کد خبر 1416604
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
اربعین

سخنگوی فراجا گفت: فعلاً در پایانه‌های مسافربری اجازه خروج اتوبوس‌ها به سمت استان‌های مرزی داده نمی‌شود.

به گزارش مشرق، سردار حاجیان سخنگوی فراجا در برنامه تلویزیونی «در مسیر حسین» درباره‌ آخرین وضعیت مرزها گفت:همان‌طور که می‌دانید با توجه به ازدحام جمعیت در پایانه‌ها، مرزهای ۶ گانه ما تا اطلاع ثانوی بسته است تا به پایداری در خروج برسیم. 

 وی با بیان اینکه از نظر ترافیکی نیز، ترافیک بسیار سنگینی در محورهای مواصلاتی به پایانه‌های مرزی داریم تصریح کرد: این کار به منظور حفظ جان زائران و به دلیل گرمای هوا است. 

سردار حاجیان با اشاره به اینکه از مبدأ کنترل‌ها صورت گیرد، گفت: مسیرهایی که به ۳ استان ایلام، کرمانشاه و خوزستان ختم می‌شود، کنترل شده و اجازه ورود به این مسیرها داده نمی‌شود. 

حاجیان تصریح کرد: روز پنج‌شنبه بالای ۳۲۰ هزار خروج از کشور داشتیم و حدودا ۷۰ هزار نفر نیز وارد شدند؛ همین موضوع باعث تراکم زیادی در مرزها شد. 

 وی درباره صدور گذرنامه‌ها گفت: براساس مصوبه ستاد مرکزی، صدور گذرنامه‌ها متوقف شده است؛ نه گذرنامه‌ای تمدید و نه برگ گذر موقت صادر می‌شود؛ برهمین اساس، از مردم درخواست دارم که به مراکز پلیس + ۱۰ مراجعه نکنند. 

سخنگوی پلیس اعلام کرد: در مدت اخیر ۵۵۰ هزار برگه گذر ویژه اربعین صادر شد که همه را تحویل پست دادیم؛ علاوه براین، نزدیک به یک میلیون و ۴۵۰ هزار گذرنامه صادر کردیم و بیش از ۴۱۰ هزار گذرنامه که تاریخ اعتبارش تمام شده بود، اعتبار مجدد خورد؛ بنابراین در مجموع، بالای ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مجوز خروج از کشور صادر شده است. 

سخنگوی فراجا درباره دلیل ترافیک خودرویی در مرزها گفت: با توجه به اینکه سیستم حمل و نقل عمومی توان جابه‌جایی با این حجم را نداشت، خیلی‌ها از خودروهای شخصی‌شان استفاده کرد و صف ترافیک در مرزها به ۲۰_۱۵ کیلومتر رسید.

وی درباره وضعیت پارکینگ‌های مرزی گفت: اکثر پارکینگ‌ها در حال پر شدن است.

سردار حاجیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره حرکت اتوبوس‌ها از پایانه‌ها به سمت مرز گفت: فعلا در پایانه‌های مسافربری اجازه خروج به اتوبوس‌ها به سمت استان‌های مرزی داده نمی‌شود؛ همچنین بنابر مصوبه ستاد اربعین، وجه آن کسانی که بلیط خریده‌ و نمی‌توانند به مرز بروند، مسترد می‌شود. 

وی درباره تصمیم ترافیکی مربوط به این روزها گفت: درخواست ما این است که مردم از مبدأ حرکت نکنند، اگر خیلی از مبدأشان دور نشده‌اند، برگردند؛ ما هم در لایه‌های مختلف ترددها را کنترل می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس