کد خبر 1417207
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
اوکراین

ولودیمیر زلنسکی همزمان با خاموشی های گسترده در شرق اوکرین، مسکو را به ضربه زدن عمدی به زیرساخت‌های غیرنظامی متهم کرد.

به گزارش مشرق، مناطق شرقی اوکراین یک روز پس از حمله نیروهای اوکراین علیه ارتش روسیه دچار خاموشی کامل شده است و «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین، مسکو را به هدف قرار دادن عمدی زیرساخت‌های غیرنظامی در منطقه متهم کرد.

گفته شده که بخش بزرگی از منطقه درگیر در شرق اوکراین روز یکشنبه دچار قطعی برق و قطع منابع آب شد. انتظار می‌رود این قطعی‌ها حدود ۹ میلیون نفر را در منطقه از جمله در قلمرو تحت کنترل روسیه تحت تأثیر قرار دهد.

در چندین شهر شرقی اوکراین برق و آب وجود ندارد. «اولگ سینگوبوف»، فرماندار منطقه خارکف در بیانیه ای گفت: خدمات اضطراری برای کنترل آتش سوزی در مکان‌هایی که مورد حمله قرار گرفته اند، فعال است.

گزارش‌های مشابهی نیز از مناطق دنیپروپتروفسک، پولتاوا، زاپوریژژیا و اودسا منتشر شده است.

براساس گزارش‌ها، در پنج منطقه در شمال شرق و شرق اوکراین قطعی کامل برق وجود دارد و مقامات اوکراینی می‌گویند که روس‌ها به زیرساخت‌های حیاتی این کشور ضربه زده اند.

حملات روسیه همچنین راه‌آهن شرق اوکراین را مختل کرده است، به طوری که مقامات حمل و نقل از تأخیر در سراسر ایستگاه‌های قطار شرق از جمله در خارکف، دومین شهر بزرگ اوکراین خبر دادند.

خاموشی‌ها گسترده در اوکراین در حالی رخ داد که نیروهای اوکراینی اعلام کردند که ده‌ها شهر و روستا را در شرق اوکراین بازپس گرفته و نیروهای روسی را مجبور به عقب نشینی در روز شنبه کرده اند.

در حالی که نیروهای اوکراینی تلاش دارند تا عقب نشینی نظامیان روسی را یک پیروزی برای خود عنوان کنند، اما در مقابل مسکو دلیل رسمی عقب نشینی را «گروه بندی مجدد» و استراتژیک واحدها اعلام کرده است.

زلنسکی از این حمله به عنوان یک پیشرفت بالقوه در جنگ شش ماهه استقبال کرد و گفت اگر کیف سلاح‌های قوی‌تری دریافت کند، زمستان می‌تواند شاهد دستاوردهای بیشتر ارضی باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مورخ ایرانی IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    6 6
    بزودی اروپا بخاطر بحران انرژی به دوران وحشی گری خویش باز میگردد!
  • UA ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    11 2
    روسیه در خاک سوریه جرأت نداره نزدیک به ۴ تا دونه سرباز آمریکایی شه ، ناتو رو تهدید میکنه! :))
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    4 6
    اروپای وحشی و نئونازی های اکراین با خباثت آمریکا و اسرائیل در باتلاق فرومی روند.... مردم این کشورها نباید اجازه بدهند سران وابسته باعث بدبختی اشان بشوند....
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    3 0
    روسیه نباید خساست بخرج دهد و در عوض گندم و نفت به کره شمالی از ارتش این کشور 150 هزار نفر را برای پیشروی در غرب رود دنیپر و میکولایف استفاده کند
    • Ali IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      0 1
      سربازای کره شمالی از گرسنگی نای راه رفتن ندارن،چجوری بجنگن آخه
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    2 0
    پوتین باید 1- فرماندهان نالایق و شکست خورده را برکنار نماید اینها افراد نفوذی دور برشان زیاد است 2- کوچکترین عقب نشینی در این منطقه به ضرر روسها است و باید کمی هزینه نمایند و از کشورهای دوست و متحد مثل کره شمالی کمک بگیرد خیلی ها در خود روسیه درمقابل پول زیاد حاضرند با فاشیست ها بجنگند 3- پهبادهای ایرانی را وارد صحنه کارزار نماید ارتش روسیه حالت تهاجمی بگیرد و با تصرف مناطق اشغال شده و یا سایر مناطق ضربه روحی لازم را برای توقف حملات اوکراین را ایجاد نماید
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    2 5
    اهمیت نظامی تصرف میکولایف بیشتر از خارکیف و دونتسک است بنابراین باید ارتش روسیه حتما در این استان اقدام به پیشروی نماید و در صورت امکان آن را تصرف نماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس