کد خبر 1417582
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
جمهوری آذربایجان

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، ارمنستان را مقصر درگیری‌های شب گذشته خواند و از تلفات باکو در این درگیری‌ها خبر داد.

به گزارش مشرق، به دنبال خبرساز شدن درگیری‌های شدید شامگاه دوشنبه ارمنستان و جمهوری آذربایجان، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان طرف ارمنستانی را به انجام «اقدامات تحریک‌آمیز گسترده» متهم کرد.

این وزارتخانه با صدور یک بیانیه اعلام کرد: «از اواخر شب ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) واحدهای نیروهای مسلح ارمنستان در مسیرهای داش‌کسن، کلبجر و لاچین در مرز دولتی آذربایجان و ارمنستان اقدامات تحریک‌آمیز گسترده‌ای انجام دادند».

به روایت وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، بر اساس اطلاعات وزارت دفاع این کشور «گروه‌های خرابکار نیروهای مسلح ارمنستان با استفاده از وضعیت کوهستانی منطقه و گسل‌های موجود در دره، در مناطق بین مواضع یگان‌های ارتش آذربایجان و مسیرهای تدارکاتی در جهات مختلف اقدام به مین گذاری کردند».

به گفته وزارت خارجه باکو،  «نیروهای مسلح ارمنستان همچنین با انواع تسلیحات از جمله خمپاره به شدت مواضع ارتش آذربایجان را در مناطق داش‌کسن، کلبجر و لاچین هدف قرار دادند».

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که حملات نظامیان ارمنستان «از پرسنل نیروهای مسلح ما تلفات بر جا گذاشت و به زیرساخت‌های نظامی آسیب وارد شده است». این وزارتخانه به تعداد تلفات نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان اشاره‌ای نکرد.

طبق این روایت، ارتش جمهوری آذربایجان علیه مواضع نیروهای نظامی ارمنستان حملات «تلافی جویانه» انجام داده است.

در بیانیه آمده است: «برای جلوگیری از اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر نیروهای مسلح ارمنستان و تهدیدات نظامی علیه خاک و حاکمیت کشورمان، برای اطمینان از ایمنی پرسنل نظامی خود از جمله کارگران غیرنظامی فعال در فعالیت‌های زیربنایی در قلمرو منطقه کلبجر و لاچین، از گسترش دامنه درگیری‌های نظامی جلوگیری شد و جهت ساکت کردن نقاط تیراندازی نیروهای مسلح ارمنستان اقدامات تلافی جویانه قطعی توسط یگان‌های ارتش آذربایجان مستقر در این مسیر انجام شد».

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با رد روایت مقام‌های ارمنستان درباره درگیری‌های شب گذشته اعلام کرد: «اطلاعات منتشر شده طرف ارمنستانی مبنی بر اینکه ارتش آذربایجان جمعیت غیرنظامی، تأسیسات و زیرساخت‌ها را هدف قرار داده است، بازتابی در واقعیت ندارد و یکی دیگر از اطلاعات نادرست منتشر شده توسط طرف ارمنستانی است».

در پایان بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، این وزارتخانه با هشدار خطاب به ارمنستان تصریح کرد: «مسئولیت اقدامات تحریک آمیز، درگیری‌ها و تلفات بر عهده رهبری نظامی-سیاسی ارمنستان است. از هرگونه اقدام علیه تمامیت ارضی و حاکمیت جمهوری آذربایجان قاطعانه جلوگیری خواهد شد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    17 10
    از قرار معلوم الی اوف چشم به خاک ارمنستان دوخته!
  • سید فروزان CH ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    13 14
    باید تکلیف این علی پخ را یکسره کرد ، حضرت اقا فرمودند ارمنستان خط قرمز ماست علی پخ دشمن ایرانیان و شیعه است چرا دولت با جمهوری پوشالی قرارداد همکاری و غیره میبندند ،
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    9 10
    فاشیستا پالانی بدانند اگر بر علیه جامعه تورک ایران عملی انجام بدهند و به وحدت ایران خیانت بکنند نژاد نژاد زبان زبان راه بیندازند حتما آذربایجان هزاران نادرشاه افشار داره تا این کثیفان را دوباره تا هندوستان فراری دهد مردم منطقه آدزبایجان بخاطر ایران از زبان فرهنگ و جان فرزندانش بارها گذشته اما دیگر وپرروی وقاحت هم حد اندازای دارد یاشاسین ایران
    • AE ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      4 4
      تجزیه طلبان سایبری، که خودشان را پشت شعارها و ژست های انقلابی و اسلامی و ... پنهان کرده اند بدانند، اگر مویی از سر ایران و ایرانیان عزیزمان بخواهد کم شود، همان بلایی رو که سر امسال رضا پالانی و بچه اش آوردیم، سر شما تجزیه طلبان بدترش رو خواهیم آورد. اگر نادرشاه زنده بود، چشمان شما خائنان را در می آورد. تحریف تاریخ هم که از عادات شما هست، خوشم می آید در دنیای علم، کسی برای اراجیفتان تره هم خرد نمی کند. جالبه، یک عده خائن که می خواهند استان آذربایجان را تجزیه و کل ایران را تکه تکه کنند، با زبان بازی، خیانت خود را گردن وطن پرستان می اندازند! فاشیست هم شما تجزیه طلبان پانترک هستید، نه ما وطن پرستان. صفت های خودتان را به ما نسبت ندهید. آذری ها هم طبق تحقیقات ژنتیکی مردمی کاملا ایرانی هستند، بنابراین شما پانترکا نژاد پرست هایی هستید، که رو نژادی تعصب دارید، که آن نژاد را ندارید! زنده باد ایران و ایرانی و مرگ بر تجزیه طلبان
    • داود IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      1 1
      تفرقه باعث نابودی است
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
      0 0
      پان یعنی بی هویت وطن فروش بی فرهنگ وادب یعنی خودفروخته نمک به حرام
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    4 0
    داداش پالان که مال رضاخان بود که ....قاطی کردی
    • AE ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      2 1
      پان ها، برای اینکه بتونن ایران رو تجزیه کنند، و به ایران ضربه بزنند، نیاز دارن نفوذ کنند
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    3 6
    الهام علی اوف افسار و قلاده اش دست ترکیه اردوغان است مست حمایت اردوغان و اسرائیل است باید تو دهنی بخورد که از ما بلند نشود.
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
      0 0
      بایدحال این زبان بسته گرفته بشه
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      0 0
      ایران یعنی عشق
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      0 0
      زنده بادایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس