
    یکی از عوامل این حجم از خسارت به‌ ارتش روسیه فروش بدون حساب و کتاب تسليحات روسی در همه رده ها به هر متقاضی است که با بدست آوردن این تسليحات عملا نقاط ضعف و قوتشان برای ارتش های غربی مشخص است و یکی دیگر از عوامل، قدرت اطلاعاتي غرب که توسط ابزارهای پيشرفته مانند ماهواره ها و ستون پنجم بدست می آید
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    3 0
    تسلیت
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    3 1
    این پوتین داره چیکار میکنه
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    7 0
    واقعا درعجبم!؟(ایا اینهمه سال پوتین پشم توخالی بوده وفقط ژس وهارتوپورت!؟ایا تسلیحات روسیه خیلی قدیمیه!؟ایا فساد خودیها روسیه درمواقع چنین بحرانهای درباتلاق خودش فرو برده!؟آبا تسلیحات غربی بسیار بادقت وقدرت هستند!؟
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      1 0
      روسیه دومین ارتش جهانه ولی با کل جهان تقریبا درافتاده
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      1 1
      فقط اکراین داره با حمایت تجهیزاتی و اطلاعاتی غربی ها و کمک نیروهای ویژه چند ملیتی میجنگه و روسها . انگیزه کافی برای جنگیدن و کشته شدن ندارند.وگرنه تو جنگ جهانی دوم رو بروی ارتش المانها چها که نکردند
  • US ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    0 0
    کجا هستند ؟؟؟
  • ناشناس IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    1 6
    آن شاءالله شر زلنسکی هرچه سریعتر از سر مردم و منطقهٔ پیرامونی کم بشه
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    2 8
    اگه از فردا جمهوری اسلامی با اوکراین دوست و متحد بشه قول شرف میدم تویی که داری درود و سلام می فرستی به یه دلقک هم جنس باز، سریع تغییر روش میدی و میگی درود بر پوتین و مرگ بر زلنسکی درود بر روسیه و مرگ بر اوکراین، کیه که ندونه شما هیچ منطق و استدلالی پشت افکارتون نیست فقط نگاه می کنید ببینید جمهوری اسلامی کدوم طرفه شما درست موضع ضد اونو می گیرید همینقدر سطحی و بی شخصیت
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    4 0
    روسیه از این اشتباه بزرگ زیاد داشته
  • سعید IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    1 8
    بسیار عالی،اکنون همه باید متوجه شوند وبفهمند که سوریه و عراق و یمن را ایران حفظ کرد و این نیروهای جهادی هستند که قدرت اصلی و تعیین کننده میباشد
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    3 0
    روسیه تر زده با این نحوه جنگیدنشون فکر کنم چیزی به نام فرمانده واقعی نداشته باشن که جنگیدن به نحوه قرن بیست و یک رو بلد باشن هنوز تو دوران جنگ جهانی دوم گیر کردن
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 3
    روسیه اساسا ارتش ندارد. مثل آمریکا فقط یک عده عروسک و بازیگر دارد و فقط به درد نبردهای علمی تخلیلی می خورند. در جنگ واقعی، ابرقدرتها هیچ پخی نیستند. اگر عقب نشینی و خیانت ارتش صدام نبود، کجا آمریکا بعد از چهل روز زمین گیر شدن در ام القصر یکشبه بغداد را می گرفت؟ اگر خیانت دولت افغانستان نبود کجا شوروی موفق به فتح افغانستان می شد؟
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      1 0
      از آمریکا بخاطر مجازات عراقی ها و صدام تشکر می‌کنیم تو هم اگه جوش صدام رو میزنی حزب بعث ثبت نام کن
  • سینا IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    7 0
    واقعا شرم آوره . کسانی که داعیه ارزشی بودن دارند و غیر خودشان را افراد ملحد و کافر میپندارند. بدان خدا خالق کل کائنات هست و مبنای قضاوتش جناح بازی و دسته بندی های سیاسی نیست . اخلاق مداری و انصاف الفبای ایمان است کسانی که این را نداشته باشند یقینا متوهم دینداری ن . تمامیت ارضی هر کشور مستقلی قابل احترامه . روسیه به یک کشور مستقل عضو سازمان ملل لشگرکشی کرده شما از چه کسی دفاع میکنید؟ از یک متجاوز؟ به گواه تاریخ روسیه بزرگترین جنایت ها رادر حق کشور ما روا داشته عهدنامه های گلستان و ترکمنچای . به توپ بستن مجلس به توپ بستن حرم امام رضا و هزاران هزار جنایت دیگر ثبت شده در تاریخ .
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    2 0
    زنده باد مشرق که انقدر اخبارش صحیح و بیطرفانه است حالا وقت جشن گرفتن و شیرینی دادن است کی میشود شکست گامل ارتش روسیه را اعلام کنید
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 24
    ارتش اکراین زور آخرشو زد و تخلیه انرژی شده حالا نوبت روسیه است کار را تمام کند...
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      19 0
      ۱۱:۱۹ خیلی بدبختی با این اظهارنظر تو هنوز امیدی داری روسیه باز گرده وباز پس گیره؟ .ههههههه الان روسیه میخواد یه جوری ابرومندانه از جنگ خارج بشه اون وقت تو چی میگی
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    8 0
    اوکراین نباید به هیچ کدام از مزدوران و تروریست های روسی رحم‌کند
  • مهدی IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    2 0
    "بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر مربع از اراضی استان خارکیف از جمله شهر مهم کوپیانسک به تصرف ارتش اوکراین درآمده است." یعنی چی به تصرف در اومده؟اوکراینی های وارد خاک روسیه شدن؟؟
  • سامان IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    1 0
    همه این حرفا یه طرف این چند روزه بهتره
  • اکا IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 1
    بر پدر آمریکا و متحدانش و شیاطین لعنت بر پدر اوکراین هم لعنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس