ارتش

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نزاجا با اشاره به ایجاد موکب در مرز تمرچین گفت: این موکب در مرز تمرچین برای استقرار حدود ۲ هزار نفر از زوار اربعین ظرفیت دارد.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ علی حاجیلو فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش، درباره خدمت‌رسانی به زوار اربعین در مرز تمرچین اظهارداشت: ما در این مرز یک موکب یا بهتر است بگوییم یک شهرک با نام مدافعان حریم امامت و ولایت به مساحت یک هکتار برای اسکان زائران ایجاد کرده‌ایم.

وی افزود: شب گذشته ۲ هزار نفر مهمان این شهرک بودند و امکانات مورد نیاز برای استراحت، اسکان، تغذیه، بهداشت و درمان و اکیپ‌های تعمیرات خودروهای شخصی نیز در این شهرک مستقر است. علاوه بر این، محلی برای نگهداری خودروهای زوار نیز مهیا شده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه موکب ارتش در مرز تمرچین حدود ۹۰۰ الی یک هزار نفر برای خواهران و حدود یک هزار تا یک هزار و ۱۰۰ نفر برای برادران ظرفیت دارد، بیان داشت: ۵ واحد خبازخانه سیار، آشپرخانه ثابت، سرویس بهداشتی و حمام ثابت و سیار نیز در این موکب مستقر است.

وی ادامه داد: برای اسکان خواهران و برادران دو آسایشگاه مجزا تهیه و به‌علت مراجعه خانواده‌ها به این موکب حدود ۱۵۰ واحد چادر گروهی هر کدام به ظرفیت ۱۲ نفر نیز در این محل فراهم شده است تا خانواده‌ها بتوانند با راحتی استراحت کنند. البته ظرفیت اعلام شده در صورت بروز شرایط اضطراری قابل توسعه است.

امیر سرتیپ حاجیلو در پاسخ به سوالی درباره مدت زمان فعالیت موکب مذکور گفت: این موکب تا چند روز پس از اربعین یعنی ۳۱ شهریورماه به زوار امام حسین(ع) خدمت‌رسانی خواهد کرد.

وی درباره وضعیت تردد در مرز تمرچین افزود: پیش از این خلوت تر بود و در ۴۸ ساعت اخیر قدری به تراکم جمعیتی افزوده شده است. تردد از این مرز به سوی عراق عمدتاً در صبح‌ها انجام می‌شود. اما، شب ها بر تراکم جمعیت افزوده می شود. زوار حدود ساعت ۱ بعدازظهر در موکب جمع شده و ناهار و شام و صبحانه را صرف کرده و سپس به سوی عراق حرکت می‌کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش گفت: یک پارکینگ نیز برای زوار فراهم شده که ظرفیت ۸ هزار خودرو دارد و اگر نیاز باشد مساجد و حسینیه‌های موجود در سه پادگان پسوه، پیرانشهر و جرویان برای اسکان اضطراری زوار پیش بینی شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: غذای زوار توسط خود آشپرخانه‌های نیروی زمینی ارتش تامین شده و قادر به تامین ۲ هزار پرس غذا در هر وعده صبحانه، ناهار و شام هستیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IQ ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    0 0
    مرز تمرچین گرمای طاقت فرسا مهران خسروی رو نداره خنکه لذت بخش تو چادر استراحت تو این منطقه کوهستانی شب ها دیگه تقریبا سرده از الان به بعد
  • شهروند IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    0 0
    السلام علیک یااباعبدالله،دم همه اوناکه رو الان امام حسین علیه السلام راپدیرایی،کمک میکنندگرم،شک ندارم،دردفتراقاومولایمان صاحب زمان علیه السلام ثبت،وامضا،و پاداش معنوی،خوشا بحال آنها که مخلص ارباب ادب امام حسین علیه السلام وارباب غیرت ابوالفضل العباس علیه السلام هستندزنده بادارتش،سپاه،تمام خادمین امام حسین علیه السلام و خان حضرت زینب سلام الله علیه و آله و سلم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس